مجله عمومی

آغاز برداشت کنجد از مزارع کازرون – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، سرپرست کشاورزی جهاد کشاورزی شهرستان کازرون در خصوص افزایش 50 درصدی کشت این محصول نسبت به سال گذشته: امسال 1500 هکتار زمین در این شهرستان کاشته شد. با دانه های روغن کنجد

مریم پورحسینی با اشاره به اینکه شهرستان کازرون یکی از مراکز تولید کنجد استان فارس است ، افزود: جره و بلده این شهرستان به دلیل آب و هوا و خاک حاصلخیز مرکز اصلی کشت کنجد در کازرون است.

وی تاکید کرد: این محصول علاوه بر درآمد بالا و کارایی ، جایی که محصولات کم آب می تواند با توجه به الگوی کشت جایگزین محصولات پرآب از جمله غلات شود.

این مقام مسئول توضیح داد: 90 درصد کشت کنجد در این شهرستان بی زمین است ورزی یا خاک کوچک ورزی انجام شده است که علاوه بر کاهش هزینه های مدیریت خاک 0 ورزی، نقش مهمی در حفظ رطوبت خاک و جلوگیری از فرسایش خاک ایفا می کند.

وی به کیفیت بسیار خوب دانه های کنجد در شهرستان کازرون اشاره کرد و گفت: علاوه بر عرضه بازار کنجد شهرستان به مناطق اصفهان ، یزد ، قم که دارای کارگاه های شیرینی پزی هستند. آره، ارده تولید ، شیرینی و روغن گیری دعوت می شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: یکی از مشکلات اصلی این کشاورزی عدم امکان برداشت و برداشت مکانیزه در حال حاضر در تمام شهرک های شهرستان است. در فرم این کار به صورت دستی و در چهار مرحله انجام می شود: برداشت ، برداشت ، فرآوری دانه و خرمن کوب ، که هزینه زیادی را برای کشاورز به همراه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا