مجله ورزشی

خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس در شرایط کنونی به مصلحت نیست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، علی خضریان سخنگوی کمیته مجلس نود جلسه امروز این کمیته را تشریح کرد و گفت: جلسه امروز کمیته مجلس نود با حضور وزیر ورزش و امور جوانان برگزار شد وی در مورد جنبه های مختلف انتقال جنجالی دو تیم محبوب در پایتخت با حضور کارشناسان مرکز تحقیقات ، معاونین وزیر ورزش و اعضای کمیته.

وی گفت: انتقال باشگاه های مهم و پرطرفدار در استقلال و پرسپولیس بدون تأمین زیرساخت های باشگاهی درآمدزا ، نوع و روش انتقال نمی تواند موفقیت خصوصی سازی را در ورزش های حرفه ای کشور تضمین کند و تا زمانی که بسیاری از موازین قانونی سیستم باشگاهی داشته باشد توسعه نیافته است ، خصوصی سازی دو باشگاه ورزشی فقط می تواند راه حل و منابع عمومی آنها باشد.

سخنگوی کمیته مجلس اصل 90 وی افزود: “به عنوان مثال ، هیچ مورد مشخص و رمزگذاری شده ای در مورد فعالیت های ورزشی و تجاری و ورزش و بیمه و مالیات وجود ندارد.” چرا این دو باشگاه خصوصی شدند و استقلال آنها از حمایت دولت و سایر باشگاه های رقیب که به بزرگ بستگی دارد صنعت دولتی بسیار نگران کننده است.

خضریان اظهار داشت: کمبود درآمد زیرساخت های باشگاهی از جمله کمبود درآمد آنها از پخش ورزشی به دلیل مدیریت رادیو و انحصار پخش تلویزیونی نیز موضوعی است که به خصوصی سازی این دو باشگاه مرتبط است. ” بنابراین واگذاری یا خصوصی سازی دو باشگاه بزرگ ورزشی در کشور تنها بخشی از این موضوع مهم است و این موضوع به همراه سایر ابعاد باید به عنوان یک شکل قانونی توسط قانونگذار کشور تصویب شود.

وی تأکید کرد: باید مقدمات انتقال باشگاه ها دیده شود اما البته بخشی از این آمادگی بر اساس اظهارات مسئولان وزارت ورزش دیده شده است.

سخنگوی کمیته مجلس اصل 90 تأکید کرد: “این آماده سازی شامل تغییر اساسنامه و تبدیل آنها به شرکت های دولتی ، تخصیص دارایی ها و دارایی های آنها ، از بین بردن درآمد رسانه ها برای پخش مسابقات ورزشی و حقوق مالکیت معنوی و طراحی یک سیستم کنترل و نظارت برای از بین بردن نگرانی های اجتماعی ، امنیتی و اقتصادی است. انتقال. ما همچنین تأکید می کنیم که انتقال باید کمترین پیامدهای فرهنگی و اجتماعی را داشته باشد.

خضریان افزود: طبق اظهارات وزیر ورزش ، روند خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس از مارس 2010 آغاز می شود ، اما بر اساس تحقیقات ما و یافته های کارشناسان در کمیسیون و طبق یک حکم قانونی ، تبصره 2 ، هنر ماده 3 اصل 44 ، انتقال 4 عمل “فرهنگ ، بهداشت ، آموزش و تحقیقات با موافقت مجلس امکان پذیر است ، نه با تصمیم شورای عالی ، و این هیئت نمی تواند مسئولیت این شرکت ها را تعیین کند ، بنابراین تصویب هیئت دولت تصویب مصوب سال 1394 را نیز تأیید می کند البته طبق حکم دولت 1997 ، شرکت هایی که در لیست واگذاری قرار دارند ، اما اصل انتقال و نحوه آن باید با تصویب مجلس باشد.

وی افزود: مطابق قانون وزارت ورزش و امور جوانان ، با همکاری نهاد بورس اوراق بهادار ، ایجاد شرایط ورود شرکت های فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس به فرابورس در بازار الزامی است. پایان ماه سپتامبر حداکثر در سال 1998 و پس از ورود به این بازار و ارائه 5٪ سهام. “برای اطلاع از قیمت ، هر یک از این دو شرکت 51٪ سهم در بلوک و مابقی در سهام کوچک را ارائه می دهند.

یک نماینده مجلس تهران گفت: طبق این متن ، وزارت ورزش می تواند این دو شرکت را قبل از پایان سال 1998 جابجا کند ، بنابراین طبق اصل 52 قانون اساسی ، مقررات بودجه سالانه است و وزارت ورزش یا نقل و انتقالات نمی تواند برود. اینکه کمیسیون نتیجه می گیرد که ، علی رغم شرایط بورس ، انتقال شرکت ها در استقلال و پرسپولیس به نفع عموم این دو شرکت بوده است ، محبوب نیست و عواقب اجتماعی دارد.

خضریان در خاتمه گفت: “قسمت دوم این نشست بحث در مورد سازمان غیرقانونی افراد دارای مشكلات در برخی از ایالت ها و اداره های كل استان ها بود ، در حالی كه وزیر امور عمومی پرونده ، اطلاعات و گزارش ها را تأیید كرد. نهادهای نظارتی تعیین شدند. “برای ارسال وزیر و در هر دو مورد انتقال به وزارت فرصت داده شد تا ظرف یک هفته پاسخ كتبی را به كمسیون در مورد ماده 90 ارسال كند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا