آیا کرم پودر باعث جوش میشود؟

لوازم آرایشی موادی هستند که برای حفظ ظاهر انسان استفاده می شوند. استفاده روزانه از لوازم آرایشی در میان اکثریت مردم رواج یافته و به امری عادی تبدیل شده است، بنابراین آرایش به بخشی از نیاز جامعه تبدیل شده و افراد برای استفاده از این محصولات هزینه های زیادی را خرج می کنند. برای بسیاری از خانم های جوان، آرایش روزانه یک ضرورت و جزئی از کارهای روزمره است و به یکی از زیبایی هایی تبدیل شده است که حتی خرید این اکسسوری ها آنها را بسیار جذب می کند.

اما آنچه مهم است این است که این افراد از عوارض آرایش و استفاده از لوازم آرایشی شیمیایی پوست اطلاعی ندارند و استفاده طولانی مدت از این مواد به پوست آنها آسیب می رساند. استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی دشمن پوست است و تشدید جوش و آکنه تنها یکی از عوارض آن است. استفاده زیاد از لوازم آرایشی به پوست اجازه تنفس نمی دهد و با بستن منافذ پوست باعث تشدید جوش و آکنه می شود. علاوه بر ایجاد جوش و آکنه، باعث پیری زودرس و چین و چروک پوست نیز می شود.

کلیه اقدامات جوانسازی و زیبایی، درمان آکنه، تیرگی و اپیلاسیون مو، ابرو، ریش و سبیل، لیزر اپیلاسیون، تشخیص و درمان مشکلات و بیماری های پوست و مو، تزریق ژل، چربی و بوتاکس و … که باعث زنده ماندن می شود. خارج از آرایشگاه های تخصصی و مراکز مراقبت از پوست؛

علت تشدید آکنه با لوازم آرایشی

موادی که از منافذ پوست خارج می شوند عبارتند از: مواد (عرق) که پوست را مرطوب نگه می دارند و مواد (چربی) که پوست را نرم نگه می دارند. همچنین مواد (ضایعات و مواد پوسیده و سمی) که برای بدن مضر هستند و بدن به طور طبیعی آنها را نرم و رقیق کرده است تا از طریق منافذ پوست از بدن خارج شوند. زمانی که این مواد به دلیل بسته بودن منافذ پوست نتوانند از پوست خارج شوند، در زیر پوست گیر می کنند و به مرور زمان حجم آنها افزایش می یابد و ایجاد جوش می کنند.

کرم پودر و ضد آکنه

قابض های موجود در محصولات آرایشی نیز مواد را زیر پوست به دام می اندازد و باعث ایجاد آکنه می شود. همچنین برخی از محصولات آرایشی حاوی رقیق کننده های خون هستند. این مواد باعث می شوند 6 ماده (مخلوط چهارتایی، آب و ماده ریوی) بیش از ظرفیت خروجی وارد پوست شده و در نتیجه در زیر پوست تجمع یافته و آکنه ایجاد کند.

برخی از موادی که در ساخت لوازم آرایشی استفاده می شود می توانند به سرعت پوست را تحریک کنند. سوزش پوست بسته به نوع گزیدگی که ایجاد می کند، واکنشی در بدن ایجاد می کند. در نتیجه نبوغ بدن (طبیعت بدن) با ترشح 6 ماده روی پوست سعی در مقابله با این سوزش دارد و این واکنش باعث ایجاد آکنه روی پوست می شود.

رایحه کرم

بافت کرم پودر بر پایه امولسیون و به صورت نیمه مایع است. کرم های پودری به طور کلی به دو صورت مایع یا نیمه مایع تولید می شوند که بر پایه روغن و آب هستند. کرم پودرهای پایه آب مخصوص پوست های چرب و کرم پودرهای پایه روغن مخصوص پوست های خشک هستند، بنابراین انتخاب نوع کرم پودر بر اساس نوع پوست بسیار مهم است. یکی از مواد مهم در تهیه کرم پودر امولسیفایر است، نقش این ماده یکنواخت شدن کرم پودر روی پوست است و ماده مهم بعدی کرم پودر سیلیکون است که استفاده از آن را آسان می کند. یک کرم پودر و به طور یکنواخت روی پوست می نشیند و یکی دیگر از مواد به کار رفته در این محصول لانولین است. این ماده از پشم گرفته شده و خاصیت مرطوب کنندگی کرم پودر را دارد.

آیا کرم پودر کرم پودر استی لادر موراشین باعث ایجاد جوش می شود؟

به مواد تشکیل دهنده کرم پودر و واکنش پوست به آن توجه کنید. از نظر فنی، بیشتر لوازم آرایشی باعث آکنه نمی شوند. اما برخی از مواد می توانند منافذ را مسدود کنند و به رشد باکتری های عامل آکنه کمک کنند. بنابراین بهتر است کرم پودری را انتخاب کنید که دارای برچسب ضد حساسیت یا غیر کومدون زا باشد تا از بسته شدن منافذ جلوگیری شود.

اینستاگرام در رامین مدرسه

مواد پنکیک

برای تهیه و مونتاژ پنکیک از پودر پودر استفاده می شود، برای این کرم پودر می توانید از تالک استفاده کنید و سپس به همراه ماده ای که تماس ایجاد می کند و به پوست می چسبد و ماندگاری خوبی دارد، نرم کننده و رنگدانه اضافه کنید. با هم مخلوط کنید، این روش اصلی مخلوط کردن مواد پنکیک است. مواد معدنی مانند دی اکسید تیتانیوم، اکسید روی، بیسموت اکسی کلرید، لانولین، تری اتانول آمین استئارات و غیره. در فرمولاسیون پنکیک استفاده می شود.

آیا پنکیک باعث ایجاد زخم می شود؟

پنکیک یا پنکیک آرایشی نوعی پودر با بافت بسیار فشرده است. پنکیک برای پوشاندن سطح پوست استفاده می شود تا آرایش طبیعی به نظر برسد، معمولاً پس از استفاده از کرم پودر یا کرم ضد آفتاب. بسیاری از افراد از پنکیک نیز برای صاف کردن سطح پوست خود استفاده می کنند. پودر پنکیک حاوی مواد بسیار ملایمی است و این مواد به راحتی به داخل منافذ پوست نفوذ می کنند. بسته شدن منافذ پوست می تواند منجر به آکنه شود.

دکمه بازگشت به بالا