مجله ورزشی

حمله دروازه‌بان سابق پرسپولیس به سوشا مکانی؛هیچ وقت رفتار درستی نداشت!

یکی از بهترین خارجی هایی که در سال های اخیر فوتبال ایران را بازی کرده است، بدون شک نلسون جونیور، دروازه بان برزیلی و بازیکن سابق پرسپولیس بود. خرید نلسون را می توان تنها کار مثبت مانوئل ژوزه سرمربی پرتغالی سابق پرسپولیس دانست. ویتوریا گیمار، دروازه بان سابق برزیلی، در مجموع 3 فصل، 73 بازی برای پرسپولیس انجام داده و دو مقام دیگر در لیگ برتر و جام حذفی انگلیس کسب کرده است. عملکرد خوب نیلسون با پیراهن پرسپولیس باعث شد تا او در بین هواداران این تیم محبوبیت فوق العاده ای داشته باشد اما در خروجی عجیب باشگاه پرسپولیس، قرارداد نلسون در نیم فصل چهاردهم به صورت یک طرفه فسخ شد. حمید درخشان بعدها در مصاحبه ای اعلام کرد که ترجیح می دهد بین نلسون و سوشا در پرسپولیس فاصله بیندازد. نلسون که در حال حاضر مربیگری می کند، در حال حاضر در لیگ دسته چهارم برزیل بازی می کند. با نلسون درباره مسائل مختلف و البته شرایط این روزهای پرسپولیس گفت وگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.

این روزها چه کار می کنی؟

خوب، بعد از اینکه فوتبال را کنار گذاشتم مربیگری را شروع کردم و اکنون در رده چهارم لیگ برزیل هستم. شرایط خوبی دارم و سعی می کنم روز به روز تمریناتم را بهتر کنم.

بازی های پرسپولیس را در این فصل دنبال می کنید؟

واقعیت این است که من نتوانستم بازی های پرسپولیس را کاملا تماشا کنم اما اخبار و نتایج را دنبال می کنم و از وضعیت این روزهای پرسپولیس مطلع هستم. پرسپولیس در سال های اخیر عملکرد فوق العاده ای داشته و توانسته 5 سال متوالی قهرمان ایران شود. این اتفاق بی سابقه ای است و نمی دانم تیمی بتواند به رکورد پرسپولیس نزدیک شود. اما در این فصل اوضاع آنطور که هواداران می خواستند پیش نرفت و پرسپولیس نتوانست از عنوان قهرمانی دفاع کند. من به عنوان مردی که در این تیم بازی کردم و علاقه زیادی به پرسپولیس دارم از این موضوع خیلی ناراحت هستم اما فوتبال همین است و باید برای چند سال آینده برنامه ریزی و تلاش کنیم تا پرسپولیس دوباره قهرمان شود.

هواداران پرسپولیس اصلا از عملکرد تیمشان در این فصل راضی نیستند. فکر می کنی دلیل تمام نشدن پرسپولیس در این فصل چه بود؟

پرسپولیس باشگاه بزرگی است که میلیون ها هوادار دارد. طبیعی است که این هواداران همیشه از تیم خود توقع دارند و البته قهرمانی هم دارند. الان آنها را درک می کنم و خیلی سخت و غم انگیز است که بعد از 5 دوره قهرمانی نمی توانی جام را ببری. با این حال می دانم که پرسپولیس باشگاه بزرگی است و با کمک هوادارانش خیلی زود برمی گردد و قهرمانی را از استقلال پس می گیرد.

با هم تیمی های قدیمی ات در پرسپولیس ارتباط داری؟

بله، گاهی اوقات با آنها صحبت می کنم و در مورد مسائل مختلف صحبت می کنیم. سیدجلال حسینی و حسین ماهینی از دوستان بسیار خوب من هستند که بعد از گذشت چند سال هنوز با هم رابطه دارند و گاهی اوقات با هم صحبت می کنیم.

صحبت از سیدجلال شد. آیا پیش بینی می کردید که او در این سن بتواند در بالاترین سطح فوتبال بازی کند؟

سیدجلال بازیکنی است که همیشه مرا غافلگیر می کند و تحت تاثیر او هستم. جلال از نظر فنی عالی است و شخصیت بسیار بزرگ و قابل احترامی دارد. بازیکن بسیار حرفه ای که می بینید همچنان شرایط خوبی دارد و یکی از بهترین های پرسپولیس محسوب می شود.

تو و مهدی طارمی مدتی هم همبازی بودی. فکر می کردی او فوق ستاره شود و در فوتبال اروپا بدرخشد؟

مهدی استعداد فوق العاده ای داشت و در عین حال می شد حدس زد که روزی به یک فوتبالیست بزرگ تبدیل شود. تعجب نمی کنم که مهدی یکی از بهترین بازیکنان پورتو است زیرا این کار را کرد و به خوبی نشان داد.

جدایی شما از پرسپولیس هم پر از کمک بود. فکر می کنی می توانستی بیشتر در پرسپولیس بازی کنی؟

بله، قطعا می‌توانم بمانم و به تیم کمک کنم. من در اوج آماده بودم، هواداران مرا دوست داشتند اما سرمربی تصمیم گرفت با من ادامه ندهد و از سوشا مکانی حمایت کند.

صحبت از سوشا بود، جایی که او اخیرا گفته استقلالی است و در دنیای آنلاین با هواداران پرسپولیس دعوای زیادی داشته است. نظرت در مورد سوشا چیه؟

هیچ نظری ندارم . من هم دنبالش نیستم از آن زمان تاکنون این مکان آنطور که باید رفتار نکرده است. این تمام چیزی است که می توانم بگویم.

بهترین مهاجمی که در لیگ ایران مقابلش بازی کردی چه کسی بود؟

فوتبال ایران در سطح بالایی قرار دارد و بازیکنان باکیفیتی در آن حضور دارند. ادینهو مهاجم برزیلی که در ایران بود اما فوتبالیست بسیار خوب و مهاجم خطرناکی بود.

شاید روزی به عنوان سرمربی به پرسپولیس برگردی؟

من پرسپولیس را از صمیم قلب دوست دارم و رابطه بسیار خوبی با هوادارانش دارم. خیلی دوست دارم روزی سرمربی پرسپولیس شوم و به فوتبال ایران برگردم. ایران کشور زیبایی با مردمان خوب است. برای ایرانی ها آرزوی موفقیت و سلامتی دارم و امیدوارم تیم محبوبم در آینده موفق شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا