مجله حوادث

آیا سیستم‌های “هشدارِ سیل” در آلمان درست عمل کردند؟

در پی وقوع سیل ویرانگر هفته گذشته در آلمان که تاکنون بیش از 150 کشته برجای گذاشته است ، این سال مطرح می شود که آیا سیستم های هشدار دهنده و محافظت کننده هوای کشور به درستی کار نکرده اند؟

به گزارش کندوج ، گرگور دگان ، یکی از ساکنان منطقه آرولر که دچار آبگرفتگی شد ، به خبرگزاری فرانسه گفت: “حدود دو روز قبل از فاجعه ، ما در اینجا زندگی عادی داشتیم.” در اخبار پیش بینی هوا ، باران شدید را شنیدیم ، اما هیچ کس پیش بینی نمی کرد که این اتفاق بیفتد. شب قبل از حادثه ، اخطار مختصری را دیدم. اما در واقع ، به دلیل ارتفاع زیاد سیل ، این هشدار خیلی دیر آمد.

در این منطقه ، 2.5 متر آب شهرها را تحت فشار قرار داده بود و طبق گفته گریگور دگان ، دیگر هیچ گونه امکان حفاظت وجود نداشت.

مانند بسیاری از ساکنان شهر 30000 نفری روزگاری زیبا ، رنانی اکنون تقریباً همه چیز را از دست داده است.

سیستم هشدار هوا و حفاظت مدنی درست تشخیص داده شد

سیستم هواشناسی و دفاع مدنی ، که باید دستورات تخلیه و همچنین هشدار به موقع به ساکنان را صادر کند ، اکنون با انتقادات جدی و تلفات سنگین روبرو شده است.

هانا کلوک ، استاد هیدرولوژی دانشگاه ریدینگ در انگلیس ، به تلویزیون آلمان علیه DF گفت: “ما نباید تا سال 2021 این همه قربانی داشته باشیم.” می توانستیم پیش بینی کنیم که طی چند روز چه اتفاقی می افتد. با این حال ، به نظر می رسد که زنجیره هشدار در جایی مشکل دارد و بنابراین افراد نمی توانند هشدارهای لازم را دریافت کنند.

روزنامه آلمانی بیلد در گزارشی می نویسد که در بسیاری از مناطق آژیرها به صدا درنیامده اند و پیام های هشداردهنده به ندرت دریافت شده اند.

از طرف دیگر ، سرویس های هواشناسی با اعلام صدور اخطارهای شدید باران از خود دفاع می کنند.

مالو درایر ، یک مقام منطقه ای در راینلاند-فالتس که به شدت تحت تأثیر فاجعه ها قرار گرفته بود ، روز یکشنبه اطمینان داد که همه سیستم های هشدار دهنده سیل در حال کار هستند. وی اذعان کرد ، اختلال در شبکه تلفن همراه ، ایجاد هشدارهای مربوط به سیل را برای مردم دشوار کرده است.

به گزارش یورونیوز ، مقامات کمبودهای دیگر را تأیید می کنند ، از جمله این واقعیت که اگرچه مردم از آمدن باران شدید مطلع بودند ، اما میزان و شدت باران مشخص نبود.

وزیر تحقیقات آلمان ، آنیا کارلیچک ، از مقامات خواست که در مواجهه با این تجربه تلخ آمادگی بهتری داشته باشند و افزود که باید در سال های آینده بر تحقیقات اقلیمی تأکید بیشتری شود.

با این حال ، آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان در مورد افزایش انتظارات در یک منطقه سیل زده روز یکشنبه هشدار داد.

وی گفت: “ما مطمئناً به دنبال روشهایی برای بهبود عملکرد خود پس از هر رویداد هستیم.” اما گاهی اوقات بلایای طبیعی آنقدر سریع اتفاق می افتند که نمی توانیم از آنها فرار کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا