مجله فرهنگ

روح مطهر «آیت‌الله علوی گرگانی» پر کشید

کندوج/ گلستان آیت الله العظمی علوی گرگانی، مرجع عالیقدر جهان تشیع، دقایقی پیش بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت و پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان، دار فانی را وداع گفت و روح تابناکش به ولایت فقیه پیوست.

دقایقی پیش دفتر آیت الله علوی گرگانی درگذشت این عالم فرزانه و فرزانه را اعلام کرد که متن آن به شرح زیر است:

به نام خدا

در محاصره فرشتگان خوب می گویند: سلام بر تو باد. با ما وارد بهشت ​​شوید.

دقایقی پیش (41/15) امروز و پس از چند روز تلاش تیم پزشکی، قلب خداپسند و محبوب جهان و قدرت برتر جهان تشیع، حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی (قدس سره شریف) از حرکت باز ایستاد و روحش سرشار از عشق به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) تن بدن را شکست و به مقام عالی رسید.

ضمن شهادت پیشگاه مقدس سرور و معشوق این ضایعه جبران ناپذیر، حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، علمای بشارت، مدارس علمیه، مردم گرانقدر ایران و دوستداران قدرت در اقصی نقاط جهان اعلام می دارد که مراسم تشییع و خاکسپاری وی متعاقبا اعلام خواهد شد.

دفتر حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی (رضوان الله تعالی علیه)

به گزارش کندوج، آیت الله العظمی سید محمدعلی علوی حسینی گرگانی (زاده ۱۳۱۸ در نجف) از مراجع تقلید شیعیان بود که در حوزه های علمیه خارج فقه و اصول سید محسن حکیم، سید محمود حسینی شهروی و سید محمود و حسینی و شهرائیه شرکت می کرد. محمود حسینی شهروی و سید محمود حسینی شهروی و سیدمحمود حسینی شهروی و سالها در حقوق شهرت داشت.

این مرجع تقلید در تاریخ 30 بهمن 1392 به دلیل بیماری در بیمارستان بستری شد و پس از طی مراحل درمان و بهبودی، در تاریخ 7 اسفند ماه 1388 از بیمارستان خاتم الانبیاء تهران مرخص شد و در اسفندماه مجدداً در بیمارستان قم بستری شد. 11. 2014 به دلیل دمای بالا. دیشب بود که وزیر بهداشت در عیادت وی از سالم نبودن وی خبر داد.

* خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به شيعيان و اهل بيت اين عالم فقيد و منبع همدردي آنان شهادت مي دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا