مجله فرهنگ

تابستان در تابلوهای مشهور نقاشی + تصاویر

بسیاری از هنرمندان مشهور طی سالهای گذشته آثار معروف تابستانی خود را در رپرتوار قرار داده اند و برخی از آنها را در این گزارش ارائه خواهیم داد.

به گزارش کندوج ، میوه های تابستانی ، نور خورشید ، محصولات زراعی و اقامت در ساحل موضوع آثار چهره های مشهور دنیای هنر مانند “مونه” ، “ون گوگ” و “آرچیمبولدو” بوده است. بنابراین برخی از این نقاشی ها حال و هوای تابستانی را به مخاطب منتقل می کنند.

در زیر مجموعه ای از این آثار آورده شده است:

“بانوی با چتر” ساخته کلود مونه

مونه ، که به خلق نقاشی های غیر معمول “نیلوفرها” مشهور است ، همسرش کامیل و پسرش را در یک روز بادی تابستان توصیف می کند. ضربات قویتر به مخاطب اجازه می دهد باد را در فیلم حس کند.

“یکشنبه بعد از ظهر در جزیره گرند جت” ساخته ژرژ سورا

در این نقاشی ، نور به خوبی توصیف شده است. نور نقاشی را به دو قسمت تقسیم کرده است. بخشی از نقاشی در نور غوطه ور است و بخشی دیگر برای کسانی است که به سایه ها و فضاهای خنک علاقه مند هستند. رنگ ها نیز در این نقاشی زنده به نظر می رسند. زیرا نقاش در کنار خود نقاط کوچکی را با رنگ های متضاد نقاشی کرده است.

“بندر کالیور” ساخته آندره دورن

این نقاشی نمایی از جنوب فرانسه در زیر آفتاب را نشان می دهد و یادآور روزهای تابستان تابستان است. هنری ماتیس و دورن به طور منظم با یکدیگر نقاشی می کردند و تأثیر آنها بر نقاشی های یکدیگر در کار آنها منعکس می شود. هر دو نقاش برای رنگ آمیزی از رنگ های خالص و ضربه های سریع برس استفاده کرده اند. این ماتیس بود که دورن را به نقاشی در کالیور دعوت کرد. زیرا خورشید درخشان بود و رنگها در این مکان زنده بودند.

“مزرعه گندم و درو” اثر ونوگوگ

برداشت یکی از رایج ترین مضامین نقاشی است که برای به تصویر کشیدن زندگی روستایی ایجاد شده است. ونوگوگ همچنین نقاشی بود که در توصیف مناطق روستایی بسیار تبحر داشت. او هلندی بود که در محیط آفتابی جنوب فرانسه غوطه ور بود و با الهام از این فضا ، کارهای رنگارنگ بسیاری را خلق کرد.

“تابستان” ساخته فرانک وستون بنسون

این تابلوی رنگی رنگ روغن توسط نقاش آمریکایی بنسون ساخته شده است. بنسون در این کار همسر و دخترانش را هنگام نشستن بر روی تپه ای بین علفها و گلهای سفید توصیف می کند.

“مجسمه تابستان نشسته” ساخته جوزپه آرچیمبولدو

شاید لازم باشد دوبار به این نقاشی نگاه کنید. بله ، این نقاشی مردی را نشان می دهد که از گلهای تابستانی ، میوه ها و سبزیجات ساخته شده است. این نقاشی رنگ روغن تنها اثری نیست که آرچیمبولدو تمام صورت یا تصویر را با چندین عنصر مختلف نشان می دهد.

“سبد توت فرنگی وحشی” اثر ژان باتیست سیمون شاردن

“شاردن” در این نقاشی که با موضوع میوه تابستان خلق شده است به گونه ای رنگ آمیزی شده است که توت فرنگی اخیراً سرما را در یک لیوان آب قابل درک توصیف کرده است. دیدرو این نقاش را “جادوگر بزرگ” خواند و پروست توانایی او را در جابجایی امور تحسین می كرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا