مجله علمی و سلامت

دستاوردهای مقابله با کرونا نباید از بین برود

به گزارش شفاف ، انوشیروان محسنی بندپی وی در جلسه ستاد مبارزه با تاجگذاری کرونا گفت: با تلاش دست اندرکاران مدیریت و اداره بیماری کوید 19 بویژه سیستم بهداشت و درمان کشور ، شاهد کاهش بیماری عروق کرونا ویروس قلب ، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در کشور و استان تهران هستیم. تعداد اقداماتی که در این مدت انجام شده است. اقداماتی از جمله ایجاد محدودیت ، ممنوعیت تردد و راه اندازی یک برنامه شهید سلیمانی این شرایط را فراهم کرده است و امروز ما باید همه تلاش خود را برای حفظ این شرایط انجام دهیم.

وی افزود: برای حفظ وضعیت فعلی ، باید تمام محدودیت های اعمال شده توسط مقر کرونا و پروتکل های تهیه شده توسط سیستم بهداشت را در دستور کار قرار دهیم. “ویروس ریشه کن نشده و گونه جدیدی ظهور کرده است که به سن و شرایط پس زمینه اهمیت نمی دهد. و همه را تحت تأثیر قرار می دهد. این وضعیت جدیدی است و تا زمانی که واکسن های داخلی و بومی تولید نکنیم و از کشورهای معتبر واکسن خریداری نکنیم ، باید با رعایت دقیق پروتکل ها ، میزان عفونت و مرگ عروق کرونا ویروس را کاهش دهیم.

محسنی بندپی ادامه داد: نتیجه گیری جلسه امروز این است که در یک منطقه پرجمعیت مانند تهران مسافت ما نسبت به مترو و اتوبوس مطلوب تر است اما اگر مترو و اتوبوس را اصلاح کنیم میانگین مسافت 77 درصد است اما بیش از 90 را دنبال می کنیم نسبت فاصله اجتماعی برای ما اطمینان بخش است. بنابراین ، باید مراقب باشیم و سعی کنیم اکنون دستاورد را از دست ندهیم. بر این اساس ، پیشنهاد خاص ما این است که با توجه به تراکم دانش آموزان در تهران بیش از حد متوسط ​​، باید مراقب بازگشایی مدارس باشیم.

استاندار تهران در قسمت دوم سخنان خود با بیان اینکه پنج شهر استان مازندران و سه شهر استان گیلان در وضعیت سرخ قرار دارند ، گفت: 50 درصد مجوزهای صادر شده برای تردد برون مرزی مربوط به این دو استان است. بنابراین ، یکی از پیشنهادات ما این است که طی چند روز آینده ، به دلیل احتمال درخواست سفر به این دو منطقه و افزایش مشکلات این روزها ، باید به عنوان عید تلقی شود و مجوز ترافیک برای آن صادر نشود تا شرایط به راحتی حذف نمی شوند. .

وی در مورد نماز جمعه و فعالیت های تجاری گفت: نماز جمعه در مساجد و مساجد مطابق با آیین نامه رفتار اگر دقیق و تحت نظارت باشد کار ارزنده ای است اما نباید به گونه ای انجام شود که در هفته های آینده تغییراتی در کوید ایجاد شود. بیماری. “19 به.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا