آیا امکان تبدیل سایبان ویلا دستی به سایبان برقی وجود دارد؟

سایبان یکطرفه نمونه ای از سایبانها محسوب می شود که برای متراژ های نسبتا پایین مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از سایه بان ها را می توان برای مغازه، پارکینگ خودرو و… مورد استفاده قرار داد. اگر مایل به آشنایی بیشتر با سایه بان یکطرفه هستید ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

سایبان یکطرفه چیست؟

به سایبان هایی که از یک طرف گیر داشته و طرف دیگر آنها آزاد است، سایبان یکطرفه می گویند. این نوع را می توان نمونه پرکاربرد و محبوب از انواع سایه بان ها دانست. کیفیت و کارایی بالای این نوع سایه بان ها باعث شده تا میزان استقبال از آنها نسبت به سایر مدل ها بیشتر باشد. در نقطه مقابل سایه بان یکطرفه، سایبان های دو طرفه قرار می گیرند. در این مطلب با هر دو مدل از سایه بان ها یعنی یک طرفه و به طور کامل آشنا خواهیم شد تا متوجه تفاوت های آنها با هم نیز بشویم.

چادر یکطرفه معمولا در انتها دارای دو پایه بوده و قسمت جلویی آن هیچ گونه پایه ای ندارد، این موضوع باعث شده تا در مواردی که پایه ها می توانند مزاحمت هایی برای مصرف کننده به وجود آورند، کاربرد فراوانی داشته باشند. از جمله مواردی که پایه های جلویی سایه بان ها مزاحمت ایجاد می کنند، می توان به پارکینگ خودرو اشاره کرد. اگر قسمت جلویی سایه بان دارای پایه باشد، احتمال برخورد ماشین با پایه ها وجود دارد، چنین برخوردی می تواند هم به ماشین و هم به سازه سایبان آسیب وارد کند.

سایبان یکطرفه را شرکت های سازنده با متریال مختلفی می توانند تولید نمایند، این موضوع باعث شده تا امکان ساخت این سایه بان ها با تنوع بسیار بالایی امکان پذیر باشد. متنوع بودن این سایه بان ها تاثیر بسیار زیادی در استقبال مشتریان دارد، زیرا هر فردی دوست دارد از بین نمونه های مختلف موجود، گزینه ای را انتخاب کند که بیشترین تطابق را با نیاز و سلیقه وی دارد. این موضوع توانسته به افزایش رضایت مصرف کنندگان از انواع سایه بان یکطرفه نیز کمک بسیار زیادی بکند.

انواع سایبان یکطرفه

یکی از موضوعاتی که برای خریداران سایه بان یکطرفه دارای اهمیت بسیار زیادی است، این است که این نوع از سایه بان ها با چه ابعادی قابل تولید هستند؟ آیا استاندارد خاصی در این زمینه وجود دارد؟ آیا شرکت های تولید کننده می توانند در این زمینه تنوع بیشتری به محصولات خود بدهند؟ آیا امکان ساخت سایبان با توجه به ابعاد و اندازه های مصرف کننده وجود دارد؟ همه این سوالات را در اینجا پاسخ خواهیم داد تا دغدغه ذهنی خاصی برای همراهان عزیز در این رابطه باقی نماند.

از نظر استاندارد بودن معمولا هر سازه ای که مقاومت و ایمنی لازم را داشته باشد قابل تولید بوده و نمی توان گفت دقیقا چه ابعادی قابل تولید و یا غیر قابل تولید هستند، بلکه باید بررسی های لازم با توجه به ابعاد مورد نظر انجام شود تا مشخص شود از نظر ایمنی می توان آن سازه را مطلوب دانست یا خیر، بدین ترتیب کارشناسان مجموعه با بررسی دقیق ابعاد سازه و بارهای وارده، تشخیص می دهند که تا چه ابعادی را می توان به صورت یکطرفه تولید کرد، در صورتی که امکان تولید یکطرفه وجود نداشته باشد، بهتر است از سایه بان دو طرفه استفاده شود.

تا جایی که از نظر فنی امکان پذیر باشد، ابعاد و اندازه سایبان یکطرفه را متنوع سازند. این کار باعث می شود تا هر فردی بتواند بر اساس نیاز خود سایه بان مناسب را تهیه کند، بدین ترتیب ابعاد و اندازه های محل مورد نظر را گرفته و سایه بان یکطرفه مطابق با همان ابعاد ساخته می شود تا بتوان کارایی سایبان و همچنین زیبایی آن را بیشتر کرد. بدین ترتیب تا جایی که امکان داشته باشد امکان سفارشی سازی سایه بان های یکطرفه نیز وجود دارد.

سایبان یکطرفه را شرکت های سازنده با ابعاد مختلفی تولید می کنند که معمولا ارتفاع آنها می تواند تا 2.5 الی 3 متر و بازشو آنها بین 2.5 الی 3 متر و طول آنها نیز حداکثر 6 متر باشد. معمولا ارتفاع سایبان اگر خیلی زیاد نباشد بهتر است، زیرا هر چقدر ارتفاع بیشتر شود، سایه کمتری ایجاد می شود و باید با ایجاد پیشانی در ابتدای سایبان کاری کرد که سایه مورد نظر ایجاد شود. بدین ترتیب بهتر است در هنگام سفارش سایه بان به این موضوع توجه داشته باشیم که حتی الامکان ارتفاع سایبان کم در نظر گرفته شود تا بتوان از سایه بیشتری بهره مند شد.

انواع سایبان یکطرفه از نظر سیستم بازشو

سیستم بازشو سایبان ها یکی از مهمترین بخش های هر سایبانی محسوب می شود. اگر یک سایه بان از نظر بازشوندگی استانداردهای لازم را نداشته باشد، باز و بسته شدن آن به راحتی انجام نخواهد شد و مشکلات بزرگی را برای مصرف کننده به وجود خواهد آورد. به همین خاطر شرکت های سازنده سیستم های مختلفی را طراحی کرده اند تا بر اساس استانداردهای موجود و سلیقه مصرف کننده بتوانند سایبان را طراحی و تولید نمایند. در این بخش قصد داریم سایبان زنجیری و سایبان سیم بکسلی را معرفی کنیم تا افرادی که آشنایی کافی با این موارد ندارند نیز بتوانند اطلاعات مفیدی را در این رابطه کسب کنند.

سایبان یکطرفه سیم بکسلی

همان طور که از اسم این نوع سایبان ها می توان متوجه شد، سیم بکسل برای باز و بسته شدن این سایبان ها مورد استفاده قرار می گیرد. استحکام بسیار مناسب سیم بکسل باعث شده تا این نوع از سایبان ها از مقاومت بسیار مطلوبی نیز برخوردار باشند. سایبان های سیم بکسلی به نوعی سایه بان دکوراتیو نیز محسوب می شوند زیرا از نظر ظاهری دارای برتری هایی نسبت به سایر سایه بان ها می باشند.

سایبان یکطرفه زنجیری

سایبان یکطرفه زنجیری یکی از بهترین نمونه های موجود در بازار محسوب می شود، زیرا این نوع از سایبان ها دارای عملکرد بسیار مطلوبی بوده و باز و بسته شدن سایه بان به بهترین شکل ممکن انجام می شود. در این نوع از سایبان ها اگر مراقبت های لازم صورت پذیرد، شاهد طول عمر بسیار بالای سازه خواهیم بود. این موضوع باعث می شود تا سایبان های زنجیری از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشند. سایبان های یکطرفه زنجیری به صورت اتوماتیک و دستی قابل تولید می باشند.

انواع سایبان یکطرفه از نظر نیروی محرکه

نیروی محرکه به نیرویی اطلاق می شود که کمک می کند تا سایه بان باز و یا بسته شود. باز و بسته شدن نرم و سریع سایه بان یکی از شاخصه های با کیفیت بودن سایه بان به شمار می رود. معمولا استفاده از نیروهای مکانیکی و الکتریکی جهت باز و بسته شدن سایه بان یکطرفه مرسوم می باشد. البته باید مد نظر داشت که استفاده از نیروی الکتریکی می تواند کار را برای مصرف کننده بسیار راحت تر نماید. بدین ترتیب استقبال از سایه بان هایی که با نیروی محرکه الکتریکی باز و بسته می شوند در سال های اخیر بسیار بیشتر شده است.

سایبان دستی یکطرفه 

این نوع از سایه بان ها برای باز و بسته شدن از نیروی مکانیکی که اغلب با دست انسان تامین می شود، جهت و باز و بسته شدن استفاده می کنند. هر چند این نوع از سایه بان ها دارای قیمت نسبتا مناسب تری هستند، اما دستی بودن آنها می تواند در طولانی مدت منجر به خستگی مصرف کننده شود. اما معمولا برای مکان هایی که سایه بان با قیمت ارزان تر مد نظر است، هنوز هم این نوع از سایه بان ها بهترین گزینه محسوب می شوند و کارایی نسبتا گسترده ای در این موارد دارند.

سایبان برقی یک جهته 

این نوع سایبان ها از نیروی الکتریکی برای باز و بسته شدن استفاده می کنند. نیروی لازم برای باز و بسته شدن سایه بان را در این نمونه، موتور الکتریکی که بر روی سایبان نصب شده تامین می کند. سایبانهایی که از موتور الکتریکی بهره می برند را سایبان اتوماتیک نیز می نامند. اتوماتیک بودن آنها بدین خاطر است که دیگر نیازی به نیروی دست نبوده و تنها با فشار دادن دکمه ای که بر روی ریموت کنترل تعبیه شده، می توان سایبان برقی را باز و بسته کرد. موتور الکتریکی ممکن است تاثیراتی بر روی قیمت تمام شده سایبان نیز داشته باشد که کاملا طبیعی است.

انواع سایه بان یکطرفه از نظر نوع پوشش

پوشش سایبان یکی از مهمترین اجزای سایبان محسوب می شود. اگر پوشش سایبان به درستی انتخاب شود، کارایی آن چندین برابر می شود. بدین ترتیب نیاز است قبل از هر گونه اقدامی برای خرید سایبان، پوشش های مختلف را بشناسیم تا بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم. در هنگام انتخاب پوشش باید به نکات مختلفی توجه داشته باشیم. برای مثال شرایط آب و هوایی منطقه از نکات بسیار مهم در انتخاب پوشش سایه بان محسوب می شود. از طرفی دیگر قیمت تمام شده یکی دیگر از نکاتی است که باید آن را مد نظر داشته باشیم تا بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم.

روکش پی وی سی

پی وی سی یکی از بهترین و کاربردی ترین متریال مورد استفاده برای روکش انواع سایبان یکطرفه به شمار می رود. روکش هایی که از جنس پی وی سی ساخته می شوند از نظر تنوع رنگ در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارند و مصرف کننده با توجه به سلیقه ای که دارد می تواند رنگ این نوع از روکش ها را انتخاب نماید. این روکش ها دو رو بوده و این موضوع می تواند به افزایش رضایت مصرف کننده کمک زیادی کند.

روکش نانو

روکش نانو را می توان یک روکش بسیار با کیفیت و مفید دانست. تولید این نوع روکش ها به نحوی بوده که بهترین شرایط را برای مصرف کننده در شرایط آب و هوایی مختلف فراهم می کنند. این نوع روکش ها برای چهار فصل سال مناسب بوده و بدون هیچ گونه محدودیت خاصی می توان از روکش های نانو استفاده کرد. طرح و رنگ های متنوعی را شرکت های سازنده برای این روکش ها در نظر گرفته اند تا در هنگام ساخت سایبان مشتریان بتوانند بر اساس میل و سلیقه خود طرح و رنگ پوشش مورد نظر را انتخاب نمایند.

مزایای سایبان یکطرفه

سایبان های یکطرفه مانند سایر سایبان ها دارای ویژگی هایی هستند که این ویژگی ها سبب شده تا افراد زیادی از این نوع سایبان ها استفاده نمایند. مزایای سایبان یکطرفه بسیار زیاد بوده که در این مطلب تنها به مهمترین آنها اشاره می شود. این ویژگی ها می توانند در هنگام سفارش سایبان به مشتریان کمک بسیار زیادی بکنند. معمولا افرادی که اطلاعات کافی در مورد سایبان های مختلف ندارند، با بررسی مطالب مختلف در سایت های مربوطه اطلاعات خود را افزایش می دهند، این موارد نیز جهت افزایش اطلاعات مشتریان بسیار مفید و کاربردی هستند.

عدم وجود پایه در قسمت جلویی سایه بان

یکی از مزیت های اصلی و مهم سایبان های یکطرفه، عدم استفاده از پایه در قسمت جلویی سایبان است. حتما تا به حال سایبان هایی که دارای پایه در قسمت جلو بوده را مشاهده کرده اید. این سایه بان ها هم از نظر ظاهری شرایط مناسبی نداشته وهم مشکلاتی را برای مصرف کننده به وجود می اورند. مزاحمت هایی که پایه های سایه بان برای ما به وجود می آورند را هرگز فراموش نخواهیم کرد. بدین ترتیب اگر به دنبال آسایش بیشتر هستید، سایبان یکطرفه گزینه ای مناسب به نظر می رسد.

 

دکمه بازگشت به بالا