مجله فرهنگ

خواسته‌ای از دولت جدید – کندوج

رازی هیرمندی با نگاهی به عملکرد دولت های یازدهم و دوازدهم در زمینه مدیریت فرهنگی ، از دولت جدید خواست اتحادیه ادبی را به رسمیت بشناسد و سانسور را از نویسندگان و مترجمان حذف کند.

مترجم ادبیات کودک و نوجوان در زمینه مدیریت فرهنگ و هنر در دولت های یازدهم و دوازدهم در گفت وگو با کندوج ، اظهار کرد: حقیقت این است که من سیاست های فرهنگی دولت های یازدهم و دوازدهم را ادامه دولت می دانم. سیاست های دولت دولت نهم و دهم من نه تنها تفاوت مثبتی بین قوانین سختگیرانه و ادبیات ، از جمله ادبیات کودکان مشاهده نکردم ، بلکه حتی دیدم که این محدودیت ها و محدودیت ها مخفیانه تشدید شده است. صادقانه بگویم ، سانسور کتابهای خود من در این دوره حتی بیشتر از دوران سختی وحشتناک احمدی نژاد بود.

هیرمندی همچنین به وضعیت کتابخانه های عمومی شهر محل زندگی خود اشاره کرد و گفت: کتابخانه های عمومی ما در سال های اخیر چقدر افزایش یافته است؟ من از کتابخانه های عمومی شهرها دیدن کرده ام و مردم گریه می کنند. من هیچ تفاوتی با فصل قبل ندیدم ، کتابخانه ها جدید و تازه نیستند. البته وزارت ارشاد تنها مسئول مطالعه کتاب نیست. ما حدود 17 میلیون دانش آموز داریم ، وزارت آموزش و پرورش چه تغییر محسوسی در کتابخوانی کودکان ایجاد کرده است؟ چند نویسنده و هنرمند برای خواندن کتاب برای کودکان به مدارس دسترسی دارند؟ هیچ کس از شما هزینه کتاب خواندن را پرداخت نکرده است. کتابخانه چه قدم های مثبتی در زمینه خواندن در مدارس ایران برداشته است؟ چگونه از فضای مجازی خود بهره مند شده اید؟ شما یک برنامه سرگرم کننده ایجاد کردید و آن را در کنار برنامه کتابخوانی قرار دادید ، نمی دانید و اگر نمی دانید چرا از کمک نمی گیرید؟ انجمن نویسندگان کودک و نوجوان نرم ترین سازمان فرهنگی است که در محل اقامت شما در اجاره دیده می شود و بسیاری از اعضای آن کارکنان وزارت آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی ، آموزش و پرورش و مرکز آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان هستند. از چی میترسی؟

این مترجم در مورد پیشنهادات خود برای دولت آینده گفت: “پیشنهاد من برای آینده ، اما نه لزوما دولت سیزدهم ، این است که هر دولتی که ادعا می کند یک ملت و یک دموکراسی فرهنگی است ، یکی از نشانه های مهم این است که اتحادیه ادبی را به رسمیت بشناسید “و با سازمانی که شخصیت های ادبی می خواهند سازمان دهند ، دخالت نمی کند. این بدان معناست که اعضای هر صنف باید بدانند که باید جمع شوند و سازمان خود را داشته باشند و در مورد مشکلات خود صحبت کنند ، اما هیچ گونه سانسوری را بر این موزه که از گروهی از هنرمندان سرچشمه می گیرد ، اعمال نکنند. حق سازماندهی کودکان و نوجوانان را به رسمیت بشناسید و تا آنجا که ممکن است نه تنها پایه بگذارید بلکه به آنها کمک کنید تا سازمان خود را داشته باشند و معتقد باشند که سازماندهی ادبیات مضر نیست. مردم و دولت

وی افزود: سانسور باید نویسندگان و مترجمان نویسندگان را حذف کند و یکی از بهترین معیارها برای کتابها از نظر درست یا غلط ، مفید یا مضر بودن ، نظر مردم نسبت به کتاب و ادبیات و احترام به نقد و نظر آنهاست. به “اجازه دهید. مساله دیگر پس از تشکیل این است که سانسوری را که جامعه ادبی همیشه درگیر آن بوده است حذف کنید. البته من این پیشنهاد را مفید می دانم ، اما امیدوار نیستم که انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا