مجله علمی و سلامت

اثربخشی واکسن کووبرکت روی گونه انگلیسی، هندی و آفریقایی/نحوه نگهداری واکسن های دپو شده

رئیس تیم تحقیقاتی تولید واکسن در ستاد فرمان امام و رئیس تیم تولید واکسن کویران برکت خاطرنشان کرد: ما برنامه ای برای تولید واکسن کویران برکت داریم که بر اساس آن 3 میلیون دوز واکسن قرار است در ماه ژوئن تولید شود. ، وی گفت: ما در ماه سپتامبر به روز خواهیم کرد. به بیش از 18 میلیون دوز برسید.

به گزارش کندوج ، حسن جلیلی در دیدار با خبرنگاران در مورد گزارشی از پیشرفت مرحله سوم آزمایشات بالینی واکسن کویران ایران برکت ، با بیان اینکه کارایی و ایمنی واکسن یک مسئله و تولید انبوه مسئله دیگر است ، گفت: از ابتدا تحقیقات تولید انبوه در دستور کار قرار گرفت. ما دو مرحله صنعتی و نیمه صنعتی را شمردیم و در خط نیمه صنعتی دو خط تولید در شففرمد راه اندازی شد. در آینده نزدیک ، مرحله دوم تولید صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: بهره برداری از فاز اول تولید صنعتی مدتی قبل انجام شد و اکنون یک میلیون دوز واکسن آماده کرده ایم و پس از طی مراحل قانونی آماده ارائه آن به وزارت بهداشت هستیم.

جلیلی با بیان اینکه ما برنامه ای برای تولید 3 میلیون دوز واکسن در ماه ژوئن داریم ، خاطرنشان کرد: ما در ماه جولای ظرفیت را افزایش می دهیم و در ماه سپتامبر به 18 میلیون دوز خواهیم رسید. به موازات ایجاد خطوط جدید صنعتی ، محققان برای افزایش کارایی و اثربخشی تلاش کردند و ما توانستیم خطوط تولید را با تعداد قابل قبولی بهره ببریم.

مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن اداره امام فرمان و رئیس گروه تولید واکسن کویران برکت در مورد نحوه نگهداری واکسن های ذخیره شده گفت: واکسن های تولید شده ماندگاری و ماندگاری کافی دارند. کارخانه شففرمد یکی از شرکت های تابعه گروه دارویی برکت است و از زیرساخت های گسترده ای برخوردار است و هیچ محدودیتی در نگهداری نداریم. ما از قابلیتهای گروه دارویی برکت استفاده می کنیم.

وی درباره بررسی اثر بخشی واکسن در گونه های هندی و آفریقایی اظهار داشت: این واکسن گونه های انگلیسی را تحت تأثیر قرار داد. درباره تحقیق در مورد نمونه های آفریقایی و هندی ما هنوز نمونه خالصی که بتوان آن را در آزمایشگاه پرورش داد ، دریافت نکرده ایم و از ما خواسته شده است که در صورت موجود بودن نمونه خالصی ارائه دهیم. ما آماده مطالعه گونه های دیگر هستیم.

جلیلی همچنین در زمان تحویل اسناد به سازمان بهداشت جهانی گفت: “یک گروه کاری از مشاوران و کارشناسان تشکیل شده است و آنها شبانه روز کار می کنند.” بسیاری از اسناد باید تهیه شود. ما مراحل را طی می کنیم و به تدریج ، با پیشرفت آزمایشات بالینی ، مدارک لازم را تهیه می کنیم و پس از تکمیل آنها را به سازمان بهداشت جهانی ارائه می دهیم.

افزایش نگرانی در مورد موج پنجم تاج در اوایل تابستان / واکسیناسیون

به گزارش کندوج ، دکتر پیام طبرسی ، نویسنده اصلی این مطالعه و عضو تیم علمی واکسن “کووایران برکت” ، مرحله اول و دوم آزمایش بالینی واکسن کووایران برکت موفقیت آمیز و موفقیت آمیز بود. واکسن به واکسیناسیون عمومی می رود. اگر واکسیناسیون را افزایش ندهیم ، اوایل تابستان موج پنجم بیماری را خواهیم داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه کوایران نعمتی از واکسنی بود که تمام دانش ایرانی را در خود پشت سر گذاشته بود و از این نظر بسیار مهم بود ، ادامه داد: از روز اول ما به واکسن اعتقاد راسخ داشتیم زیرا مراحل آن شفاف بود. مراحل اول و دوم موفقیت آمیز بود و نتایج خوبی حاصل شد.

وی افزود: اکنون اطلاعات کافی برای واکسن عمومی در دسترس بودن این واکسن وجود دارد. اگر واکسیناسیون را افزایش ندهیم ، اوایل تابستان موج پنجم بیماری را خواهیم داشت.

رهبر این مطالعه و عضو تیم تحقیقاتی برکت کویت ایران گفت: “البته این به معنای عدم واردات نیست ، اما واکسن برکت برای واکسیناسیون عمومی نیز آماده است.” امیدواریم در ایران مشکلی به نام کرونا نداشته باشیم.

طبرسی افزود: ما نمی خواهیم وزارت بهداشت را تحت فشار قرار دهیم ، سازمان غذا بررسی می كند و اگر صلاح بدانند مجوز صادر می كنند. نتایج همچنین به سازمان بهداشت جهانی ارائه شده است ، روند تحقیق بسیار دقیق و شفاف و بسیار دقیق بود.

نویسنده اصلی این تحقیق و عضو تیم تحقیقاتی ایران برکت کویت گفت: “خوشبختانه این واکسن عوارض جانبی عمده ای مانند مرگ و لخته شدن خون نداشت.” عوارض جانبی شایع مانند تب و درد در محل تزریق و در بدن طبیعی گزارش شده است. واکسن بی خطر است و امیدواریم با واکسیناسیون عمومی در اولین فرصت فشار موج دوم بیماری را کاهش دهیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا