مجله عمومی

افزایش ۲۲ درصدی جنگل‌زدایی در آمازون در طول یک سال

به گزارش پایگاه خبری کندوج،

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ موسسه تحقیقات فضایی برزیل (INPE) تخمین می زند که 13235 کیلومتر مربع از جنگل های از دست رفته در آمازون در دوره 2021-2020 (از اوت 99 تا ژوئیه 1400) که بالاترین سطح پس از 14286 کیلومتر مربع مناطق پاک شده است. 2005.

این سومین بار متوالی است که هزینه های سالانه آمازون در دوران ریاست جمهوری ژایر بولسونارو افزایش می یابد. مخالفان با تشویق کشاورزی و معدن، او را به دلیل افزایش سرزنش می کنند.

وزیر محیط زیست برزیل، خواکیم لیت، این ارقام را تایید کرد و قول داد که در برابر جنایات زیست محیطی اقدامات قوی انجام دهد.

در همین حال، آژانس فضایی برزیل هفته گذشته اعلام کرد که بدترین رکورد ماه اکتبر را در جنگل زدایی به ثبت رسانده و بیش از نیمی از ریودوژانیرو را پاکسازی کرده است.

دولت برزیل می گوید با اعزام نیروهای بیشتری به صحنه، اقدامات ویژه ای را برای مبارزه با جنگل زدایی غیرقانونی افزایش داده است.

برزیل یکی از امضاکنندگان تعهد بین المللی بود که در بیست و ششمین کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد در گلاسکو برای پایان دادن به جنگل زدایی در سال 2030 امضا شد.

بولسونارو همچنین قول داد تا سال 2028 جنگل‌زدایی غیرقانونی 60 درصد جنگل‌های آمازون برزیل را ریشه‌کن کند و برای رسیدن به هدفی دو ساله تلاش کند.

جنگل زدایی به عنوان بخشی از تغییرات اقلیمی و مشکلاتی که امروزه بشر با آن مواجه است، پیامدهای گسترده ای دارد و مانند یک انفجار ویرانگر، زندگی انسان ها و سایر موجودات روی زمین را به طرق مختلف تحت تاثیر قرار داده و روح را تحت تاثیر قرار می دهد. ساکنان زمین کوتاه قد هستند.

هر ساله 10 میلیون هکتار از جنگل ها از بین می رود و آتش سوزی های جنگل ها ناشی از تغییرات آب و هوایی است، سیل های ویرانگر ناشی از تغییرات اقلیمی، جنگل زدایی و قاچاق چوب از پیامدهای مخرب تغییرات اقلیمی است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا