مجله ورزشی

دبیر کل AFC حق اعطا و سلب میزبانی ندارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، غلامرضا رفیعی ، مشاور حقوقی اتحادیه فوتبال در مورد شکایت این اتحادیه از دادگاه عالی ورزش در مورد تغییر میزبانی بازی های تیم ملی ما اظهار داشت: هیچ کس نمی تواند موفقیت دادخواست را تضمین کند. “ما از حق قانونی خود استفاده کردیم. دو روز باقیمانده دوشنبه منقضی می شود. آنها هنوز قاضی را انتخاب نکرده اند و فکر می کنم او طی دو یا سه روز آینده انتخاب شود. دادگاه عالی ورزش همچنین باید قاضی اصلی را انتخاب کند. اگرچه روند کار به درخواست دولت فدرال امری عادی است ، اما امیدواریم که تصمیم گیری بسیار طولانی تر از مدت زمان انجام شده اتخاذ شود.

رفیعی با بیان اینکه دادگاه CAS می تواند میزان خسارت وارده توسط یک طرف را هنگام اعلام تصمیم خود در نظر بگیرد ، توضیح داد: برای اینکه CAS تصویب ممنوعیت موقت را اعلام کند ، سه شرط لازم است. اول اینکه خسارت شاکی قابل جبران نیست. ثانیاً ، دلایل کافی برای شکایت متقاضی وجود دارد. این ادعا می تواند بخشی از مبنای CAS باشد اما لزوماً نیست.

مشاور حقوقی اتحادیه فوتبال خاطرنشان کرد: دادگاه CAS هنوز در مورد حکم بدوی و تصمیم اصلی تصمیمی نگرفته است. ما منتظر هستیم این کار در این هفته انجام شود زیرا دبیرکل حزب سوسیال دموکرات صلاحیتی برای برکناری و میزبانی ندارد.

رفیعی در پاسخ به این سوال که آیا شما شواهد کافی برای اثبات بی کفایتی دبیرکل AFC دارید؟ وی گفت: این همان چیزی است که برای ما ثبت شده است. دبیرکل خود نامه ای را برای ما ارسال کرد مبنی بر اینکه این تصمیمی است که دبیرخانه گرفته است. در این نامه گفته نشده است که این تصمیم توسط کمیته رقابت گرفته شده است. در واقع وضعیت میزبانی ایران مانند میزبانی لیگ قهرمانان آسیا نیست.

وی افزود: “چند سال پیش ، دبیركل تصمیمی گرفت كه در صلاحیت وی نبود و آن تصمیم فاقد اعتبار بود.” این شبیه پرونده ما و این است. مدیر اجرایی اختیار قانونی برای اتخاذ چنین تصمیماتی ندارد. فدراسیون ایران از ابتدا به این موضوع اعتراض داشته است. بین گروه سوم کشورها (ایران ، عراق ، بحرین ، کامبوج و هنگ کنگ) اتفاق نظر وجود ندارد. اگر همه کشورها برای میزبانی از بحرین توافق می کردند ، این امکان وجود داشت ، اما ایران این کار را نمی کرد. ایران سه بازی برگشت میزبانی کرد و حتی پذیرفت که در گروه سوم بازی های دیگر و همچنین بازی های خود را میزبانی کند.

رفیعی که با برنامه ورزش و مردم صحبت کرد ، به این س answerال پاسخ می دهد که اتحادیه فوتبال چه رأی می دهد. وی گفت: مهمترین چیز این است که قرار موقت چیست. امیدواریم سفارش مقدماتی ما پذیرفته شود. در غیر این صورت ، ما می خواهیم تصمیم و تصمیم دبیرکل را ابطال کنیم.

وی درباره احتمال تغییر تاریخ بازی تیم ملی فوتبال به دلیل این شکایت یادآور شد: این به تاریخ انتخابات نهایی بستگی دارد.

وکیل اتحادیه فوتبال در پایان گفت: “ما می دانیم که از ظرفیت قانونی فعلی در برابر آنچه هدر می رود استفاده کرده ایم.” ما بدون امید این تصمیم را نگرفتیم. ما باید به خدا توکل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا