مجله علمی و سلامت

انتقاد از بخشنامه تعیین مصداق شهدای سلامت/ درخواست دورکاری برای پرستاران باردار

معاون توسعه و مدیریت منابع سیستم پرستاری ضمن اشاره به انتقاد از بخشنامه تصمیم شهدای آگاه سلامت ، گفت: “یادت باشه.

حمیدرضا عزیزی در مصاحبه با کندوج ، وی در مورد سلامت شهدا در زمینه پرستاری گفت: طبق برنامه ما در حال حاضر از مرز صد شهید عبور کرده ایم و متأسفانه شاهد شهدای شهدای خاص از جمله دو پرستار باردار بوده ایم. مادران “در کل ، ما چند صد مورد خدمات از تیم پزشکی داریم. طبق تصمیم شورای امنیت ملی و دفتر مرکزی علیه کرونا ، کمیته ای برای تعیین موارد شهدا توسط وزیر بهداشت تعیین شد و طبق آخرین آمار ، حدود 60 شهید تأیید شد. البته برخی آمارها نشان می دهد که بیش از 300 شهید وجود دارد.

وی افزود: در جلسه ای که با رئیس سازمان شهدا و وزارت بهداشت داشتیم ، دوستان اعلام کردند که آنها جدی هستند و مصمم هستند برای یافتن راه حلی شناسایی شهدا را شناسایی کنند ؛ اما متأسفانه وقتی فقط 60 شهید از این امر منصوب شدند. این باعث بحث و جدال بسیاری در بین همکاران در سیستم بهداشت و درمان شد و خانواده های شهدا حداقل انتظار دارند که تخصیص و احترام به وضعیت این شهدا سریعتر باشد و مسئولان باید این کار را بیشتر انجام دهند به طور جدی. به عزیزانی نگاه کنید که صادقانه جان خود را گذاشتند و به میدان رفتند.

عزیزی ادامه داد: متأسفانه معیشت برخی از این خانواده ها مختل شده است و این خواست جدی ما این است که مسئولان ابتدا با دید بازتر و بازتری به این موضوع نگاه کنند و سیستم دیوان سالاری تعریف شده برای روند مدیریت تسریع شود. ”

او به آن اشاره کرد از 60 شهیدی که شناسایی شده ، حدود یک سوم آنها پرستار هستند“برخی از ایرادات به نامه اولیه صادر شده در مورد شناسایی شهدا وجود دارد ، از جمله اینکه فقط پرستاران وزارت بهداشت که در بیمارستان کار می کنند به عنوان شهید شناخته می شوند که ما به این دلیل که برخی از این افراد فعال هستند اعتراض کردیم. در کلینیک ها و کلینیک های خصوصی آنها در مرکز کرونا در کف کار می کنند و نباید با دولت ، که دوستان آنها قول داده اند این مشکلات را حل کنند ، متفاوت باشند ، اما به طور کلی روند شناسایی شهدا به تأخیر می افتد.

عزیزی تاکید کرد: البته مسئولان ادعا می کنند دانشگاه های علوم پزشکی مدارک شهدا را دیر ارسال می کنند. تاکنون سعی کرده ایم با درخواست یا تهدید سطح خود را اعلام کنیم ، اما به طور کلی روند تعیین موارد شهدای سلامت صحیح نیست.

وی با اشاره به شهادت دو پرستار باردار به دلیل بیماری عروق بیماری کرونا قلب ، گفت: خواسته اصلی ما این است که همکاران باردار نباید در بیمارستان ها و بخشهایی که بیماران مبتلا به Covid 19 در آنها بستری هستند کار کنند و ما در جای دیگر می خواهیم از راه دور صحبت کنیم. در کشور. وی ادامه داد: در سیستم مراقبت های بهداشتی نیز همین اتفاق می افتد و اگر مادر باردار بارداری داریم ، باید از راه دور او را پردازش کرده و از آنها برای کارهای دیگر مانند نظارت بر وضعیت بیماران و سایر توانایی ها استفاده کنیم و اینگونه نیست که این افراد در خط مقدم کار می کنند. که خطر عفونت زیاد است.

سرانجام معاون توسعه و مدیریت منابع انجمن های سیستم های پرستاری افزود: “از یک سو شاهد بحث در مورد ارتقا and و افزایش جمعیت هستیم و از سوی دیگر ، چنین اخبار ناگهانی و استرس زا کل کشور را تحت تأثیر قرار می دهد. می تواند عاملی در ملی گرایی باشد. “لطفا دری جدید برای زنان باردار شاغل در سیستم مراقبت های بهداشتی در دوران تاجگذاری باز کنید ، این تقاضا در شرایطی مطرح می شود که 80٪ جامعه پرستاری کشور را زنان تشکیل می دهند و این نشان دهنده لزوم توجه ویژه به پرستاران است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا