مجله عمومی

استاد شهید مطهری، معلّم علوم آل محمد (ص) و مروّج بصیرت دینی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

حجت الاسلام سید حسن اکبری در مصاحبه با خبرنگار آنلاین به مناسبت هفته عقیدتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری برای خداوند متعال است ، گفت: آنچه انسان را به سوی راه بندگی خدا ایمان انسان است. قرار دادن راه درست برای حرکت انسان نیز بر این باور استوار است.

نماینده ولی فقیه لشکر امام علی بن ابی طالب (علیه السلام) در قم افزود: خداوند متعال در مورد بردگی ابزارهای مناسبی را فراهم کرده است و اگر کسی اهل علم و دانش باشد می تواند راه بندگی را در پیش بگیرد. خداوند کسانی را برگزیده است که می توانند چراغ راهنمای این مسیر و حرکت باشند و در واقع همه پیامبران و اولیا آمده اند تا از طریق خدا به انسان راه را بیاموزند.

وظایف ویژه علما و مسئولان

وی با اشاره به اینکه مردان نیز در این سمت مسئولیت هایی دارند ، گفت: “کسانی که احکام خدا را اعلام می کنند خود را در چهار زمینه متعهد می شوند که ایمان بیاورند.” یکی از ابزاری که خداوند به انسان داده “شنیدن” است و اولین وظیفه انسان این است که با دقت گوش دادن مومن باید با دقت به آنچه از جانب خدا آمده گوش فرا دهد.

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه “خوب فهمیدن” از دیگر وظایف مبلغین است ، افزود: وظیفه سوم این است که انسان “ایمان و یقین” را احساس کند که پیام تبلیغ شده از طرف خدا و اولیای الهی داده شده است. وظیفه چهارم “نیك كردن” است و اساس عمل به ایمان انسان بر اساس این چهار اصل است. انسان باید تمام انرژی خود را صرف انجام دستورات الهی کند و خود را متعهد به داشتن این چهار ستون کند زیرا همه آنها برای یکدیگر لازم هستند.

رابط و مرجع تقلید ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، با اشاره به اینکه انسان برای رسیدن به خدا آمده است ، تأکید کردند: اگر این ارکان به هم بخورد ، انسان ارتباط کاملی با رضایت الهی نخواهد داشت. انسان برای رسیدن به خدا آمده است زیرا در بسیاری از آیات قرآن حرکت و ارتباط نهایی انسان را برای مراجعه و رسیدن به محضر خدا می داند. وی افزود: اگر ما روزی را ذکر می کنیم که مربوط به شخصیت های تحصیل کرده و نخبه جامعه دینی ما باشد ، مانند تولد شهید علامه شهید شاهد مرتضی مطهری (ره) به عنوان روز معلم و ایدئولوگ ، به این دلیل است که در طول تاریخ جامعه و مردم نجیب تحصیل کرده اند و آنها معلمان علوم در آل محمد (ص) هستند و جامعه را رهبری می کنند.

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه علم الهی نوری است که هر فردی در این مسیر از آن نور بهره مند می شود ، اظهار داشت: برای تابش بیشتر این نور به راهنما و دانشمندانی که در مسیر هستند نیاز داریم. به خداوند به مردم برکت دهد تا از این نسیم لذت ببرند. امروز ما معتقدیم که علامه شهید مطهری (ره) یکی از آن معلمانی است که در عین زنده بودن و امروز ، با دانش خود ، همه انسان ها را روشن می کند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین پادشاهی های علوم انتشار آنها است و در این ارتباط شهید مطهری قلم و بیان گویایی داشت که به یاد می آورد. “شهید مطهری در زمان حیات خود ادامه حرکت پیامبران و وظیفه دانشمندان این است که پیامبران و اولیای جهانی را ایجاد کنند و در نتیجه رسالت الهی هستند ، آنها همچنین برای حال و آینده برنامه دارند.

نام روزهای عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران

رئیس نماینده ولی فقیه گروه امام علی ابن ابیطالب (ع) در قم با اشاره به علت انتصاب روز 4 مه به عنوان معلم ، مربی و عقیدتی سیاسی گفت: این نامگذاری برای تربیت نسل ها است. “برخی افراد رهبران جامعه به حساب می آیند و مسئولیت هایی دارند که خداوند متعال در قرآن می فرماید: «وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنَا و .وْحَيْنَا لِلَيْهِمْ داستان دزدان دریایی و قِقَامَ الصَّلَاةِ و تیتییَاءَ الزَّكَاةِ و شانگهای لَنَا ما مردانی را به عنوان ائمه منصوب کرده ایم که وظیفه دارند افراد نیازمند به دانش و تخصص را راهنمایی کنند.

وی ادامه داد: “دستور بعدی انجام کارهای خوب و ماندگار است ، به طوری که انجام دهندگان این کارهای خوب در جامعه الگو می شوند و دیگران باید از آنها الگو بگیرند.” قرآن کریم وظیفه سایر راهنماها را نماز باش نماز نمادی از همه واجبات است و همه دستورات الهی از قبیل حكم به معروف ، برائت از شرك و قبول حضانت اولیا نیز باید انجام شود و این انتقال به امام نیاز دارد كه پیامبران و كاتبان امام این پروژه باشند.

حجت الاسلام اکبری با استناد به حکم خداوند برای دادن زکات به عنوان دومین فرمان الهی کاتبان ، افزود: در قرآن آمده است که اگر شخصی ایمان خود را تقویت کند ، از دیگران جدا می شود. از نظر قرآن ، این فقط یادگیری و عالم شدن م believeمنان نیست ، بلکه عالمی جامع است که خود را مسئول می داند. وی که در زمینه های علمی ، فرهنگی و سیاسی فعال است ، باید افراد جامعه خود را نیز در نظر بگیرد و وارد حوزه معیشت و اقتصاد شود ، زیرا کسی که زندگی خوبی ندارد نیز به حوزه دین سقوط می کند و ممکن است راهی پیدا نکند بیرون

نماینده ولی فقیه لشکر امام علی بن ابیطالب (علیه السلام) در قم با اشاره به ساخت کادرها آن را مهمترین تولید این مسیر خواند و افزود: امام خمینی (ره) یکی از بهترین نمونه های تولید است از این راه الهی اگر امام خمینی و انقلاب اسلامی موفق شدند کلمات دنیا را تغییر دهند و گفتمان ایجاد کنند ، بنیان اصلی ایمان امام خمینی بود. این ایمان امام خمینی بود که بینش و رویکرد جهان را تغییر داد و جهان قدرتمند را وادار به تسلیم واقعیت ها کرد. همان عشق و ایمان امام به خداوند متعال ، امروز در حضور رهبران معظم خلیفه صالح وجود دارد ، که با ایمان عمیق به خود و به خدا و مردم و ایمان الهی می توانند همه دشمنان را تنظیم کنند و به دین و انقلاب حمله کنند ، قدرتمندانه از دین دفاع کنید.

بصیرت دینی نیاز به بصیرت سیاسی دارد

رابط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید با بیان اینکه علمای الهی علاوه بر تهذیب نفس و خودسازی ، جامعه را هدایت می کنند ، اظهار داشتند: دانشمندان به تعمیق و درک بیشتر مردم روی آورده اند. به فرموده امام کاظم (علیه السلام)؛ «قانون و فقه» به معنای درک عمیق جامعه و دین است. اگر بینش دینی وجود نداشته باشد ، بینش سیاسی نمی تواند در جای مناسب قرار گیرد. آغاز همه بینش ها بینش های دینی است و این بینش های دینی به ائمه انقلاب کمک کرد تا بینش های سیاسی را در جامعه تقویت کنند.

وی افزود: علما و بزرگانی همچون شهید علامه مرتضی مطهری (ره) از پیروان واقعی انبیا divine و اولیای الهی هستند که با شهود و آگاهی مسیر حقیقت را به مردم عرضه می کنند. حرکت مردم در زمینه فعالیتها و در همه زمینه های فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی ، علمی و حتی خانه و خانواده باید با بصیرت همراه باشد. برای محافظت از تمام مراحل زندگی در برابر حملات سو mal و مشهور ، درک عمیقی لازم است که مانع از ورود دشمن شود و منجر به رشد و تعالی نسبت به خداوند متعال شود.

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه هر حرکتی در همه ادیان و مدارس به دین و اعتقاد واقعی خود احتیاج دارد ، گفت: برای رسیدن به دنیا و آخرت باید افراد در محور ایمان محکم حرکت کنند و انحرافاتی ایجاد می شود. دانشمندان حافظ اندیشه و اندیشه مخاطبان و مردم خود هستند تا در معرض بیماری های جهان قرار نگیرند و این یکی از وظایف اصلی بزرگانی مانند علامه شهید مطهری و علمای مشابهی است که این کار را انجام داده اند. پروژه

برنامه هفته ایدئولوژی سیاسی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

نماینده مقام معظم رهبری حد نصاب امام علی ابن ابیطالب (علیه السلام) در قم گفت که ما هر ساله برنامه های خوبی به عنوان هفته عقیدتی و هفته معلم داشتیم و هر روز به نام یکی از حروف و به همین نام ، با دعوت از مربیان واجد شرایط معلم “امسال ، به دلیل محدودیت های ویروس بدنام کرونا ، در حال ایجاد دعوت نامه است ، اما در عوض بخشی از فعالیت های مربوطه در دنیای آنلاین بارگذاری می شود که برای همه بینندگان قابل دسترسی خواهد بود ،”. این یک بخش دیگر است. این قسمت دیگری به روش محدود و در گروه ها و سازمان هایی است که اساتید و برنامه هایی را برای بزرگداشت شهید مطهری دعوت می کنند باید با رعایت م healthثر قوانین بهداشت انجام شود.

تعامل مداوم و عمیق بین سپاه ، دوره ها و تقلیدهای بزرگ

حجت الاسلام اکبری ، گفت که حقیقت این است که آنچه ما را در رسیدن به اهداف والای امور دینی و غیر دینی یاری می کند ، مراجعه به علما و بزرگان و شخصیت های علمی و فکری ، به ویژه مراجع عظام تقلید است ، گفت: خداوند سبحان تعامل بین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حوزه علمیه ولی فقیه با حوزه علمیه قم و مراجع تقلید مراجع عظام وجود داشته و کاملاً اثبات شده است.

وی افزود: مراجع معظم تقلید و علمای بزرگ حوزه علمیه امروز به عنوان پاسداران مرزهای فرهنگی پشت سر رهبران معظم انقلاب ایستاده و از نظام دفاع می کنند. “انقلابیونی که می خواهند از نظام و نظام محافظت کنند انقلاب اسلامی نمی تواند حوزه علمیه را از خود دور کند و از تغذیه مذهبی و فرهنگی انقلاب مراقبت می کند.

افسر رابط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مقامات ارشد تقلید کردند و خاطرنشان کردند که ما معتقدیم انقلاب اسلامی ایران برگرفته از انقلاب جهانی پیامبر اعظم محمد است (آره خداوند او را برکت دهد و به او آرامش دهد) و هدف او ایجاد بنیان های یک دولت فراگیر و ظهور امام قرن (که) له رستگاریگفته می شود: طبق روایات اهل بیت (علیهم السلام) هنگام توصیه به مراجعه به متکلمان ، این مراجع عظیم الشأن به عنوان مقلد داستان ها و طرفداران انقلاب و رهبری در درک معارف سهیم بوده اند. انقلاب امام. باید یک مرجع و یک ارتباط قلبی بین سپاه پاسداران و مراجع تقلید وجود داشته باشد که خدا را شکر این رابطه از قبل وجود دارد و آن انشاالله که همیشه ادامه داشته باشد.

وی افزود: این ارتباط و همدلی از مراجع عظام تقلید از مراجع عظام تقلید که مدافع انقلاب مقدس اسلامی هستند و همیشه با اشتیاق و همدلی وارد صحنه شده اند بسیار قوی و م effectiveثر است و حتی برای بهبود امور برنامه هایی را پیشنهاد داده و این بستن. رابطه ادامه خواهد داشت. “خواهم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا