برخی از بهترین تمرینات تقویت حافظه برای 5 ناحیه مغز شما

بهترین تمرینات ذهنی شامل کسب دانش جدید و انجام کارهایی است که قبلا انجام نداده اید. حتی اگر فعالیت‌های معمول شما نسبتاً پیچیده باشد، مانند آموزش یک دوره دانشگاهی، خواندن اسکن‌های پزشکی/دندان‌پزشکی، یا تعمیر شبکه کامپیوتری خراب، آن‌ها به اندازه یادگیری چیزهای جدید به مغز شما کمک نمی‌کنند. آموزش جاوا

هر زمان که مغز کاری را بارها و بارها انجام می دهد، یاد می گیرد که چگونه آن را با انرژی کمتر و کمتر انجام دهد. یادگیری جدید، مانند به خاطر سپردن کدهای پستی یا یادگیری یک بازی جدید، به ایجاد ارتباطات جدید کمک می کند، که می تواند به حفظ و بهبود عملکرد نواحی مختلف مغز کمک کند.

قسمت هایی از مغز که استفاده می کنید رشد می کنند و قسمت هایی که استفاده نمی کنید ممکن است به مرور زمان آتروفی شوند. این در مورد نحوه ورزش کردن مغزتان آموزنده است. فقط انجام جدول کلمات متقاطع یا سودوکو مزایای کامل ممکن را به شما نخواهد داد. این مانند رفتن به باشگاه و ترک بعد از انجام حلقه های راست عضلات دو سر است.

در اینجا چند روش موثر برای آموزش مغز بر اساس هر منطقه آورده شده است:

  • تمرینات قشر جلوی مغز (PFC).
  • بازی های زبانی، مانند Scrabble (سعی کنید تا حد امکان کلمات را در فرهنگ لغت Scrabble حفظ کنید)؛ Boggle(لولو) و… ؛
  • جدول کلمات متقاطع؛
  • بازی های استراتژیک مانند شطرنج و ریسک؛
  • تتریس (که روی لوب های جداری و پس سری نیز کار می کند) می تواند به کاهش میل به مواد مخدر (الکل، نیکوتین، کافئین)، غذا و نوشیدنی و فعالیت ها (ورزش، بازی) تنها پس از سه دقیقه کمک کند.
  • دعا و مراقبه ممکن است تمرکز، عملکرد اجرایی، قضاوت و کنترل تکانه را بهبود بخشد، که می تواند منجر به تصمیمات متفکرانه و اخلاقی شود.
  • وقتی این تمرینات با وزنه و فعالیت هوازی ترکیب شوند، می‌توانند عملکرد اجرایی را – که شامل فرآیندهای فکری پیچیده مانند استدلال، برنامه‌ریزی، حل مسئله و انجام چند کار است – در افرادی که مشکلات حافظه جدی دارند افزایش دهند.
  • تمرینات لوب گیجگاهی
  • بازی های ویدئویی سه بعدی، مانند Super Mario 3D World (اما نه Angry Birds و سایر بازی های دو بعدی) منجر به بهبود عملکرد هیپوکامپ می شود که می تواند یادگیری و حافظه بازیکن را تقویت کند.
  • ثابت شده است که یادگیری فشرده، مانند خواندن متون پزشکی یا دانشکده حقوق، اندازه هیپوکامپ را تنها پس از 14 هفته افزایش می دهد.
  • حفظ شعر و نثر اندازه هیپوکامپ را افزایش می دهد؛
  • آموزش حافظه و حافظه
  • یادگیری نواختن آلات موسیقی جدید باعث تقویت PFC، لوب های جداری و مخچه می شود؛
  • ورزش بدنی هیپوکامپ را نیز افزایش می دهد، بنابراین در حین ورزش، ورزش جدیدی را بیاموزید تا فواید بیشتری داشته باشید.
  • تمرینات لوب جداری
  • بازی های ریاضی مانند سودوکو؛
  • شعبده بازی که شامل PFC، لوب های تمپورال (هیپوکامپ)، لوب های پس سری و مخچه نیز می شود.
  • گلف، 40 ساعت تمرین باعث افزایش ماده خاکستری در لوب جداری و پس سری می شود؛
  • رقص؛
  • یادگیری خواندن و پخش موسیقی؛
  • نقشه خوانی (بدون کمک GPS).
  • تمرینات گانگلیون(Ganglia) پایه
  • متعادل کردن؛
  • همگام سازی حرکات دست و پا؛
  • دستکاری وسایلی مانند طناب و توپ.
  • تمرینات مخچه
  • بازی های هماهنگی مانند تنیس روی میز (که شامل PFC نیز می شود)، رقص (و یادگیری مراحل جدید رقص)، یوگا و تای چی؛
  • بسکتبال.

حافظه را در اولویت قرار دهید

صرف نظر از سن شما، ورزش ذهنی تأثیر مثبتی بر مغز شما دارد. یکی از کلیدهای پیری خوب، درگیر شدن مداوم در یادگیری جدید است. مانند یک ماهیچه – هر چه بیشتر از مغز خود استفاده کنید، قوی تر می شود.

هر زمان که چیزی یاد می گیرید، ارتباطات عصبی جدیدی ایجاد می شود. از سوی دیگر، وقتی یادگیری را متوقف می کنید، مغز شما شروع به محو شدن می کند. زمانی که ارتباطات درونی مغز شما شروع به از هم پاشیدگی کند، عملکرد شناختی ممکن است شروع به آسیب شود.

تحقیقات نشان می دهد که شما می توانید سلامت مغز خود را تنها در 15 دقیقه در روز به میزان قابل توجهی بهبود بخشید. سعی کنید 15 دقیقه در روز را به یک سرگرمی یا فعالیت جدید مانند نقاشی یا نواختن یک آلت موسیقی اختصاص دهید. یا یک موضوع یا زبان جدید یاد بگیرید.

انیشتین زمانی گفته بود افرادی که روزانه 15 دقیقه را صرف یادگیری چیزهای جدید می کنند، در عرض یک سال متخصص می شوند، بنابراین یکی از تمرین های بالا را انتخاب کنید و از همین امروز شروع به بهبود حافظه کوتاه مدت و بلند مدت خود کنید! آموزش وردپرس

در BrainMD، ما به ارائه بالاترین خلوص مواد مغذی و ترکیبات گیاهی استاندارد برای حمایت از ایمنی و سلامت کلی شما اختصاص داده شده‌ایم. برای اطلاعات بیشتر در مورد لیست کامل مکمل های ما، لطفاً از ما در BrainMD دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا