مجله علمی و سلامت

رقابت بیش از ۲۳۰ شرکت واکسن سازی در دنیا برای مهار کرونا

به گزارش شفاف ، دکتر علیرضا ناجی با اشاره به اینکه یک سال پس از شیوع ویروس کرونا ، همه دنیا از مشکلات روانی ، بیولوژیکی و اقتصادی زیادی رنج برده بودند ، تأکید کرد: لازم است هرچه سریعتر از طریق واکسیناسیون دسته جمعی ، اپیدمی کرونا را کنترل کنیم.

وی افزود: کرونا با نظارت بر بهداشت و دستورالعمل ها ، افزایش آزمایشات تشخیصی ، درمان مناسب ، قرنطینه و ایزوله و در نهایت واکسیناسیون مدیریت می شود.

وی با بیان اینکه بیماری عروق بیماری کرونا به ویژه در موارد شدید درمان معجزه آسایی نیست ، گفت: واکسیناسیون با توجه به شرایط موجود مهمترین قسمت کنترل ویروس است.

دکتر ناجی گفت: امنیت موزه هرگز ناشی از عفونت های طبیعی نیست و با توجه به تعداد ثبت نام موجود در جهان ، امنیت طبیعی هرگز تضمینی برای کنترل یا محدود کردن ارتفاعات جولان نیست.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی گفت: برای اطمینان از سلامت افراد به واکسن های کافی نیاز داریم. در میان این واکسن ها ، می توانیم آنها را واکسن های مناسبی بنامیم که حداقل اثر بخشی و فعالیت آنها بین 70 تا 75 درصد باشد.

“به طور کلی ، بیش از 230 واکسن در جهان در حال حاضر در آزمایش های بالینی یا در مراحل اولیه وجود دارد ، به طوری که حتی شرکت های دارویی بیش از یک واکسن تولید کرده اند ، این اهمیت نظارت بر تاج در Has در سراسر جهان را نشان می دهد.

یک استاد ویروس شناسی در 63 واکسن موجود در سطح بالینی با تأیید سازمان بهداشت جهانی گفت: برخی از این واکسن ها به نوعی پس از دریافت مجوز اضطراری برای استفاده در مرحله چهارم آزمایش بالینی قرار گرفته اند.

دکتر. ناجی با اشاره به اینکه پروتئین خاردار هدف اصلی واکسن ها است ، عنوان کرد: واکسن نواوا یکی از واکسن های پروتئینی در مرحله بالینی سوم است و نتایج اخیراً منتشر شده است. واکسن مشترک بین ایران و کوبا ، که در مرحله سوم آزمایشات بالینی در ایران و کوبا است ، نوعی واکسن پروتئینی است.

واکسن های خنثی یکی دیگر از واکسن های بیماری کرون است ، همانطور که رئیس گروه ویروس شناسی توضیح داد و افزود: از جمله واکسن های غیرفعال ، واکسن سینوفرم چینی است و در نسخه ایرانی واکسن بیابان ایران در این زمینه است. „

این استاد دانشگاه واکسن ناقل را کلاس دیگری از واکسن های شرایین بیماری کرونا معرفی کرد و افزود: واکسن معروف آکسفورد-آسترازنکا ، Sputnik We و واکسن جانسون-جانسون ، واکسن های برداری هستند.

به گفته دکتر ناجی یک واکسن ناقل است که به دو دسته تقسیم می شود ، گروه اول واکسن های غیر تکثیر هستند که فقط یک پروتئین هدف را بیان می کنند و گروه دوم واکسن های ناقل هستند.

وی با بیان اینکه واکسن های Pfizer و Moderna از جمله واکسن های mRNA GM است گفت: جالب است بدانید که یکی از واکسن هایی که در ایران آزمایش و تولید می شود از این خانواده است.

این استاد ویروس شناسی در این دانشگاه واکسن هایی را برای ذرات شبیه ویروس از سایر واکسن های جهان معرفی کرد و افزود: این واکسن ها شبیه ویروس هستند و با پروتئین هایی که در ویروس هستند ساخته می شوند و هیچ ژنومی در این واکسن ها وجود ندارد. „

رئیس آزمایشگاه ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یکی دیگر از واکسن های موثر علیه ویروس کووید را واکسن ضعیف شده معرفی کرد و ادامه داد: تعداد زیادی از شرکت های دارویی برای تولید این واکسن تلاش می کنند.

دکتر گفت: “بیشتر واکسن های موجود پروتئین را هدف قرار می دهند یا ویروس را سنبله می زنند ، زیرا این پروتئین سطح شاخی ویروس است که به سلول متصل شده و وارد آن می شود.” ناجی این پروتئین حاوی چندین آنتی ژن است که سیستم ایمنی بدن آنها را هدف قرار می دهد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اولین واکسنی که در آزمایش بالینی 3 گنجانده شده است ، واکسن Pfizer است که بیش از 94٪ فعال است و در سراسر جهان تزریق می شود.

یکی از اعضای بخش گفت: “همه واکسن های موجود فقط برای استفاده اضطراری مجاز هستند.”

دکتر. ناجی اطمینان از بی خطر بودن واکسن ها را از مهمترین جنبه های تولید واکسن عنوان کرد و ادامه داد: آزمایشات و آزمایشات واکسیناسیون در سطوح مختلف در افراد ، نژادها ، گروه های سنی و گروه های مختلف انجام می شود.

وی با تأکید بر اینکه فرآیند ساخت واکسن بسیار زمان بر است ، گفت: به دلیل بیماری عروق بیماری کرونا قلب و میزان بالای مرگ و میر و اینکه فقط واکسیناسیون می تواند امنیت مشترکی را در جامعه ایجاد کند ، واکسیناسیون در کرونا از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است.

“در حال حاضر ، واکسنهایی که در بازار وجود دارد ، حتی اگر مجوز داشته باشند ، واکسنهایی هستند که دارای مجوز اضطراری هستند. در حقیقت ، ما هنوز هم به دنبال تزریق گسترده در سراسر جهان ، یعنی از طریق مرحله چهارم ، باید به دنبال اطلاعات جدید در مورد واکسن ها باشیم. .

دکتر گفت: “همه واکسن های کرونا مجوز استفاده اضطراری را دارند و هیچ واکسنی مجوز نهایی تزریق را ندارد و این شامل واکسن های ایمونولوژیک پذیرفته شده بین المللی مانند Pfizer است”. ناجی

به گفته دانشگاه بهداشت عمومی شهید بهشتی ، استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه واکسن مدرن پس از واکسن Pfizer توسط سازمان غذا و دارو تأیید شده است ، ادامه داد: این واکسن همچنین یکی از م effectiveثرترین واکسن های mRNA است. بالا است.

این بخش با اشاره به اینکه همه واکسنهای موجود دارای مزایا و معایبی هستند خاطرنشان کرد: “مهمترین مزیت واکسن mRNA پتانسیل تولید انبوه واکسن است.” این نوع واکسن ها سیستم ایمنی سلولی را تحریک می کنند علاوه بر این ، به دلیل فناوری بالا ، این واکسن ها در تولید بسیار چابک هستند و می توانند به سرعت ساختار و ترکیب انواع جدید را در پاسخ به انواع جدید تغییر دهند.

وی افزود: به عنوان مثال ، شرکت Modrena به سرعت واکسن های علیه سویه های جدید را طراحی و به بازار عرضه کرده است.

به گفته دانشگاه بهداشت عمومی شهید بهشتی ، دکتر ناجی به تشریح واکسن ناقلین پرداخت و اظهار داشت: واکسن های آکسفورد ، اسپوتنیک V و جانسون جانسون از ژنوم ویروس های کلیوی انسان و حیوان به عنوان بردار یا ناقل استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا