افتادن ویپ یکبار مصرف در آب

ویپ یک‌بارمصرف‌تان داخل آب افتاده است؟ این اتفاق خیلی بیشتر از آنچه شما فکرش را بکنید، رایج است؛ یک نفر از هر ۲۰ آمریکایی از ویپ‌های مختلف استفاده می‌کنند و طبیعی است که چندین مورد از این اتفاق‌ها بیفتد.خبر خوب این است که بیشتر ویپ‌های یک‌بارمصرف می‌توانند تا حدی در برابر آب مقاومت کنند و حتی خبر بهتر از آن اینکه کارهای مختلفی می‌توانید انجام بدهید تا آب مازاد را از آن خارج و مسئله را حل کنید. خرید و قیمت پاد اکسراس ۳ ویپرسو Vaporesso XROS 3 Pod + ارزان ترین مدل آن را برای شما عزیزان درسایت قرارداده ایم.افتادن ویپ یکبار مصرف در آب - گوگرد

آب چه تاثیری روی ویپ می‌گذارد؟

صرف‌نظر از اینکه یک سیگار الکترونیکی در برابر آب مقاوم است یا خیر، هرگونه تماسی با آب اتفاق خوبی برای آن نیست. سیگارهای الکترونیکی از چند مؤلفه اصلی از جمله باتری، و یا تشکیل شده‌اند. در حالی که بدنه خارجی این دستگاه‌ها برای مقاومت در برابر آب طراحی شده‌اند، اما قسمت الکترونیکی داخلی آن چنین ويژگی ندارد.در اینجا، چندین آسیب مختلف ناشی از قطره‌های آب روی اجزای الکترونیکی داخل ویپ را توضیح می‌دهیم.

اتصالی‌کردن

احتمالاً عبارت «اتصالی‌کردن» را شنیده‌اید، اما این عبارت واقعا به چه معنی است؟ اتصالی کردن هنگامی اتفاق می‌افتد که یک دستگاه الکترونیکی دچار نقص یا خرابی شود.آب می‌تواند باعث نقص دستگاه یک‌بارمصرف شما شود. این اتفاق جریان برق را قطع می‌کند، به این معنی که برق به مکان مدنظر نمی‌رسد و واکنش کارکردهای داخلی ویپ را برمی‌انگیزاند.

زنگ‌زدگی

کویل‌ها بخشی مهم از همه انواع ویپ‌ها را تشکیل می‌دهند. هنگامی که آب به کویل‌های فلزی برخورد می‌کند، می‌تواند باعث آسیب‌دیدگی‌های شدیدی به شکل زنگ‌زدگی شود.زنگ‌زدگی باعث می‌شود که مایعات الکترونیکی با یکدیگر ترکیب شوند و ویپ یک‌بارمصرف از کار بیفتد. این علت اصلی آتش‌گرفتن‌های اتفاقی ویپ هم به شمار می‌آید که اتفاقی بسیار ناخوشایند است.

خرابی چیپست

بسیاری از ویپ‌های یک‌بارمصرف حاوی چیپست هستند. چیپست‌ها اهداف مختلفی از تقویت تولید بخار گرفته تا کنترل ایمنی دارند. چیپست‌ها قطعه‌های فنی کوچک و ظریفی‌اند. وقتی آب داخل آن‌ها می‌رود، از کار می‌افتند. در بدترین حالت، یک چیپست مرطوب می‌تواند باعث آتش‌سوزی هم شود.

ای لیکوئید

اگر آب وارد محفظه ای لیکوئید داخل دستگاه شود، می‌تواند کیفیت عملکرد ویپ را به خطر بیاندازد. آب گرم می‌تواند باعث از جریان افتادن ای لیکوئید شود؛ به این معنی که باید پک‌های طولانی‌تری بزنید و در نهایت هم دستگاه یک‌بارمصرف شما به طور کلی از کار بیفتد.

آب تمیز به اندازه کافی بد و مخرب است، اما اگر ویپ یک‌بارمصرف‌تان داخل گودال آب بیفتد، نتیجه آن به مراتب بدتر هم خواهد بود. باکتری‌ها وارد مخزن می‌شوند و شما را بیمار می‌کنند.

خرابی باتری

همه ویپ‌های یک‌بارمصرف باتری داخلی دارند. این موضوع بر هیچ کس پوشیده نیست که آب با باتری‌ها سازگار نیست. وقتی که آب وارد محفظه باتری ویپ می‌شود، می‌تواند فاجعه به بار بیاورد. مهم نیست که چه مقدار مایع وارد باتری می‌شود، در هر صورت باید استفاده از دستگاه را متوقف کنید. بیشتر اوقات، آب جریان را مختل می‌کند و باعث خاموش شدن ویپ یک‌بارمصرف می‌شود.

اگر دستگاه شما دارای باتری لیتیوم-یون (رایج‌ترین نوع باتری در ویپ‌ها) است، این قابلیت را دارد که در برابر تماس‌های کوتاه‌مدت با آب مقاومت کند. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آب باعث خوردگی و قطع جریان الکتریکی خواهد شد.

نشانه‌های خرابی کامل ویپ یک‌بارمصرف

زنگ‌زدگی و چیپست‌های خراب‌شده را به‌سختی می‌توان با چشم غیرمسلح تشخیص داد و به همین دلیل است که آگاهی از علائم واضح‌تر موضوع مهمی است.هنگامی که ویپ یک‌بارمصرف داخل گودال آب می‌افتد، باید چند سوال از خود بپرسید.

  • آیا ویپ من بیش از حد داغ می‌شود؟
  • آیا ای لیکوئید من طعم عجیب و غریبی دارد؟
  • آیا ویپ من دیگر بخار تولید نمی‌کند؟

اگر ویپ یک‌بارمصرف شما داخل گودال آب، فنجان یا حتی توالت افتاد، باید استفاده از آن را متوقف و وضعیت را ارزیابی کنید.

آیا ویپ یک‌بارمصرف در برابر آب مقاوم است؟

به‌طور طبیعی، ویپ‌های یک‌بارمصرف طوری ساخته نمی‌شوند که در برابر آب مقاوم باشند. با این حال، نمای بیرونی آن‌ها معمولاً از مواد مقاوم در برابر آب ساخته می‌شود. این بدان معنی است که شانس‌تان زیاد است که مکانیسم‌های داخلی‌تان با آن تماس نداشته باشد. این شانس حتی در صورت استفاده از ویپ‌های یک‌بارمصرف هم زیاد است که معمولاً دارای نمای بیرونی پلاستیکی براق و یکپارچه با حداقل درز ممکن‌اند.

ویپ یک‌بارمصرف داخل آب افتاد و دیگر کار نمی‌کند

دستگاه‌های الکترونیکی که با آب در تماس هستند، بیشتر وقت‌ها از کار می‌افتند. این رایج‌ترین نتیجه این اتفاق‌ها است و اگرچه اتفاق آزاردهنده‌ای است، بهترین کار این است که آن را دور بیندازید و دستگاه جدیدی بخرید.

ویپ یک‌بارمصرف داخل آب افتاد و هنوز هم کار می‌کند

حادثه‌ای اتفاق افتاده است و خوشبختانه، ویپ شما هنوز کار می‌کند. اکنون، برای حل مشکل و نجات آن باید سریع عمل کنید.

چگونه دستگاه ویپ یک‌بارمصرف خود را خشک کنیم؟

اگر ویپ شما مدتی طولانی در آب غوطه‌ور شده، این احتمال وجود دارد که دیگر نتوانید آن را نجات بدهید. اما اگر قلم فقط چند ثانیه با آب در تماس بوده است، می‌توانید روش‌های مؤثری را برای نجات آن امتحان کنید.

منبع تغذیه را دربیاورید

اولین کاری که باید انجام دهید، درآوردن منبع تغذیه است. می‌تواند کار مشکلی باشد، به‌خصوص درباره یک‌بارمصرف‌ها. درز در قسمت بیرونی دستگاه را پیدا و به‌آرامی آن را باز کنید؛ سپس تمام مؤلفه‌ها را بردارید و آن‌ها را بیرون بکشید.

با حذف منبع تغذیه و جدا کردن بخش‌های مختلف دستگاه، احتمال جرقه‌زدن، آتش‌سوزی و سایر خطرها را از بین می‌برید.توصیه می‌کنیم برای این مرحله دستکش ایمنی ضخیم و سایر تجهیزات محافظ را بپوشید.

قطعه‌های مختلف را خشک کنید

برای این مرحله از فرآیند، می‌توانید چند روش مختلف را امتحان کنید.

روش دستی

برای خشک کردن باتری و تمام اجزای الکترونیکی دیگر از دستمال کاغذی استفاده کنید. بررسی کنید که تمام قطعه‌های ویپ خشک هستند. حتی چند قطره آب هم می‌تواند کل دستگاه شما را به خطر بیاندازد.

هنگامی که دستگاه ویپ خود را با دستمال‌های کاغذی به صورت دستی خشک کردید، بگذارید تمام اجزای آن چند ساعت استراحت کنند. این کار باید هرگونه احتمال وجود رطوبت را از بین ببرد. البته، از قرار دادن قطعه‌ها در یک مکان بسیار داغ خودداری کنید.

روش برنج

این تکنیک قدیمی به افراد بسیاری در سرتاسر جهان کمک کرده است. به زبان ساده، یک وسیله الکترونیکی مرطوب را داخل یک کاسه برنج نپخته بگذارید. برنج طی چند ساعت آب موجود در دستگاه را جذب می‌کند؛ اما می‌توانید آن را به مدت 24 ساعت داخل برنج‌ها بگذارید تا از بیشترین تاثیرگذاری این روش اطمینان حاصل شود. برای تاثیرگذاری این روش، دستگاه شما باید کاملاً در برنج غوطه‌ور شود. استفاده از یک کاسه بزرگ و پهن به جای یک فنجان کوچک کار را راحت‌تر می‌کند.

روش حرفه‌ای

ویپ‌های میلیون‌ها سیگاری داخل آب افتاده است؛ بنابراین، جای تعجب نیست که متخصصانی وجود دارند که وقت خود را به حل این مشکل اختصاص می‌دهند. اگر یک ویپ‌ماد گران‌قیمت یا صرفا دستگاهی دارید که خیلی دوستش می‌دارید، می‌توانید آن را به یک کارشناس حرفه‌ای بسپارید. آن‌ها مواد شیمیایی و روش‌های تخصصی دارند که مطمئناً از هر روش خشک‌کردن دیگری مؤثرترند.

ویپ یک‌بار مصرف خود را روشن کنید

اکنون که تمام قسمت‌ها را از هم جدا و خشک کرده‌اید، می‌توانید ویپ یک‌بارمصرف خود را آتش بزنید. مجدداً دستگاه را شروع کنید و مطمئن شوید که همه چیز را در جای مناسب قرار می‌دهید. اگر از این کار مطمئن نیستید، یک فیلم آنلاین را در این زمینه نگاه کنید.

کاربران ویپ گروهی مبتکرند و حتما کسی خودش را موظف دانسته است که فیلمی آموزشی درباره این موضوع درست کند. اگر از روش برنج استفاده کرده‌اید، مجبور نیستید دستگاه را مجدداً مونتاژ کنید و می‌توانید مستقیماً به سراغ آتش کردن سیگار الکترونیکی خود بروید.

یک پک آزمایشی به دستگاه بزنید یا دکمه آتش را فشار دهید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد. آیا واکنش ویپ یک‌بارمصرف‌تان همانطوری است که قبلا بود؟ آیا طعم آن مانند مایعات الکترونیکی شما است یا طعم آن رقیق‌تر شده؟ در نهایت، شما تنها کسی هستید که می توانید تصمیم بگیرید که آیا ویپ‌تان به حالت عادی برگشته است یا خیر.

نتیجه نهایی

ویپ‌های یک‌بارمصرف بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما هستند. بنابراین، درستش آن است که بدانیم وقتی تصادفی اتفاق می‌افتد چه باید بکنیم. اگر ویپ‌تان داخل آب افتاده است، خودتان را به خاطر آن سرزنش نکنید. همه ما این لحظه را تجربه کرده‌ایم. نکته مهم این است که وقتی در حال پیدا کردن راه‌حلی هستید، مراقب خودتان باشید.

 

دکمه بازگشت به بالا