مجله علمی و سلامت

تحریم های آمریکا تلفات زیادی را در حوزه سلامت جهانی موجب شد

بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در هفتاد و پنجمین مجمع جهانی بهداشت که به تحریم های آمریکا علیه کشورها اعتراض کرده بود، گفت: تحریم های یکجانبه بانکی و مالی آمریکا خسارات زیادی را در حوزه سلامت بین المللی وارد کرده است.

به گزارش کندوج، دکتر. بهرام عین اللهی در ادامه سخنان خود در این کنگره جهانی در ژنو افزود: سازمان جهانی بهداشت به عنوان یک نهاد تخصصی بین المللی متشکل از کشورهای عضو، نباید تحت تأثیر سیاسی و سیاسی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: سازمان جهانی بهداشت باید به ایفای نقش خود در دسترسی برابر به واکسن، تولید داخلی و تلاش‌های منطقه‌ای برای خودکفایی در این زمینه ادامه دهد.

وزیر بهداشت همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران همزمان با تحت تاثیر شدید اپیدمی کووید 19 و محدود شدن دسترسی به واکسن‌ها و وسایل پزشکی و اقدامات قهرآمیز یکجانبه آمریکا بر نفوذ کووید-19، تصمیم به تولید واکسن‌های داخلی نیز گرفت. 19. «تصمیم گرفتیم که این تصمیم استراتژیک دسترسی منصفانه به واکسن‌ها و بهبود آمادگی و واکنش به شرایط اضطراری فعلی و آینده را فراهم می‌کند.

به گزارش وب دا، متن کامل دکتر بهرام عین اللهی به عنوان «وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» در هفتاد و پنجمین کنفرانس جهانی بهداشت به شرح زیر است:

“به نام خدا

رئیس عزیز

اعلیحضرت

خانم ها و آقایان

من با دبیرکل سازمان جهانی بهداشت موافقم که صلح پیش نیاز سلامت است. هر گاه جنگ شروع شود، گرسنگی و بیماری به دنبال خواهد داشت.

اما جنگ فقط با تفنگ و تفنگ نیست. جنگ های اقتصادی و مالی آسیب بیشتری به سلامتی وارد می کند. محدودیت های بانکی و مالی یکجانبه ایالات متحده آسیب زیادی به سلامت بین المللی وارد کرده است.

همه گیر کووید 19 نشان داد که سیستم های مراقبت های بهداشتی تا چه اندازه در برابر شرایط اضطراری جهانی آسیب پذیر هستند. ما در سومین سال از حادترین بحران سلامت در یک قرن گذشته هستیم.

یکی از مهم ترین درس های این همه گیری، درک اهمیت تاب آوری سیستم های مراقبت های بهداشتی است. اپیدمی و پیامدهای آن نه تنها تهدیدی برای سلامتی بلکه تهدیدی برای صلح و امنیت نیز هستند.

در این زمینه سازمان جهانی بهداشت سلامت همه افراد را اساس صلح و امنیت در جامعه می داند. بر این اساس، در قطعنامه های مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت به نقش سلامت در ارتقای صلح به عنوان مهم ترین عامل در دستیابی به سلامت برای همه اشاره شده است.

حاکمیت بهداشت جهانی پیچیده و پراکنده است و در ارائه دسترسی عادلانه به واکسن ها و سایر نیازهای پزشکی شکست خورده است. در این زمینه، ما تاکید می کنیم که نابرابری در دسترسی به واکسن را می توان از طریق تولید واکسن داخلی برطرف کرد.

سازمان جهانی بهداشت باید به ایفای نقش آسان‌تر خود در دسترسی برابر به واکسن‌ها، تولیدات داخلی و تلاش‌های منطقه‌ای برای حفظ خود ادامه دهد. تلاش برای تقویت تولید داخلی واکسن، دسترسی به آنها و داروهای با کیفیت، ایمن و مقرون به صرفه و سایر محصولات بهداشتی انجام خواهد شد.

همکاران عزیز

جمهوری اسلامی ایران همزمان با تحت تأثیر شدید اپیدمی کووید 19 و محدود شدن دسترسی به واکسن‌ها و تجهیزات پزشکی تصمیم به تولید واکسن داخلی گرفت و اقدامات قهری یکجانبه آمریکا باعث افزایش نفوذ کووید 19 شد که یک تصمیم استراتژیک است. که دسترسی به رفتار منصفانه و منصفانه و پاسخ به شرایط اضطراری فعلی و آینده را فراهم می کند.

در آن زمان بزرگترین فرآیند واکسیناسیون تاریخ در جهان انجام شد، اما بسیاری از کشورهای با درآمد متوسط ​​و کم هنوز نتوانسته اند این کار را انجام دهند.

جناب فرمانده

سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک نهاد بین المللی تخصصی متشکل از کشورهای عضو، نباید تحت تأثیر سیاسی یا سیاسی قرار گیرد. مایلم تاکید کنم که ایران با هر گونه اصلاحات سریع در مقررات بهداشت جهانی 2005 مخالف است و آن را رد می کند. ما معتقدیم که تمام پیشرفت ها در این روش باید پس از بررسی دقیق پیشنهادها انجام شود.

جناب فرمانده

اگرچه در بسیاری از زمینه ها شاهد تحولات نزولی و پیوسته هستیم، اما درسی که این بیماری همه گیر به ما داد این بود که هیچ منطقه، هیچ کشور و هیچ جامعه ای امن نیست مگر اینکه همه ما در امنیت باشیم.

از توجه شما ممنونم. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا