مجله بانوان

راست و دروغ افزایش خشونت خانگی در روزهای قرنطینه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری های بیشتر؛ گروه جامعه – ساناز باقری راد: این روزها یا شاید بهتر بگوییم در ماه های اخیر که سیم کرونری وارد زندگی انسان شده است بسیار پیشرفت کرده و یکی از آنها رنگ آمیزی کلمه “خشونت خانگی” است.

کلماتی که اظهارات متناقض و آمارهای متناقضی در مورد قرنطینه شنیده ایم و شاید هم اکنون برای بسیاری از افراد ، این سؤال که آیا شیوع تاشوها و قرنطینه ها واقعاً خشونت خانگی را در کشور افزایش داده است ، ما با بررسی آمار رسمی کشور به این سؤال پاسخ خواهیم داد. .

در اوایل قرنطینه ، اس ام اس با همکاری وزارت حمل و نقل و معاونین زنان و خانواده رئیس جمهور برای ایسلندی ها ارسال شد. در یک پیام متنی آمده است: “اگر در روزهای کرونا موارد سوءاستفاده از کودک را مشاهده می کنید یا تجربه کرده اید ، با شماره 123 ، دولت رفاه اجتماعی کشور تماس بگیرید تا خدمات روانشناسی اجتماعی را بطور رایگان و بصورت شبانه روزی دریافت کنید.

بعد از ارسال این پیامک ، معصومه ابتکار ، معاون وزیر امور زنان و خانواده ، بر لزوم در نظر گرفتن این پیام متنی با ارسال آن در یک سایت اینترنتی تأکید کرد و نوشت: “اس ام اس 123 را جدی بگیرید ، مشکلات ناشی از بحران کورونا می تواند این روزها صدمه ببیند. ، از جمله در خانواده در خانواده ؛ “شماره 123 را بخاطر بسپارید ، و اگر کودک آزاری ، همسرآزاری یا سوء استفاده از سن را مشاهده کردید ، وظیفه خود را انجام داده و به آنها اطلاع دهید.”

این مسئله برای رسانه ها و شبکه های غربی مانند BBC ، Euronews و غیره به پاتوق تبدیل شد. گزارش شده است که افزایش خشونت خانگی در ایران منجر به ارسال پیامک های معاون زنان به عموم مردم شده است.

اما بعداً مشخص شد كه این ابتكار مبتنی بر مصاحبه جامعه شناس با یك شخص رسانه ای برای ارسال پیام متنی بوده است و این ابتكار بعداً تأیید كرد كه خشونت خانگی در قرنطینه افزایش نمی یابد.

با این حال ، آمارهای رسمی نشان می دهد که شیوع تاج تاثیری در تعداد مواردی مانند خشونت کودک ، خشونت سالمندان ، خشونت زنان و خشونت خانگی به طور کلی نداشته است.

پیشگیری اصلی پلیس: دعوت های خانوادگی با 10 درصد کاهش می یابد

در همین راستا ، سردار کیوان ظهیری ، فرمانده پلیس پیشگیری پایتخت در گفتگو با آنلاین اظهار داشت: در زمان کرونا به ویژه درگیری های خانوادگی ، میزان جرم افزایش یافته است ، و به خصوص درگیری های خانوادگی وجود دارد و شما آن را تأیید می کنید یا خیر. وی گفت: “به هیچ وجه درست نیست که تماسهای عمومی به مرکز فوریت های پلیسی (110) از ابتدای سال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است ، به عنوان مثال تماس های درگیری های خانوادگی نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش یافته است.”

معاون وزیر رفاه: آمار خشونت خانگی تفاوت چندانی با آمارهایی که در قرنطینه رخ داده وجود ندارد

حبیب الله مسعودی فرید ، معاون وزیر بهزیستی ، اخیراً از افزایش قابل توجه خشونت خانگی در روزهای بیماری خبر داد و گزارش داد: “طبق آمار ما ، خشونت خانگی شامل مواردی مانند خشونت کودک ، کودک آزاری و سوء استفاده از بشریت است. و قرنطینه در خانه هیچ تفاوتی نداشت. البته ما در گذشته مشکلاتی داشتیم اما شاهد افزایش چشمگیر نبوده ایم.

وی اضافه کرد: “موارد خشونت علیه کودکانی که ما قبل و قبل از وقوع کرونا داشتیم ، هنوز هم می تواند در مورد کودکان مورد آزار و اذیت اتفاق بیفتد.”

رئیس سازمان بهزیستی: فقط 2٪ از تماسها نیاز به مداخله اجتماعی دارند

علاوه بر این ، وحید قبادی دانا ، رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در کنفرانس مطبوعاتی در آوریل امسال آماری از خشونت خانگی در کشور ارائه کرد. 11 هزار و 852. مورد فقط با سیستم اضطراری تماس بگیرید 2/2 نسبت تماس ها منجر به مداخلات اضطراری اجتماعی و موارد نارضایتی از رفتار همسر می شود. 2 یک هزارم درصد 6 این یک هزارم درصد رسیده است.

ابتکار: وضعیت خشونت خانگی در ایران حاد نیست

در پی انتشار آمارهای متعدد بهزیستی اجتماعی ، که به آسیب های اجتماعی می پردازد ، معصومه ابتکار ، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ، همچنین با وجود اقدامات قبلی خود ، با یکی از رسانه های کشور صحبت کرد که منجر به داستانهایی از خشونت شدید شده است. وی در مورد شرایط غیر اضطراری خشونت خانگی علیه زنان در ایران گفت: “میزان خشونت خانگی در ایران از نظر آمار جهانی بسیار حاد و جدی نیست. با توجه به شیوع خشونت خانگی ، وضعیت ما حتی بهتر از میانگین جهانی است. البته ، در مورد میزان این خشونت گزارش شده ، بحث و گفتگو وجود دارد.

نقش مؤثر زنان در مدیریت قرنطینه به زبان ولی فقیه انقلاب

به دنبال اعلام آمار رسمی کشور مبنی بر میزان خشونت در ایران ، اظهارات اخیر رهبر انقلاب در مصاحبه ویدئویی در مقر ستاد ملی مبارزه با تاجگذاری تأیید شده دیگر خبرهای جعلی با تمرکز بر افزایش خشونت علیه زنان در ایران بود.

رهبر انقلاب در دستورات هفته گذشته خود به نقش مثبت و مؤثر زنان و خانواده در قرنطینه اشاره كرد و گفت: “در این دوره از زنان خانه دار تقریباً می توان گفت مسكن عمومی ، در اینجا نقش حضور خانواده و خانواده تأثیر خود را نشان داد. در کشورهایی که خانواده از پایه و اساس مناسبی برخوردار نیست ، معنا ندارد که این اقامتگاه ها به این صورت اتفاق نیفتند یا حداقل از این طریق ، قابل تحمل و قابل درک و قابل قبول نباشند. در اینجا خانواده دور نیز جمع شدند.

وی گفت: “باید نقش زن در خانواده به ویژه تکیه شود و نباید از تأثیر بزرگی که صبر و سخت کوشی و کار زن خانواده در مدیریت خوب خانواده دارد ، غافل شد.”.

اشاره مقام معظم رهبری به نقش زنان در مدیریت قرنطینه نشان می دهد که آنچه این روزها برای زنان در کشورهای دیگر اتفاق می افتد ، در ایران اتفاق نمی افتد.

این را می توان “خشونت خانگی” نامید و آمارهای جهانی نشان از افزایش در کشورهای اروپایی دارد..

به دنبال شیوع ویروس بیماری کرونا و قرنطینه ، رسانه های غربی گزارش دادند که خشونت علیه زنان در کشورهای اروپایی و ایالات متحده افزایش یافته است.

موسسه خیریه بریتانیا در برابر خشونت خانگی از افزایش 25 درصدی خشونت خانگی در ماه گذشته خبر داد و گفت که کمک های اجتماعی و تماس های مربوط به خشونت خانگی 700 برابر و حتی خشونت خانگی علیه مردم افزایش یافته است. همچنین 16.6 درصد افزایش یافته است.

گاردین از افزایش 47 درصدی خشونت علیه زنان در اسپانیا در دو هفته اول ماه گذشته در قرنطینه خبر داد و نوشت: “زنی به دلیل خشونت خانگی و وضعیت قرنطینه توسط همسرش کشته شد.”

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا