مجله علمی و سلامت

جزئیات پروتکل‌های‌ بهداشتی کنکور ارشد

اخبار آفتاب:

با توجه به شیوع بیماری قلبی عروق ویروس کرونا ، دستورالعمل های بهداشتی با مشورت وزارت بهداشت ، درمان و پزشکی ، از سال 1399 که در 16 ، 17 و 18 مرداد برگزار می شوند ، به دانشگاهها و موسسات آموزشی که امتحانات ملی را انجام می دهند ، ارائه شده است. بیش از حد ، اجرا کنید.

براساس این پروتکل ، وزارت بهداشت قبل و در حین انجام آزمایش ، سرپرستان خود را برای نظارت بر اجرای ارتباطات بهداشتی به مناطق آزمایش می فرستد.

دستورالعمل های بهداشتی ، فاصله اجتماعی و شرایط پزشکی در امتحانات

1. برای کمک و همراهی بیشتر داوطلبان و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی ، از جمله ایجاد فرصت مناسب برای ضد عفونی فضاها ، امکانات و تجهیزات با توجه به مناطق آزمایشی و همچنین جلوگیری از افزایش جمعیت داوطلبان در مناطق به حداکثر رساندن شیوع آنها. بیماری ویروس عروق ویروس کرونا قلب ، اقدامات تصمیم گرفته شده است تعداد روزهای قبل از گرفتن مدرک کارشناسی ارشد را از 2 به 3 روز افزایش دهند.

2 به منظور کمک و راهنمایی بیشتر کاندیداها ، تعداد مناطق برگزاری مدرک کارشناسی ارشد سال 1399 از 164 به 236 افزایش یافته است.

کمیسیون و داروهای محافظ با هم همکاری خواهند کرد تا آزمایش را در سلامت کامل انجام دهند. تعداد مدیرانی که در امتحانات شرکت می کنند 42 درصد افزایش یافته است.

4- با مشورت با وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، فردی به عنوان متخصص بهداشت استخدام شده است تا در این زمینه توصیه های بهداشتی ارائه دهد.

5- از مواد ضد عفونی كننده استفاده می شود كه باعث ایجاد حساسیت در افراد داوطلب و مدیران نمی شود.

6. انتخاب اتاق کنکور با ظرفیت مناسب ارزیابی می شود و صندلی ها با فاصله اجتماعی تأیید شده از یکدیگر مرتب می شوند.

7. با توجه به آلودگی هوا و هوا ، برای بهبود وضعیت تنفس افراد ، اقدامات لازم از جمله تهویه مناسب ، باز کردن درها و پنجره ها و غیره در نظر گرفته شده است.

ورودی اصلی داوطلبان به اتاق آزمون مشخص شده و در فاصله معقول از یکدیگر قرار گرفته است و داوطلبان باید در هر خط باشند و فاصله اجتماعی مناسب (حداقل یک متر) را برای ورود به اتاق کنکور رعایت کنند.

9- قبل از هر آزمایش ، این قسمت و کلیه تجهیزات ضد عفونی می شوند.

10. پیش بینی می شود یک تیم آمبولانس و پزشکی با همکاری ستاد مدیریت بیماری کرونا در هر منطقه تشکیل شود و برای کلینیک ها و کلینیک های موجود در شهرها ، در روزهای معاینه و در مناطقی آماده شود تا کمبودهای کارت داوطلب را برطرف کند.

11 با توجه به معاینه بدنی داوطلبان ، فرد مسئول لباس ، ماسک سه لایه ، محافظ و دستکش لاتکس را به تن خواهد کرد.

12 قبلاً اشیاء و سطحی از قبیل صندلی ، دستگیره درب و شیرآلات توالت و غیره از قبل تمیز و ضد عفونی شده اند و این عمل در هر زمان در طول آزمایش انجام می شود.

13. تمیز کردن و ضد عفونی کردن اصلی و فرعی ذخیره سؤالات در ولسوالی ها و شهرها ، زیر نظر نمایندگان شناخته شده و محافظت از امتحانات منطقه ، حداقل یک هفته قبل از معاینه انجام می شود.

14 در صورت انتقال نامزدها به خدمات عمومی (اتوبوس ، وسیله نقلیه حمل و نقل عمومی یا ون) در محدوده آزمون ، بسته به شرایط آزمایش ، صندلی ها و اتصالات این وسایل نقلیه در هر تست ضد عفونی و برای نظارت بر دامنه انجام می شود. ، از یک سوم تا یک چهارم از ظرفیت ماشین استفاده می شود.

15 با نظارت بر مسافت فاصله ، فضای مناسب برای کاندیدای معلول در نظر گرفته می شود. دبیر کور ، معلول ، ناشنوایان ، داوطلبان ضمن نظارت بر نکات بهداشتی ، حداقل یک متر از کاندیدایی دور خواهند بود و آن داوطلبان امتحان را در فاصله معقول از یکدیگر قرار می دهند.

16 سطل های کافی زباله (ترجیحا با درب پدال با پا) مجهز به ورودی و خروجی مواد و همچنین مسیرهای شلوغ در سالن ها یا کلاسهای درس ایستگاه آزمایش است.

17 برای کمک به داوطلبان و جلوگیری از تجمع جمعیت از داوطلبان ، درهای مناطق آزمون زودتر و از ساعت 6:30 باز می شود.

18 ضد عفونی توالت مداوم در طول آزمایش انجام می شود.

19- پذیرش داوطلبان به صورت سلف سرویس است و در فضایی مناسب ضد عفونی می شود که باعث افزایش نشود و تجهیزات رستوران ضد عفونی شود.

20- مدیران از ماسک و دستکش برای ارائه سوالات و بسته های پاسخ استفاده می کنند و دستان آنها به طور مرتب ضد عفونی می شود.

21 مراقبان ضمن رعایت نکات بهداشتی ماسک می پوشند و فاصله آنها از داوطلبان (حداقل یک متر) خواهد بود.

22 پرسشنامه ها و کتابچه های پاسخ در طول آزمون به داوطلب تحویل داده می شوند و در کف قرار نمی گیرند.

23- فرد مسئول گرفتن اثر انگشت از داوطلبان ، ضمن رعایت نکات بهداشتی ، از دستکش و ماسک استفاده می کند و پس از گرفتن اثر انگشت از هر داوطلب ، بالشتک الکل (ارسال شده توسط سازمان به حوزه های انتخابیه) را برای ضدعفونی کردن دستها به داوطلب تحویل می دهد. می دهد

24 آگهی های حاوی نکات مهم و سالم توسط شرکت های سنجش آموزش کشور تهیه و در مناطقی که امتحانات برگزار شود تنظیم می شود و داوطلبان باید ناظر بر این موارد باشند.

25 در هر منطقه مکان های خاصی برای آزمایش کاندیداها با علائم مشکوک وجود دارد. لازم است تست های داوطلبان مبتلا به بیماری ویروس کرونا قلب خاص بر اساس گزارش خود در پورتال انجمن ملی ارزیابی آموزشی در یکی از بیمارستان های معرفی شده با همکاری وزارت بهداشت و پزشکی و فقط در شهرهای آزمون با سایر داوطلبان مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا توضیح داده شود. ، خواهد بود.

26 پس از جمع آوری پاسخ ها و کتابچه های آزمون ، به داوطلبان دستور داده می شود که سایت مدیریت را با مدیریت زمان مناسب و در فاصله مناسب ترک کنند.

شورای بهداشت کاندیداهای تحصیلات تکمیلی

1. زمان صحیح را از خانه به محل امتحان ارزیابی کنید و در زمان مناسب به صفحه امتحان برسید. منطقه کنکور از ساعت 6:30 روز امتحان برای شما آماده است.

2 حضور خود را تا آخرین لحظه موکول نکنید.

3. از ترافیک غیرضروری در محل آزمایش خودداری کنید.

با ورود به محل کار و ترک محل ، فاصله ایمن (حداقل یک متر) را با سایر داوطلبان حفظ کنید.

5- داشتن یک ماسک 3 لایه استاندارد (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه) لازم است ، از ابتدای ورود به ناحیه آزمایش تا انتهای آزمایش و خارج شدن از ناحیه آزمایش.

6. مناطق تست از دریافت موارد اضافی مانند تلفن همراه ، ماشین حساب ، کیف دستی ، کیف دستی ، کتاب ، بروشور و غیره معاف هستند ، بنابراین اکیداً توصیه می شود ، مگر آنکه در اطلاعیه کارت چاپ و دفترچه راهنمای تست و شناسنامه باید به شدت اجتناب شود. کارت با دستگاه های دیگر

داشتن تلفن همراه حتی هنگام خاموش شدن در هنگام تست ، شما را از انتخاب شدن در آزمون محروم می کند.

8- از صحبت با سایر داوطلبان در این نزدیکی هنگام نشستن در صندلی خودداری کنید.

9- همکاری با شخص مسئول معاینه جسمی و تطبیق عکس ها.

10- از تماس با دست ، چشم ، دهان و بینی در طول آزمایش خودداری کنید.

11 هنگام عطسه یا سرفه از بافت استفاده کنید. اگر دستمال وجود ندارد ، از داخل آرنج استفاده کنید.

12 اگر در طول امتحان هر یک از سوالات اجرایی مورد نیاز خود را دارید ، حتماً در فاصله مناسب صحبت کنید و ماسک بپوشید.

13. در پایان امتحان ، در صندلی خود بمانید تا زمانی که کمیساران خبر عزیمت شما از اتاق را اعلام کنند.

14 پیام هایی که حاوی نکات اداری و بهداشتی هستند که در طول دوره آزمایشی از طریق بلندگو پخش می شوند را با دقت گوش دهید و از آنها استفاده کنید.

15 لوازم التحریر ، مداد و پاک کن ضروری را بیاورید. تأکید بر مبادله این دستگاه ها در طول دوره آزمون یک تخلف محسوب می شود.

16 حتماً پس از قرار دادن اثر انگشت روی برگه پاسخ با یک پدال (که از ناحیه آزمایش به شما تحویل داده شده است) دست خود را پاک و ضد عفونی کنید.

17 از تماس دست به دست با سطوح غالباً لمس شده مانند صندلی ، دستگیره درب و شیرآلات توالت خودداری کنید و از حوله کاغذی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا