مجله عمومی

تکنیک رسیدن به اوج بازدهی فردی

پومودورو یک سیستم مدیریت زمان است که پیشنهاد می‌کند وظایف کاری خود را به بخش‌های 25 دقیقه‌ای تقسیم کنید و بین آن‌ها استراحت کنید. اما گزینه دیگری وجود دارد که انعطاف پذیری بیشتری دارد و به شما امکان می دهد آن را مطابق با نیازهای خاص خود شخصی سازی کنید. نام این گزینه فناوری Flute Time است.

به گزارش کندوج، فرید او نوشت: امروزه فناوری‌های بهره‌وری بی‌شماری وجود دارند که ادعا می‌کنند بالاترین سطح بهره‌وری را در محل کار برای شما به ارمغان می‌آورند. در این میان روش های کمی غیر از پومودورو شناخته شده و به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. پومودورو یک سیستم مدیریت زمان است که پیشنهاد می‌کند وظایف کاری خود را به بخش‌های 25 دقیقه‌ای تقسیم کنید و بین آن‌ها استراحت کنید.

این ایده در مورد این ایده است که اکثر مردم بعد از 25 دقیقه کار بی وقفه تمرکز خود را از دست می دهند. بنابراین، برای حفظ کارایی آنها باید ریست شوند. اما این ایده یک مشکل دارد: هیچ دو اثر و هیچ دو نفری شبیه هم نیستند. بنابراین نمی توان یک سیستم تولیدی با نسخه ثابت برای همه و همه چیز تجویز کرد.

اما گزینه دیگری وجود دارد که انعطاف پذیری بیشتری دارد و به شما امکان می دهد آن را مطابق با نیازهای خاص خود شخصی سازی کنید. این گزینه را نام ببرید فناوری زمان بر روی فلوت اره در این مقاله همه چیز را در مورد فناوری فلوت و نحوه استفاده از آن خواهید خواند.

تکنولوژی فلوت چیست؟

فناوری فلوت به اندازه فناوری پومودورو شناخته شده نیست. از بسیاری جهات، این فناوری از نوادگان مستقیم پومودورو، زاییده فکر زوئی راید-بیونز است که آن را به عنوان راهی برای غلبه بر کاستی هایی که در حین استفاده از فناوری پومودورو تجربه کرده بود، ابداع کرد.

او متوجه می شود که حجم کاری 25 دقیقه ای را زیر نظر دارد که به طور معمول جریان کار او را مختل می کند و در نهایت به جای افزایش بهره وری او آسیب می رساند (جریان کار به معنای غرق شدن در یک کار خاص است). برای حل این مشکل، Zoe به دنبال ایجاد سیستمی بود که جنبه های مثبت فناوری پومودورو را حفظ کند و در عین حال به او اجازه ورود و ماندن در یک جریان کاری مثبت را بدهد.

مبانی فناوری فلوت

برای شروع استفاده از فناوری فلوت، اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک جدول زمانی ایجاد کنید که به شما در مدیریت فعالیت های روزانه کمک کند. شما می توانید این کار را با کمک کامپیوتر یا دستی انجام دهید. در هر صورت، بهترین روش را انتخاب کنید. موارد زیر را در عناوین ستون های این جدول زمانی بگنجانید:

عنوان شغلی
زمان شروع
زمان بسته شدن
اختلالات
مجموع ساعات کار
کل زمان استراحت

نمونه برنامه یک روزه بر اساس فناوری زمان فلوت:

یک پروژه را انتخاب کنید

در ابتدا، کاری را که می خواهید در همان روز انجام دهید انتخاب کنید. باید واضح باشد، این کاری است که می توانید در زمانی که دارید به خوبی انجام دهید. مثلاً چیزی شبیه «نقاشی خانه» نباشد. اگر کاری را انتخاب کنید که وقت گیر و سخت باشد، در تکمیل آن با مشکل مواجه خواهید شد. بنابراین سعی کنید کارهایی را که در نظر دارید به بخش های کوچک و قابل مدیریت تقسیم کنید.

شروع کنید

قدم بعدی این است که شروع کنید. نام شغل را در ستون «نام شغل» و سپس زمان شروع را در ستون «زمان کار» وارد کنید. تنها قانونی که باید رعایت کنید این است که نباید خیلی کارها را همزمان انجام دهید. فقط یک پروژه قطعی! این قانون شما را مجبور می‌کند که فقط روی کارهایی که باید انجام دهید تمرکز کنید و جنبه‌های خود هدف‌گیری را به حداقل برسانید.

تا زمانی که نیاز به استراحت داشته باشید به کار خود ادامه دهید

در این مرحله آزاد هستید تا هر زمانی که دوست دارید به کار ادامه دهید، اما اگر بعد از 15 دقیقه احساس خستگی کردید، کار را متوقف کنید و استراحت کنید. اگر بیش از حد شلوغ باشید، زمان را از دست می دهید و می توانید یک ساعت بدون وقفه کار کنید، مشکلی نیست!

ایده پشت این فناوری این است که شما الگوی خود را تشخیص می دهید و کار خود را به بخش هایی که مناسب شما است تقسیم می کنید. اگر تمرکز خوبی روی پروژه های خاص ندارید، سعی کنید در زمان کمتری روی آنها کار کنید. اگر به انواع دیگر کار وسواس دارید، متمرکز بمانید و تا زمانی که می خواهید به کار ادامه دهید و می توانید برای به حداکثر رساندن بهره وری خود تلاش کنید.

احتمالاً به این نتیجه خواهید رسید که طولانی ترین زمانی که می توانید روی چیزی تمرکز کنید حدود 90 دقیقه یا بیشتر است. این زمان با ریتم اولترادیان شما مطابقت دارد، هوشیاری متناوب و استراحتی که مغز ما در طول روز تجربه می کند.

مثال های زیادی وجود دارد که نشان می دهد چگونه استراحت منظم بهره وری را بهبود می بخشد. این یکی از دلایلی است که نقض اجباری بخشی از فناوری پومودورو است. اما نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد روش زمان فلوت با وقفه‌های غیرمرتبط توسط افراد به خوبی کار می‌کند.

خوب استراحت کن

وقتی احساس نیاز به استراحت کردید، کار را رها کنید و استراحت کنید. اطمینان حاصل کنید که مایل هایی را که دارید و اینکه آیا و چه زمانی منقضی می شوند را پیگیری کنید. زمان استراحت کوتاه یا طولانی بستگی به میل شما دارد، اما از این امتیازات سوء استفاده نکنید، در غیر این صورت کل مدت استراحت بیشتر از ساعات کاری شما خواهد بود.

قاعده کلی این است که سعی کنید بعد از 25 دقیقه کار پنج دقیقه استراحت کنید و زمان استراحت را به نسبت کار بیشتر افزایش دهید. ممکن است لازم باشد از یک تایمر برای از سرگیری کار در زمان مقرر استفاده کنید. پس از پایان تعطیلات، فراموش نکنید که زمان بازگشت به محل کار و استراحت خود را در جدول زمانی ثبت کنید.

در صورت بروز نقص، باید علت آن ثبت شود

همیشه مواقعی وجود دارد که به دلایلی حواس شما پرت می شود. اختلال شما ممکن است یک تماس تلفنی، یک ایمیل یا حتی نیاز به دستشویی رفتن باشد. در این موارد آن را در ستون «حواس پرتی» وارد کنید. سعی کنید عوامل حواس پرتی را به حداقل برسانید، اما آنها را مجبور نکنید، زیرا گاهی اوقات عوامل حواس پرتی بر شغل فعلی شما ارجحیت دارند. بنابراین به جای نادیده گرفتن یا برخورد با عوامل حواس پرتی، هر طور که صلاح می دانید با آنها رفتار کنید.

این روند را تا پایان کار تکرار کنید

در مرحله بعد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که مراحل قبلی را برای تکمیل کار موجود تکرار کنید. در پایان هر پروژه، زمان پایان را در جدول زمانی ثبت کنید. در صورت تمایل می توانید کل زمان کار خود را پس از اتمام کار محاسبه کنید یا این کار را به پایان روز موکول کنید. هنگامی که برخی از کارها را تکمیل کردید. مهمترین چیز این است که در نظارت بر برنامه خود خللی ایجاد نکنید. هنگامی که برنامه های شما تکمیل شد، آنها به ملک شما تبدیل می شوند. این ویژگی به شما توانایی ایجاد یک برنامه کاری را می دهد که تولید روزانه شما را به حداکثر می رساند.

تحلیل کلی جدول زمانی

در حالی که کار و استراحت روزانه می تواند به شما در انجام کار کمک کند، دلایل مهم دیگری نیز وجود دارد. این جدول های زمانی به تدریج به شما نشان می دهند که چگونه برنامه روزانه کامل خود را برنامه ریزی کنید. بنابراین در پایان هر هفته به خود فرصت دهید تا برنامه هفته را با هفته های قبل مقایسه کنید. می توانید ببینید که الگوهای خاصی در حال شکل گیری هستند. به عنوان مثال، ممکن است به این نتیجه برسید که طولانی‌ترین ساعات کاری معمولاً قبل از ناهار است یا در زمان‌های خاصی از روز حواس‌تان پرت‌تر است. می توانید از این داده ها برای برنامه ریزی موثرتر چند هفته آینده خود استفاده کنید.

بدون شک همه می خواهند مهم ترین وظایف روز را به عهده بگیرند. بنابراین با مرور برنامه آخر هفته خود، می توانید تصمیم بگیرید که چه زمانی از روز می خواهید مهم ترین کارهای خود را در هفته جدید اختصاص دهید که می دانید می توانید بدون وقفه روی آن تمرکز کنید. در عوض، فکر خود را به چیزهای خوب در زندگی منحرف کنید، مانند کارهای روزمره. همچنین، می دانید چه زمانی روز خود را به پاسخ دادن به ایمیل ها یا تماس های تلفنی اختصاص دهید. عبور از جدول زمانی و مقایسه آنها با برنامه های هفته گذشته نه تنها بهره وری شما را افزایش می دهد، بلکه اشتباهات کاری شما را نیز به حداقل می رساند.

شباهت اساسی بین فلوت تایم و پومودورو

اگر با حمل و نقل پومودورو آشنایی داشته باشید، ممکن است متوجه شباهت هایی با فلوت شده باشید. فناوری فلوت به طور ویژه برای حفظ سه ویژگی مهم فناوری پومودورو طراحی شده است:

زمان بندی دقیق

یکی از دلایل موفقیت فناوری Pomodoro برای بسیاری این است که یک سیستم زمان‌سنجی جدی است. شما مجبور خواهید شد کار خود را به یک بخش 25 دقیقه ای تقسیم کنید تا در مورد وظایف پیش رو و نحوه مدیریت زمان اطلاعات کسب کنید. این ویژگی ها به تنهایی از اتلاف وقت ارزشمند شما جلوگیری می کند، زیرا مصمم هستید که هر دقیقه از زمان خود را بشمارید. فناوری فلوت نیز این مزیت را دارد.

چندوظیفه ای را حذف کنید

در فناوری پومودورو، شما باید یک کار را انتخاب کنید، آن را کامل کنید و با استفاده از تایمر فقط 25 دقیقه برای هر قسمت از کار وقت بگذارید. نکته مهم در مورد این این است که شما را روی کار متمرکز نگه می دارد، زیرا از لحظه ای که تایمر شروع می شود، می دانید که قرار است چه کاری را تمام کنید، بنابراین وسوسه نمی شوید که تسلیم شوید و ادامه دهید. اگرچه در فناوری فلوت نیازی به استفاده از تایمر نیست، اما نوشتن برنامه کاری همان تاثیر تایمر را دارد. چون می‌دانید که با کمک این نمودار، مدت زمانی را که به کارتان می‌گذرد را پیگیری می‌کنید، بنابراین روی همان کار تمرکز می‌کنید تا تمام شود.

اوقات فراغت را تسهیل کند

یکی از بزرگترین عوامل در بهره وری ضعیف، خستگی است. شواهد زیادی وجود دارد که استراحت برای حفظ حداکثر عملکرد در محل کار ضروری است. این راز واقعی شهرت و موفقیت پومودورو است، یعنی استراحت را اجباری و اجتناب ناپذیر می کند. در مقایسه با فناوری پومودورو، فناوری فلوت نیز بر شکستگی تاکید دارد، با این تفاوت که شما را مجبور به انجام این کار نمی کند مگر اینکه نیاز به استراحت داشته باشید. در نتیجه، خود انضباط فردی برای موفقیت فناوری فلوت ضروری است. اگر بتوانید تایمر را پیگیری کنید، دلیلی وجود ندارد که نتوانید یاد بگیرید که سیگنال های بدن خود را دنبال کنید.

نتیجه

تصادفی نیست که فناوری Pomodoro بسیار محبوب است. اما اگر مدتی است که از این فناوری استفاده می کنید و از ساختار سخت آن خسته شده اید، توصیه می کنیم حداقل یک یا دو هفته تکنولوژی زمان فلوت را امتحان کنید. ممکن است متوجه شوید که این فناوری بیشتر از قبل با سبک کاری شما سازگار است و بهره وری شما را افزایش می دهد.

منبع: lifehack

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا