مجله حوادث

انتقال نوزاد رها شده در سطل زباله به بهزیستی/حال نوزاد خوب است

دستیار وزیر امور اجتماعی و فرهنگی موسسه بهزیستی با بیان اینکه حال کودک تازه متولد شده خوب است و امروز در حال ترخیص از بیمارستان و انتقال به بهزیستی است، برای این کودک اقدام کردند.

به گزارش کندوجمحمد نصیری معاون اجتماعی و فرهنگی موسسه بهزیستی در خصوص وضعیت جدید نوزادی که به تازگی به بیمارستان منتقل شده است، گفت: نوزاد در سلامت کامل به سر می برد و ترخیص وی از بیمارستان به پایان رسیده است. مراحل اداری و کتبی انتقال کودک به امور بهزیستی با حکم دادگاه انجام می شود و به زودی به بهزیستی منتقل می شود.

وی در خصوص روند انتقال فرزندان از خانواده گفت: کودکانی که در جاده یا بیمارستان بستری می شوند یا به هر دلیلی که خانواده وظیفه نگهداری از آن کودک را ندارد از طریق دادگاه به بهزیستی منتقل می شوند. کمک های بیمارستانی و اورژانس 123 گناه دارند.

نصیری ادامه داد: در صورتی که سلامت والدین کودک مشخص نباشد، این کودکان به فرزندی پذیرفته می شوند. طی 24 ساعت گذشته افراد زیادی از طریق تلفن، ایمیل و شبکه های اجتماعی با سازمان بهزیستی تماس گرفتند و برای این کودک اقدام کردند.

وی افزود: اما موضوع این است که تاکنون بالغ بر 17 هزار نفر برای فرزندخواندگی اقدام کرده اند و در تمام ایستگاه های ما تمام مراحل آن پرونده برای داشتن فرزند انجام شده است.

معاون اجتماعی و فرهنگی وزیر بهداشت در گفت و گو با خبر، گفت: سالیانه هزار و 500 فرزندخواندگی بیشتر نداریم، یعنی تعداد کودکان مبتلا به این بیماری بسیار زیاد است و مردم باید در نوبت باشند. چندین سال.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا