مجله ورزشی

خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس در شرایط کنونی به مصلحت نیست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، علی خضریان سخنگوی کمیته مجلس نود جلسه امروز این کمیته را تشریح کرد و گفت: جلسه امروز کمیته مجلس نود با حضور وزیر ورزش و امور جوانان برگزار شد وی در مورد جنبه های مختلف انتقال جنجالی دو تیم محبوب در پایتخت با حضور کارشناسان مرکز تحقیقات ، معاونین وزیر ورزش و اعضای کمیته.

وی گفت: انتقال باشگاه های مهم و پرطرفدار در استقلال و پرسپولیس بدون تأمین زیرساخت های باشگاهی درآمدزا ، نوع و روش انتقال نمی تواند موفقیت خصوصی سازی را در ورزش های حرفه ای کشور تضمین کند و تا زمانی که بسیاری از موازین قانونی سیستم باشگاهی داشته باشد توسعه نیافته است ، خصوصی سازی دو باشگاه ورزشی فقط می تواند راه حل و منابع عمومی آنها باشد.

سخنگوی کمیته مجلس اصل 90 وی افزود: “به عنوان مثال ، هیچ مورد مشخص و رمزگذاری شده ای در مورد فعالیت های ورزشی و تجاری و ورزش و بیمه و مالیات وجود ندارد.” چرا این دو باشگاه خصوصی شدند و استقلال آنها از حمایت دولت و سایر باشگاه های رقیب که به بزرگ بستگی دارد صنعت دولتی بسیار نگران کننده است.

خضریان اظهار داشت: کمبود درآمد زیرساخت های باشگاهی از جمله کمبود درآمد آنها از پخش ورزشی به دلیل مدیریت رادیو و انحصار پخش تلویزیونی نیز موضوعی است که به خصوصی سازی این دو باشگاه مرتبط است. ” بنابراین واگذاری یا خصوصی سازی دو باشگاه بزرگ ورزشی در کشور تنها بخشی از این موضوع مهم است و این موضوع به همراه سایر ابعاد باید به عنوان یک شکل قانونی توسط قانونگذار کشور تصویب شود.

وی تأکید کرد: باید مقدمات انتقال باشگاه ها دیده شود اما البته بخشی از این آمادگی بر اساس اظهارات مسئولان وزارت ورزش دیده شده است.

سخنگوی کمیته مجلس اصل 90 تأکید کرد: “این آماده سازی شامل تغییر اساسنامه و تبدیل آنها به شرکت های دولتی ، تخصیص دارایی ها و دارایی های آنها ، از بین بردن درآمد رسانه ها برای پخش مسابقات ورزشی و حقوق مالکیت معنوی و طراحی یک سیستم کنترل و نظارت برای از بین بردن نگرانی های اجتماعی ، امنیتی و اقتصادی است. انتقال. ما همچنین تأکید می کنیم که انتقال باید کمترین پیامدهای فرهنگی و اجتماعی را داشته باشد.

خضریان افزود: طبق اظهارات وزیر ورزش ، روند خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس از مارس 2010 آغاز می شود ، اما بر اساس تحقیقات ما و یافته های کارشناسان در کمیسیون و طبق یک حکم قانونی ، تبصره 2 ، هنر ماده 3 اصل 44 ، انتقال 4 عمل “فرهنگ ، بهداشت ، آموزش و تحقیقات با موافقت مجلس امکان پذیر است ، نه با تصمیم شورای عالی ، و این هیئت نمی تواند مسئولیت این شرکت ها را تعیین کند ، بنابراین تصویب هیئت دولت تصویب مصوب سال 1394 را نیز تأیید می کند البته طبق حکم دولت 1997 ، شرکت هایی که در لیست واگذاری قرار دارند ، اما اصل انتقال و نحوه آن باید با تصویب مجلس باشد.

وی افزود: مطابق قانون وزارت ورزش و امور جوانان ، با همکاری نهاد بورس اوراق بهادار ، ایجاد شرایط ورود شرکت های فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس به فرابورس در بازار الزامی است. پایان ماه سپتامبر حداکثر در سال 1998 و پس از ورود به این بازار و ارائه 5٪ سهام. “برای اطلاع از قیمت ، هر یک از این دو شرکت 51٪ سهم در بلوک و مابقی در سهام کوچک را ارائه می دهند.

یک نماینده مجلس تهران گفت: طبق این متن ، وزارت ورزش می تواند این دو شرکت را قبل از پایان سال 1998 جابجا کند ، بنابراین طبق اصل 52 قانون اساسی ، مقررات بودجه سالانه است و وزارت ورزش یا نقل و انتقالات نمی تواند برود. اینکه کمیسیون نتیجه می گیرد که ، علی رغم شرایط بورس ، انتقال شرکت ها در استقلال و پرسپولیس به نفع عموم این دو شرکت بوده است ، محبوب نیست و عواقب اجتماعی دارد.

خضریان در خاتمه گفت: “قسمت دوم این نشست بحث در مورد سازمان غیرقانونی افراد دارای مشكلات در برخی از ایالت ها و اداره های كل استان ها بود ، در حالی كه وزیر امور عمومی پرونده ، اطلاعات و گزارش ها را تأیید كرد. نهادهای نظارتی تعیین شدند. “برای ارسال وزیر و در هر دو مورد انتقال به وزارت فرصت داده شد تا ظرف یک هفته پاسخ كتبی را به كمسیون در مورد ماده 90 ارسال كند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا