اقتصادی
-
مرداد- 1403 -15 مرداد
اعلام فهرست ۱۲۰ کسب و کاری که دریافت مجوزشان از مسیر قانونی غیرممکن است
با گذشت دو سال و نیم از اجرای قانون تسهیل صدور مجوزها، هنوز دریافت مجوز ۱۲۰ کسبوکار از مسیر قانونی غیرممکن است. به گزارش کندوج، مرکز ملی بهبود محیط کسبوکار…
-
15 مرداد
لرزش اقتصاد رژیم صهیونیستی با تعلیق پروازهای بینالمللی
پیامدهای اقتصادی حمله نظامی رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در غزه همچنان ادامه دارد و از هر جهت ضربههایی در سطح اقتصادی وارد میکند و اکنون به دنبال ترور اسماعیل هنیه،…
-
14 مرداد
چرا در هفتمین کشور تولیدکننده، سیمان نایاب میشود؟
بازار سیمان پس از نوسانات روزهای اخیر ناشی از قطعی برق کارخانجات، به آرامش رسیده و قیمت هر پاکت از حدود ۱۷۰ هزار تومان هماکنون به ۷۰ تا ۸۰ هزار…
-
14 مرداد
انحراف در تامین مالی منابع هدفمندسازی یارانهها و استقراض
دیوان محاسبات کشور اعلام کرد: وجود برخی انحرافات در تامین مالی منابع هدفمندسازی یارانهها و استقراض از منابع خزانهداری کل و بانک مرکزی باعث ایجاد عدم شفافیت و انضباط مالی…
-
14 مرداد
دامنه نوسان معاملات بورس به مثبت و منفی یک درصد تغییر کرد
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به تحولات و تغییرات رخ داده در شاخص کل بورس طی روزهای گذشته از تغییر دامنه نوسان معاملات بورس و فرابورس خبر…
-
13 مرداد
پیشنهاد ترمیم دستمزد کارگران در ماده ۴۱ قانون کار
یک کارشناس حوزه کار با مثبت ارزیابی کردن اقدام مجلس در اصلاح ماده ۴۱ قانون کار پیشنهاد کرد: نمایندگان واژه «همه ساله» در این ماده قانونی را نیز مشمول اصلاح…
-
13 مرداد
مسیر احتمالی بازار مسکن در پساانتخابات
برآوردها از بازار مسکن در فضای پس از انتخابات ریاست جمهوری بر این پایه استوار است که نباید در کوتاه مدت انتظار رونق معاملات، رشد قابل توجه قیمتها یا تغییر…
-
12 مرداد
تولید در آسیا روی ریل توسعه
فعالیتهای تولیدی در اکثر نقاط آسیا در ماه جولای به رشد خود ادامه دادند و افزایش سفارشات جدید حتی با وجود بدتر شدن شرایط عملیاتی سایرین از جمله چین، رشد…
-
12 مرداد
چهارمین کارنامه هفتگی سیاه برای قیمت نفت
قیمت نفت در معاملات روز جمعه افزایش یافت اما با سیگنالهای مایوس کننده از رشد تقاضای جهانی برای سوخت که نگرانیها از احتمال اختلال عرضه را تحت الشعاع قرار داده…
-
12 مرداد
کدام شرکتها از المپیک ۲۰۲۴ سود خواهند برد؟
المپیک ۲۰۲۴ پاریس نه فقط برای ورزش، بلکه برای نحوه رویکرد برندها به بازاریابی، رویدادی حیاتی محسوب میشود و انتظار میرود این رویداد استاندارد جدیدی را برای نحوه تعامل برندها…