مجله ورزشی

داور دربی با دستان فراقانونی انتخاب شد/ استقلالی‌ها گاف می‌دهند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، یحیی گل محمدی در نشست خبری پیش از بازی پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک در جام حذفی با تاکید بر اینکه سومین بازی خود در این رقابت ها را پیش رو داریم، اظهار داشت: فکر می کنم مهدی رحمتی سرمربی این تیم همین جاست. است. آلومینیوم، تاثیر مثبتی در کارنامه این تیم داشته و نتایج خوبی کسب کرده است.

وی ادامه داد: در بازی های جام حذفی نباید اشتباه کنیم. باید فرصت طلب باشیم و از آنها استفاده کنیم و روی هدف خود تمرکز کنیم. یک اشتباه می تواند تیم را از جام حذفی دور کند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با تاکید بر شرایط بازیکنانش قبل از بازی با آلومینیوم خاطرنشان کرد: بازیکنان آماده هستند اما امروز نمی دانم بازیکنان را با آلودگی هوا چگونه تمرین کنم، زیرا وضعیت سلامت بازیکنان بسیار خوب است. مهم است و سلامتی هواداران نیز مهم است.”

گل محمدی با تاکید بر اینکه هر بازی در رقابت های جام حذفی فینال است، ادامه داد: برای کسب جام باید در این فینال پیروز شویم. این بازی ها با لیگ برتر متفاوت است. اگر در صدر لیگ برتر انگلیس بودیم، جام حذفی همچنان برای ما مهم بود زیرا هر دو جام را می خواهیم. سه بازی متوالی در جام حذفی داریم. اگر برنده شویم، می‌توانیم یک جام به هواداران هدیه دهیم.

وی در خصوص احتمال به تعویق افتادن بازی پرسپولیس با آلومینیوم به دلیل آلودگی شدید هوای تهران، گفت: نمی دانم چه تصمیمی گرفته می شود اما به هر حال هر چه بگویند پیگیری می کنیم.

گل محمدی توضیح داد: چرا حامد لک نمی تواند عذرخواهی کند و سرنوشت او برای حضور در تمرینات گروهی چگونه خواهد بود؟ دلیل اینکه الان به تنهایی تمرین می کند این است که بیشتر به رفتار خودش فکر کند. این فرصتی است برای لک تا بیشتر فکر کند. حضور او در چند روز آینده کمک بیشتری به ما خواهد کرد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره صحبت های همکارش فرهاد مجیدی در استقلال تهران گفت: دیروز جلسه ای با بازیکنان داشتیم و تصمیم گرفتیم از مسائلی که تمرکز تیم را به هم می زند پرهیز کنیم. درباره این اهداف حرف های زیادی می توان زد اما قانون حرفه ای این است که یک مربی نباید در مورد مربی دیگر صحبت کند.

وی با بیان اینکه کار ما خسته کننده و اعصاب خردکن است، گفت: دغدغه های زیادی داریم که باید روی آن تمرکز کنیم. صحبت کردن در مورد مربی دور از حرفه ای است.

گل محمدی همچنین با اشاره به حکم کمیته انضباطی درباره تخلف خود در پایتخت 98 که به دنبال هل دادن داور انجام شد، گفت: رای من بیشتر از من است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تمرکزم روی مسائل فنی است. این را هم بگویم که استناد باشگاه استقلال به مفاد نادرست بوده و اطلاعات آنها جامع نیست. زیاد حرف می زنند و اشتباه می کنند.

گل محمدی درباره مصدومان پرسپولیس گفت: وحید امیری را نداریم و سیامک نعمتی به تازگی به تمرینات اضافه شده است.نتیجه بازی فردا بسته به شرایط بستگی به تمرکز ما دارد.

در ادامه این نشست خبری، گل محمدی بار دیگر به افزایش اشتباهات داوری و رفتار داوری در بازی های این تیم اشاره کرد و گفت: متاسفانه مشکلات داوری افزایش یافته است، این دغدغه ای است که باید برطرف شود. هیئت منصفه با انتخاب خوب می تواند مشکلات را کاهش دهد. بخش بزرگی از حواشی به دلیل مشکلات داوری بود.

وی همچنین از تصمیمات داوران و هواداران پرسپولیس در هفته گذشته لیگ برتر گلایه کرد و گفت: هفته گذشته 27 دقیقه خوابیدید و داور با بازیکنان صحبت کرد. داور باید از تیمی که می خواهد فوتبال بازی کند حمایت کند نه برعکس. یک سوم زمان بازی خواب بود. مخاطب از چه چیزی لذت می برد؟ این فقط یک جنگ اعصاب است. اتفاقات دعوای همسایه ها هم به خاطر صحنه داوری بود. زمین داوری را رها کنید و اجازه دهید برخی داوران منصف قضاوت کنند، اگر نگویند داوری یک طرفه است من فوتبال را کنار می گذارم.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: از همان دقیقه اول بازی داور به صورت یک طرفه سوت بازی را زد. تمام حرف من این است که بگذارم قهرمان در زمین فوتبال مشخص شود. این آرزوی همه بازیکنان و مربیان است. نباید با آن طرز فکر و دغدغه انتخاب داور بدون تمرکز وارد ورزشگاه شویم. داور دربی مقابل افشاریان تاریخ ساز شد و به همین دلیل آقای افشاریان او را جریمه کرد و تماشاگر بازی ما مقابل نفت مسجد سلیمان را سوت نزند اما این داور چگونه داور دربی می شود؟

وی گفت: مشخص است که آقای خسروی از انتخاب ایشان به عنوان قاضی حمایت می کند. من اینجا با او قرار ملاقات می گذارم و اگر بخواهد چیزی اشتباه بگوید انجام می دهم.

او گفت: “اگر از یک تیم خوب 5 گل بزنیم اما از فوتبال باشد، واقعا از آن لذت می بریم.” ما یاد می‌گیریم و لذت می‌بریم که یک مربی چنین تیمی ساخته است.

وی با اشاره به قضاوت دربی گفت: وقتی آقا سیدعلی داور شد نمی توانستیم اعتراض کنیم اما این ذهنیت وجود داشت که نمی خواهد پرسپولیس قهرمان شود.این قاضی هم برای آنها قضاوت کرد و اجازه نداد کار کنیم. .

وی درباره انتقاد کارشناسان مبنی بر اینکه چرا در اواخر بازی دوستانه تعویض شد، گفت: اتفاقاً وقتی بازیکن قد بلندی را آوردند، خواستیم او را تعویض کنیم، اما داور اجازه نداد بازیکن ما وارد زمین شود. 10 گل زد. وقتی آقا سیدعلی می خواست بازی را شروع کند، لحاف در طول زمین و به سمت بیرون حرکت می کرد.

در این زمینه تمرکز گل محمدی را روی بازی ایران و کره جنوبی دیدید؟ داور دو دقیقه و نیم صبر کرد تا بازی عادلانه شود و داور بازی اگر سه چهار ثانیه تحمل می کرد جای ما را می گرفت.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه اتفاقات روی نیمکت هم به هیئت داوران برمی گردد، تصریح کرد: چرا فغانی داور خوبی است چون قدرتمند است. باید بگویم داوران ما اصلا مشکلی ندارند اما از نظر امکانات و حقوق جزو ضعیف ترین اقشار جامعه هستند و هدفون ندارند. قضاوت در فوتبال ما خیلی سخت است. دیروز در کمیته انضباطی هم گفتم VAR بیاور تا فشار روی قاضی کم شود. اما به نظر من کمبود این ابزارها برای برخی تیم ها خوب است. این خیلی عجیب است. در نهایت امیدوارم همه نتایج در مسابقات فوتبال کسب شود.

ادامه دارد….

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا