آموزش وصل کردن دوربین مداربسته به گوشی موبایل

خوشبختانه امروزه چه یک و چه دوربین های مداربسته خارجی دارای قابلیت اتصال به تلفن همراه را دارا می باشند. انتقال تصاویر دوربین‌های مداربسته بسیار کارآمد بوده چرا که برای بسیاری افراد حظور دائمی در برابر مانیتور غیر ممکن است. این افراد تنها با نصب دوربین مداربسته به موبایل می توانند تصاویر را در تلفن همراه خود مشاهده کنند. در این آموزش به صورت تصویری سعی در ارئه‌ی آموزش کامل انتقال تصویر دوربین مداربسته روی گوشی اندروید می‌باشد.

مرحله 1: دانلود برنامه انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

دانلود نرم‌افزار دوربین مداربسته

مرحله 2: نصب و راه اندازی نرم افزار اتصال دوربین مداربسته به گوشی

نصب نرم‌افزار دوربین

مرحله 3: نصب دوربین مداربسته به موبایل با ثبت چند داده ساده

اتصال نرم‌افزار و تلفن

در این مرحله برای پر کردن فرم مورد مشاهده، QR CODE  مذکور در مرحله اول مورد نیاز می‌باشد. در ادامه به وسیله داده‌های زیر، فرم را تکمیل کنید.

-قسمت Link Mode را روی P2P قرار می دهیم.

-در ادامه برای یافتن گزینه Cloud ID می بایست به سراغ DVR و Cloud ID  که برویم. بارکد موجود در کنار دو QR CODE مربوط به نرم افزار را اسکن کنیم . کافی است تلفن همراه خود را در حالت اسکن قرار داده و در مقابل QR CODE  قرار دهید.  در صورت عدم موفقیت در اسکن کردن از راه پیشنهادی می‌توانید بر روی خانه شطرنجی کلیک کنید. یک بارکد خوان ظاهر می‌شود، آن را روی بارکد S/N در DVR نگه دارید. در این حالت Cloud ID  به صورت خودکار پر خواهد ‌شد.

جهت بهتر است پس از ورود، از نام کاربری و رمز عبور پیچیده و جدید استفاده کنید.

مرحله 4: مشاهده تصاویر دوربین مداربسته در موبایل

با وجود در دسترس بودن آسان تصاویر دوربین مداربسته تیاندی در تلفن همراه بسیاری افراد خواهان مشاهده تصاویر در صفحه مانیتور خود هستند که اگر شما هم جزء این افراد هستید با مطالعه‌ و همچنین آن می‌توانید براحتی تصاویر دوربین خود را برا روی صفحه نمایشگر و یا تلوزیون داشته باشید.جهت مشاهده و دانلود نرم‌افزار‌های بیشتر برای اتصال دوربین مداربسته به موبایل یا کامپیوتر را کلیک کنید.

How to connect a CCTV camera to a mobile phone

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته برای iPhone

همانطور که قبل تر مطالعه کردید، شما می توانید با اسکن کردن QR Code اول از سمت چپ موفق به راه اندارزی و نصب نرم افزار دوربین مداربسته در گوشی اپل خود شوید اما پیشنهاد آریا هوشمند جهت مشاهده دوربین های مداربسته در تلفن های شرکت اپل برنامه XMEye می باشد که در اینجا نحوه ی راه اندازی و اتصال آن به دوربین های نظارتی شما، به صورت کاملا دقیق شرح داده شده است.این نرم افزار قابلیت اتصال به انواع دوربین مداربسته را داشته و می توان گفت یکی از ویژگی های منحصر به فرد این نرم افزار اتصال آن به قیمت است.

برنامه IOS XMEye یک نرم افزار نظارت تصویری برای انواع دوربین های مداربسته بوده که از IOS 8.1 به بالا پشتیبانی می کند.

امکانات نرم افزار:

  • پشتیبانی از زبان های چینی، انگلیسی و کره ای؛
  • پشتیبانی از تماشا و ضبط همزمان ویدیوی از طریق WIFI GPRS
  • پشتیبانی از ورود به cloud login/local login/direct login
  • پشتیبانی از شماره سریال، آدرس IP و دسترسی DDNS
  • پشتیبانی از سوئیچ کانال های متعدد (تا 64 کانال)
  • پشتیبانی از پخش ویدئو از راه دور
  • پشتیبانی از پیکربندی، تغییر و حذف دستگاه
  • پشتیبانی از کنترل PTZ()
  • پشتیبانی از عکس فوری محلی و مشاهده آن
  • پشتیبانی از رکورد محلی و مشاهده آن
  • پشتیبانی از فراگستر
  • پشتیبانی از صحبت صوتی به صورت آنلاین
  • پشتیبانی دریافت اطلاعات زنگ(هشدار)
  • پشتیبانی از تنظیمات رمزگذاری و ضبط

نصب نرم افزار دوربین مداربسته XMEye  در Iphone

کاربران می توانند نرم افزار را به روش های زیر دریافت کنند:

  1. جستجوی “XMEye” در موتور جست و جو گر و سپس دانلود
  2. آن را از خود دریافت کنید.
  3. از اپ استور دانلود کنید، ابتدا «XMEye» را در جستجو وارد کنید، سپس روی «دانلود» کلیک کنید تا پس از جستجو آن را در گوشی خود دانلود کنید.(جهت دانلود مستقیم از اپ استور QR Code زیر را Scan کنید و سپس گزینه Get را انتخاب کنید)

پس از نصب، نرم افزار بر روی گوشی شما نمایش داده می شود.

پس از نصب روی نماد XMEye  کلیک کنید نا نرم افزار اجرا شود. جهت استفاده از نرم افزار در ابتدا یکی از راه های ورود به نرم افزار را که در تصویر زیر مشاهده می کنید را انتخاب کنید. بهترین راه برای کاربران ایرانی ورود از گزینه Rigester  که در تصویر زیر نمایش داده شده است.سپس کد تایید برای ایمیل شما ارسال می شود. کد دریافت شده را در قسمت “Code” وارد کرده و گزینه “Next” را طبق تصویر کلیک کنید..

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته برای اندروید

شما جهت مشاهده تصاویر نظارتی خود به صورا آنلاین در گوشی اندروید خود از دو برنامه مذکور می توانید از استفاده کنید.

جهت دانلود XMEye در گوشی اندروید را کلیک کنید.

پس از دانلود نرم افزار، مراحلی که جهت نصب XMEye در iPhone گفته شد را در گوشی اندروید خود انجام دهید.

راه اندازی XMEye در گوشی اندروید و اپل کاملا مشابه هستند

بهترین نرم افزارهای دوربین مداربسته برای اندروید

Ivideon: یک برنامه دوربین امنیتی خوب است که کارآمدی تجهیزات و دوربین های آن ثابت شده است.

از ویژگی های Ivideon می توان به امکان ارسال مجدد آنلاین صدا، پخش زنده با استفاده از اینترنت از هر دستگاه و مکان اشاره کرد. با این برنامه برتر اندروید برای سیستم امنیتی، همچنان می توانید فضای ذخیره سازی ابری را ذخیره و بازیابی کنید که البته در اکثر مواقع این امکان برای افرادی که در ایران زندگی می کنند امکان پذیر نمی باشد. اما با وجود فضای ابری اگر افراد شرور نوارهای نظارتی را بشکنند، فیلم های نظارتی از بین نرفته اند.

مزیت ها:

پخش آنلاین و زنده از طریق وب و هر دستگاهی

ارسال مجدد صدا به صورت آنلاین

داده ها را در فضای ذخیره سازی ابری ذخیره کنید

معایب:

عدم اتصال به لینوکس

برنامه گاه به گاه بسته می شود

این اپلیکیشن بهترین اپلیکیشن دوربین مداربسته است که به گوشی های هوشمند شما اجازه می دهد تا به صفحه نمایشگر دوربین های مداربسته تبدیل شوند. از ویژگی های این اپلیکیشن دوربین مداربسته می توان به تجربه کاربری روان و طراحی شگفت انگیز اشاره کرد.

مزیت ها:

تجربه کاربری آسان

ساده برای استفاده

معایب:

برنامه گاه به گاه بسته می شود

در دستگاه های قدیمی کمی کند است

بهترین نرم افزارهای دوربین مداربسته برای iOS

Presence: اکثر مردم گوشی های قدیمی iOS خود را دارند که دیگر از آنها استفاده نمی کنند.اکنون، می توانید آیفون قدیمی خود را به یک ابزار امنیتی خانه تبدیل کنید. با استفاده از این برنامه امنیتی خانه، می توانید به بهترین نحو اموال خود را به صورت آنلاین نظارت کنید. همچنین می توانید برخی از اعلان ها و هشدارها را دریافت کنید.

مزیت ها:

تلفن های هوشمند قدیمی و فراموش شده را به واحدهای امنیتی جدید تبدیل کنید

هنگام تشخیص حرکت، فیلم های ویدیویی را ضبط کنید و هشدارها را فعال کنید.

سازگار با چندین دستگاه

معایب:

کندی در راه اندازی

تنها 50 مگابایت فضای ذخیره‌سازی ویدیوی ابری رایگان برای ضبط‌های تشخیص حرکت دارد

iSentry: اگر در مورد ایمنی و امنیت ملک خود نگران هستید، ممکن است بخواهید برنامه دوربین مداربسته iSentry را دریافت کنید. این نرم افزار  نوعی برنامه دوربین مداربسته خانگی برای آیفون است که به کاربران اجازه می دهد رایانه های خود را تبدیل به دوربین وب کنند. هنگامی که هر گونه فعالیت هشدار دهنده ای اتفاق افتد، صاحبان خانه فیلم یا عکس دریافت خواهند کرد.

مزیت ها:

کامپیوتر خانگی را به دوربین وب تبدیل کنید

قابلیت اتصال به دوربین وب

معایب:

وقتی کامپیوتر خاموش است تصاویر را ضبط نمی کند

کندی در راه اندازی

در پایان بسیاری افراد در عین صحولت در اتصال دوربین مداربسته به گوشی دچار مشکل هستند که در این خصوص تیم با ارائه‌ی خود که اتصال و راه اندازی  انواع دوربین‌های مداربسته است این امکان را به مشتریان داده است که دیگر نگران انتقال تصاویر دوربین مداربسته به تلفن همراه، با استفاده از اینترنت می توان دوربین مدار بسته را به گوشی اندروید، آیفون، شیائومی، تبلت و یا لپ تاپ متصل کرده و از راه دور بر تصاویر ضبط شده نظارت داشت. اما انتقال و اتصال دوربین مدار بسته به گوشی شامل مراحلی است که در ادامه به صورت کامل به آن می پردازیم.

امروزه تامین امنیت اماکن امری ضروری به نظر می رسد که با استفاده از دوربین های مدار بسته امر کنترل کردن و نظارت بر اماکن مختلف بسیار آسان شده است. دوربین های مدار بسته در سال های اخیر مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفته و افراد در مشاغل گوناگون برای تامین امنیت و جلوگیری از سرقت، اقدام به نصب دوربین های مدار بسته می کنند.آموزشگاه فنی برق دوره آموزش نصب دوربین مدار بسته را به صورت تضمینی و با ارائه مدرک معتبر در کارگاه های مجهز برگزار می کند. در صورت تمایل به یادگیری نصب دوربین مدار بسته در دوره شرکت کنید.

آموزش نصب دوربین مدار بسته روی گوشی اندروید، آیفون و شیائومی

در بیشتر اوقات افراد در مکانی که دوربین مدار بسته نصب شده، حضور ندارند و مایل به کنترل دوربین از راه دور هستند. در چنین مواردی می توان دوربین مدار بسته را به گوشی موبایل متصل کرد. با اتصال دوربین مدار بسته به گوشی می توان در مواقعی که در مسافرت هستید، به راحتی بر محل سکونت یا کار خود نظارت کامل داشته باشید.

این قابلیت ویژۀ دوربین های مداربسته از بسیاری از سرقت ها جلوگیری کرده و درصورت مشاهدۀ هرگونه مورد مشکوک، سیستم هشدار دهنده بر روی گوشی به فرد هشدار می دهد. این سیستم باعث بالا رفتن بازدهی کارکنان ادارات مختلف نیز می شود. همچنین اگر حیوان خانگی در خانه داشته باشید می توانید با اتصال دوربین مدار بسته به گوشی، از راه دور و از محل کار بر آن نظارت داشته باشید.

نحوه اتصال دوربین های مدار بسته به گوشی موبایل

چگونه دوربین مداربسته را به گوشی وصل کنیم؟

1- اتصال DVR به صفحه نمایشگر

2- انجام تنظیمات مربوط به DVR

3- انجام دادن تنظیمات روتر

4- اتصال DVR به اینترنت و بررسی تنظیمات آن

پس از انجام تنظیمات DVR و روتر نیاز است تا کابل شبکه را به DVR متصل کنید و سپس اینترنت را وصل کنید. پس از آن باید در مرورگر کامپیوتر کد ۱۹۲.۱۶۸.۱.۷:۸۰ را وارد کرده و نام کاربری و رمز عبور آن را که در دفترچه راهنمای DVR موجود هستند وارد کنید. پس از گذراندن این مراحل امکان مشاهده تصاویر ضبط شده در نمایشگر وجود خواهد داشت.

5- اتصال دوربین مداربسته به گوشی

نکته ای که در رابطه با اتصال دوربین مدار بسته به موبایل باید در نظر بگیرید این است که باید این کار، در مرورگر Internet Explorer انجام گیرد. اگر سیستم های گوناگونی را مورد استفاده قرار می دهید نیاز است تا برای هر یک از سیستم ها تنظیمات را به صورت جداگانه انجام دهید. برای مشاهدۀ تصاویری که توسط دوربین مدار بسته ضبط می شوند، لازم است تا اینترنت گوشی پر سرعت باشد و اگر اینترنت شما ضعیف باشد ممکن است تصاویر به صورت بی کیفیت و با وضوح پایین نمایش داده شود.

برای جلوگیری از هک شدن نیاز است تا نام کاربری و رمز عبورهایی که در دفترچه راهنمای آن وجود دارد را تغییر دهید. رمز عبوری که انتخاب می شود نباید زیاد ساده باشد تا امکان هک شدن آن کاهش یابد. استفاده از حروف و اعداد مختلف در انتخاب پسورد می تواند در این زمینه کارساز باشد.

چگونه دوربین مدار بسته را به کامپیوتر و لپ تاپ وصل کنیم؟

افرادی که از دوربین مداربسته استفاده می کنند معمولا این سوال برایشان پیش می آید که چگونه می توان دوربین مداربسته را به کامپوتر و لپ تاپ وصل کرد؟ به طور کلی روش اتصال دوربین مداربسته با توجه به آنالوگ یا تحت شبکه بودن، نوع برند و مدل های دوربین مداربسته و فاکتورهای دیگر متفاوت است.

منبع:

twitter

دکمه بازگشت به بالا