مجله فرهنگ

دعوت زینب سلیمانی برای گسترش فرهنگ «سردار دل‌ها»

مراسم افتتاحیه اولین کنگره سراسری شعر “سردار سربداران” برگزار شد و فرزند شهید سلیمانی ضمن سخنرانی در این مراسم از مردم دعوت کرد تا در جهت اشاعه و تبیین فرهنگ “سردار دلها” فعالیت کنند.

به گزارش کندوج ، به نقل از روابط عمومی در اولین مجلس شعر سردار سربداران ، در مراسم افتتاحیه این رویداد فرهنگی که شامگاه پنجشنبه (اول آنلاین) در تالار وحدت برگزار شد و همچنین شاعران و مدیران فرهنگی مانند غلام علی حداد عادل ، رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی ، یاسر احمدوند ، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی.

در ابتدای مراسم زینب سلیمانی اولین سخنران بود و از حضور شاعران و دوستداران فرهنگ و ادبیات در این مراسم تشکر کرد و اندازه شخصیت حاج قاسم را تشریح کرد.سلیمانی گفت: هنرمندان انقلاب. منتشر شده است و با استقبال بسیار خوبی از سوی تماشاگران روبرو شده است که نشان دهنده تشنگی مخاطب برای شناخت و درک بهتر مکتب شهید سلیمانی و اندازه شخصیتی این شهدا است.

فرزند شهید سلیمانی در ادامه درباره اهمیت شعر در توضیح ماهیت “سردار دلها” اظهار داشت: در میان آنها ، یکی از بهترین راه ها برای بیان ابعاد شخصیتی حاج قاسم و مکتب وی ، شعر و ادبیات است.

رئیس بنیاد شهید شهید سلیمانی در ادامه سخنان خود با دعوت از مردم برای ترویج و تبیین فرهنگ “سردار دلها” تلاش کرد و گفت: سال گذشته در خدمت یک رهبر ارشد بودیم که می گفت تولد شهید سلیمانی باید سردار سلیمانی ، دبیرکل شهیدان ، نگرانی خود را در مورد استفاده بیشتر و بهتر از توانایی های خودکار مردم مطرح کرد.

وی در قسمت دوم سخنان خود از استقبال مردم از یاد و خاطره شهید سلیمانی تشکر کرد و گفت: از افرادی که اجازه ندادند در اولین روز تولد سردار سلیمان خاطره شان کم رنگ شود ، می خواهم در دومین سالگرد تولدش این داستان را ادامه دهند. “بگذارید آنها خودشان را تکرار کنند.

در ادامه مراسم ، مرتضی امیری اسفندقه ، دبیر علمی این مجلس با بیان اینکه همانطور که شعر حماسی است ، بزرگان نیز شعر را مطرح می کنند و آن را پرورش می دهند ، افزود: روح بلند سردار سلیمانی مورد تقدیر قرار گرفته است و او شاعران را به این گردهمایی دعوت کرده است. به به

وی درباره برنامه های آتی این جلسه نیز گفت: بهترین اشعار این جلسه در یک کتاب جمع آوری شده و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

سعید یوسفونیا ، شاعری که نام این مجلس را “سردار سربداران” گذاشته ، از یکی از اشعار خود وام گرفته است ، نیز در این مراسم گفت: “نمی توان افرادی را که از اسطوره گذشتند به زبان عادی توصیف کرد ، و اینجا شعر است ضروری است. “است.

شاعر سپس دو غزل که در شرح سردار سلیمانی نوشته شده بود را برای حضار اجرا کرد که یکی از آنها غزل “سردار سربداران” بود.

محمدمهدی سیار ، شاعر دیگری که برای خواندن شعر آمده بود ، گفت که با حاج قاسم و شعر یک خاطره مشترک دارد. به شرح زیر: وقتی دوربین تلویزیون روی صورت سردار بود ، او لبخند ابدی خود را برداشت و من که این تصویر را در تلویزیون دیدم ، با خوشحالی به همسرم گفتم که تمام سختی های من ارزش یک لبخند را دارد.

حسین اسرافیلی دیگر شاعری بود که در این مراسم شعری خواند و در پایان شعرخوانی اش گفت: هدیه و آرامش شعرهای من برکت این مرد بزرگ و نماد افتخار ایران است.

سعید بیابانکی از دیگر شاعرانی بود که در این مراسم شعری خواند و گفت: خبر شهادت سردار خبر تلخی بود که به نظر می رسید رسانه ها را منفجر کند.

در ادامه مراسم غلامرضا صنعتگر خواننده دو اثر “شهید” و “قاسم زنده است” را اجرا کرد.

غلامعلی حدادعادل آخرین سخنران مراسم بود که در سخنرانی خود گفت: هر حقیقتی برای بقا باید از هنر استفاده کند. هنر می تواند قلب را به روی حقیقت باز کند. اگر حقیقت با هنر همراه نباشد ، با چهره خشک منطق روبرو می شود و از برکت منطق و حقیقت مزین به هنر برخوردار می شود.

رئیس فرهنگستان زبانها و ادبیات فارسی با اشاره به مسئولیت هنرمندان در توضیح شخصیت و مکتب سردار سلیمانی خطاب به هنرمندان گفت: با 100 هزار نمایش به شهید سلیمانی نگاه کنید و او را با ایران و ایران آشنا کنید. جهان با 100000 هنر اگر فردی با ارزش یازدهم شهید سلیمانی در هر کشور دیگری وجود داشت ، افسانه ها و افسانه هایی درباره او ساخته می شد و هنرمندان ارزش او را با هنر او جاودانه می کردند.

وی همچنین تاکید کرد: “شهید سلیمانی این روزها یک واقعیت است که هنرمندان باید نسل ها را با شهید بزرگوار آشنا کنند. ترجمه به زبان های مختلف.

در ادامه این مراسم از خانواده شهیدان ابومهدی المهندس و شهدای پورجعفری از اعضای شهیدان سلیمانی تجلیل شد.

در آخرین قسمت این مراسم از نقاشی های استاد بدرالسما و نقاشی های حسن روح الامین با موضوع داستان بزرگ شهید سلیمانی رونمایی شد و از رشادت های سردار سلیمانی و شهدا تقدیر شد.

طبق اعلام ، علاقمندان به شرکت در کنگره ملی شعر “سردار سربداران” جهت ثبت نام و ارسال آثار خود می توانند به این پیوند https://soleimani.ir/199 در دنیای آنلاین و پس از دریافت دو مرحله ای مراجعه کنند. کد معامله ، کار خود را ارسال کنید.

مرتضی امیری اسفنده ، دبیر علمی “اولین کنگره سردار سربداران” هدف از برگزاری این رویداد ادبی و فرهنگی را توضیح می دهد: سلیمانی.

به دعوت این جلسه ، شاعران علاقه مند می توانند اشعار خود را در همه قالب ها از جمله قصیده ، متن ، چهار لایه ، جفت ، 2 قطعه ، نیم ، رایگان و سفید به دفتر جلسه ارسال کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا