سوزش معده بعد از خوردن قهوه

قهوه قادر است تاثیرات جدی بر دستگاه گوارش بگذارد؛ نوشیدن قهوه، تولید اسید معده را افزایش می دهد و اگر پیش از نوشیدن آن، چیزی نخورده باشید، اسید می تواند به پوشش داخلی معده آسیب وارد کند و موجب سوء هاضمه و سوزش سر دل شود.به گزارش ما، مطالعه کوچکی در ژوئن 2020 در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد که نشان داد نوشیدن قهوه با معده خالی در ابتدای روز، قند خون افراد را به طور چشمگیری افزایش می دهد و بدن را با مشکل مواجه می کند.

کنترل میزان قند خون، خطر ابتلا به بیماری هایی چون دیابت و مشکلات قلبی را کاهش می دهد. افرادی که پیش از نوشیدن قهوه، صبحانه میل می کنند، به ندرت و یا کمتر دچار افزایش قند خون می شوند.

صبحانه بخورید تا احساس بهتری داشته باشید

نوشیدن قهوه با معده خالی می تواند علائم رفلاکس اسید، درد قفسه سینه و مشکل در بلع را تشدید کند. همچنین گاهی اوقات سبب تحریک و آزار دیواره ی معده می شود؛ به خصوص زمانی که قبل از صبحانه مصرف شود.سعی کنید ابتدا چیزی بخورید یا برای افزایش کالری، به نوشیدنی خود شیر یا چربی دیگری اضافه کنید.

Heartburn after drinking coffee

چه ارتباطی میان نوشیدن قهوه و سوزش سر دل وجود دارد؟

قهوه خطر سوزش سر دل را افزایش می دهد زیرا می تواند باعث افزایش حالت اسیدی معده شود و آن را تحریک کند. در مطالعه ای که در سپتامبر 2020 صورت گرفت، مشخص شد شرکت کنندگانی که نوشیدن آب را جایگزین مصرف روزانه قهوه کردند، خطر رفلاکس اسید معده در آنها کاهش یافت.

اگرچه آنزیم های گوارشی و اسید معده بدون توجه به آنچه که مصرف می کنید ترشح می شوند، اما غذا یا نوشیدنی که دارای طبیعت اسیدی است (مانند قهوه) می تواند محرک معده باشد و منجر به افزایش اسیدیته آن شود. در نتیجه، نوشیدن قهوه با معده خالی باعث افزایش شدید اسید معده می شود و می تواند با رفلاکس همراه باشد.

چه زمانی از روز برای نوشیدن قهوه مناسب تر است؟

ترجیحاً قهوه صبحگاهی خود را کمی بعد از صرف صبحانه بخورید. اگر با معده خالی قهوه بنوشید، خودتان را در معرض خطراتی چون افزایش قند خون، سوزش سر دل و رفلاکس اسید و اضطراب قرار می دهیدمیزان ترشح هورمون کورتیزول در بدن، حدود ساعت هفت صبح به اوج خود می رسد. کورتیزول هورمونی است که به شما انرژی می بخشد؛ بنابراین اگر دچار کم خوابی نباشید، باید صبح ها احساس نشاط داشته باشید. به همین دلیل اگر چند ساعت بعد از بیدار شدن صبر کنید و زمانی که میزان کورتیزول خون کاهش یافت، به سراغ نوشیدن قهوه بروید، بهتر است.

سه دلیل اصلی مشکلات معده ناشی از مصرف قهوه

به طور عمده سه دلیل وجود دارد که قهوه باعث می شود در معده احساس ناراحتی کنید. هر یک از آنها برای حل این مسئله به روش مخصوص خود نیاز دارند، بنابراین بیایید بررسی کنیم که کدام یک از آنها برای شما مناسب است.

بدون شک می دانید که کافئین سیستم گوارش شمارا تحریک می کند که … به فرایند دفع کمک می کند. کافئین یک ملین طبیعی است و سیستم گوارش شمارا وادار می کند خیلی سخت سریع مشغول به کار شود. اما افزایش آمادگی برای اجابت مزاج اغلب با کمی ناراحتی همراه است.از سایر مضرات کافئین می توان به تشدید تولید اسید در بدن شما اشاره کرد. مصرف بیش ازحد کافئین، می تواند منجر با تولید اسید خیلی زیادی شود که دچار شکم درد شوید. برای بدن خطرناک نیست اما خیلی خوشایند هم نیست.

5 دلیلی که قهوه شما را شادتر و سالم تر نگه می دارد

این مسئله دلیل اصلی رنجش اکثر مردم از ناراحتی معده مربوط به قهوه است. میزان بالای کافئین منجر به دو مشکل می شود، نه فقط یک مشکل. خوشبختانه راهی برای مقابله با هردو وجود دارد (که دیرتر به آن اشاره خواهیم کرد).مشکلی کوچک: بدن شما نسبت به اسیدها حساس استقهوه یک نوشیدنی اسیدی است، اما خیلی اسیدی نیست. در اینجا، ما با مشاهده سطح pH سایر نوشیدنی های رایج آن را ثابت خواهیم کرد:

  • pH خنثی: 7
  • آب معدنی مارک دسانی: 6
  • قهوه سیاه: 5٫7
  • کوکاکولا: 2٫5
  • لیموترش: 2٫2

درواقع می توان نتیجه گرفت که اسیدهای موجود در قهوه خیلی قوی نیستند مگر اینکه حساسیت خاصی به اسید داشته باشید، مشکل از اسید قهوه نیست.ممکن است کافئین بدن شمارا به تولید بیش ازحد اسید تحریک کند – اما این با حساسیت به اسید کمی متفاوت است.

با معده خالی قهوه نخورید

قهوه نوشیدنی ملایمی نیست. این نوشیدنی قوی است، مملو از کافئین، اسید ، چربی، و رایحه است ( و اگر معده شما خالی باشد، تحمل آن برای معده بسیار دشوار خواهد بود و به آن فشار خواهد آورد).

اگر با معده خالی قهوه می نوشید، مطمئناً دچار مشکل معده خواهید شد. اثرات این ملین طبیعی احساس خوشایندی نخواهد داشت. معده شما احتمالاً بیش ازحد اسید تولید خواهد کرد که فقط باعث اذیت شدن بیشتر شما خواهد شد.ولی این می تواند برای هرکسی اتفاق بیفتد. حتی اگر به نظر می رسد که کافئین قهوه هرگز شمارا اذیت نکرده است. حتی اگر حساسیت اسید نداشته باشید. قهوه با شکم خالی فقط منجر به بدحالی می شود.

قهوه بدون کافئین امتحان کنید

در اینجا روشی (نه چندان خوشایند) برای بررسی اینکه آیا کافئین شمارا آزار می دهد وجود دارد: کافئین مصرف قهوه را به مدت دو هفته ترک کنید. میدانیم افتضاح است! سپس به مدت دو هفته قهوه بدون کافئین مصرف کنید. کمبود کافئین (مقدار ناچیزی از آن همچنان در نوشیدنی شما خواهد بود) باید احساس بهتری در شما ایجاد کند.البته، در این حالت کافئین دریافت نمی کنید – به همین دلیل ما پیشنهاد می کنیم ابتدا “روش خوردن غذا” را امتحان کنید. در فروشگاه قهوه به آسانی میتوانید اقدام به خرید قهوه در مدل های مختلف با کافئین بالا یا متوسط و یا فاقد هر نوع کافئین نمایید

نوشیدن قهوه با معده خالی را متوقف کنید

موز میوه ای قلیایی است و می تواند برخی از اسیدهای قهوه را از بین ببرد. شیر هم همین طور است. برشتوک های صبحانه حاوی شکر واقعاً تاثیر مثبت زیادی برای شما نخواهد داشت، بنابراین اگر می توانید آنها را با مواد مغذی تری مانند جو دوسر یا تخم مرغ جایگزین کنید، بهتر است.هدف این است که کافئین مصرفی را در میان غذاهای دیگر پخش کنید تا به سرعت همه آن را هضم نکنید.

قهوه سرد دم را امتحان کنید

قهوه دم سرد اکسیری جادویی با 66٪ اسید و کافئین کمتر است. آب سرد به اندازه آب گرم نمی تواند به خوبی فرایند استخراج را انجام دهد- بنابراین نتیجه نهایی کاملاً متفاوت است.طعم آن ملایم، شیرین و معطر است. برخی افراد طرفدار اسید و تلخی نسبی این نوع قهوه نیستند، اما کاملاً ارزش آن را دارد که امتحانش کنید.

معرفی انواع قهوه ساز

معده را اذیت نمی کند. 66٪ اسید و کافئین کمتری دارد و همین موضوع بسیاری از مشکلات را در همان جا حل می کند.می توان آن را هم سرد و هم گرم نوشید. برای سرد نوشیدن اکثر مردم به آن یخ اضافه می کنند، اما می توانید به جای یک قهوه گرم معمول، قهوه غلیظ به دست آمده را با آب گرم رقیق کنید.می توانید با آن واقعاً خلاق باشید. از لیموناد دم کرده سردگرفته تا لاته سرد خانگی، روش های سرگرم کننده نوشیدنی دم کرده هرگز تمام نخواهند شد.

تهیه آن در خانه واقعاً آسان است. کافی است قهوه درشت آسیاب شده و آب را مخلوط کنید، دوازده ساعت صبر کنید و از صافی عبور دهید. به همین سادگی!ناراحتی معده از قهوه آزاردهنده است – ما این احساس را درک می کنیم – اما چندین راه حل برای مقابله با آن وجود دارد که می توانید قبل از اینکه به طورکلی از این نوشیدنی جادویی دست بکشید آن ها را امتحان کنید.بدیهی است که هرگز نباید قهوه را با معده خالی بنوشید، اما اگر به دنبال یک راه حل موثرتر هستید، ما استفاده از روش دم سرد را پیشنهاد می کنیم.

توضیحاتی در مورد قهوه ساز کاراجا

قهوه ساز کاراجا Karaja یک دستگاه عالی و کارآمد برای تهیه قهوه ترک، قهوه ترک به همراه شیر و حتی شکلات داغ و خوشمزه می باشد. این قهوه ترک ساز مدل Hatir Hups دارای امکان تهیه فوم نیز می باشد، پس می توانید از این قهوه ساز ترک برقی کاراجا برای تهیه یک فنجان شیرقهوه خوش طمع و عطر نیز استفاده نمایید. این محصول تولید شده توسط برند ترکه ای کاراجا می باشد که با تولید محصولات زیبا و با کیفیت در دنیا شناخته شده است.

برای مشاهده مدل های بیشتر میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید

karaca

دکمه بازگشت به بالا