مجله علمی و سلامت

شبکه سلامت برای هفته معلولان برنامه‌ ویژه دارد

به مناسبت هفته معلولان سیما هیلسونتیود ویژه برنامه و فیلم های مناسب این گروه را تدارک دیده است که به نمایش درمی آید.

به گزارش کندوج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما به مناسبت هفته معلولان، شبکه بهداشت و درمان همزمان با پخش رویدادهای چالشی و فرهنگی در حوزه معلولیت، فیلمی اقتباسی را روی آنتن می برد.

هادی پرگیر، مدیر برنامه های شبکه بهداشت و درمان در آستانه هفته معلولان (18 تا 24 آذرماه) در تشریح ضرورت رسیدگی به مسائل و مطالبات معلولان اظهار داشت: اگر قرار است اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بیشتر شود و رسانه ها بیشتر شود. بیشتر. همه افراد و نهادها آگاهند و درک می کنند که هنگام ساختن خانه، مدرسه، مسجد، خوابگاه، دانشگاه، سینما، فرهنگسرا، پارک و هر گروه و ساختمان دیگری باید مراقب معلولان و دیگر افراد واجد شرایط باشند. و استانداردهای زندگی آنها تسهیل و سازگاری در جامعه.

وی افزود: رسانه ها با برنامه ریزی صحیح می توانند ورود معلولان به زندگی عادی را تسهیل کنند و باید از محصولات معلولان نه تنها در برنامه های ویژه معلولان، بلکه در رسانه های عمومی استفاده کنیم. “

مدیر شبکه بهداشت و درمان نیز به مناسبت هفته معلولان گفت: شبکه بهداشت و درمان به عنوان شبکه تخصصی رسانه در حوزه سلامت به وظیفه و اهداف خود ویژه برنامه هفته معلولان را تدارک دیده است.

وی گفت: همه برنامه های بزرگ مانند «مادر و کودک» و «تپش قلب» به موضوعات معلولیت اختصاص دارد. مجموعه مستند «لعل درخشان» نیز درباره افراد دارای معلولیت واجد شرایط است که با کارآفرینی به موفقیت های چشمگیری دست یافته اند و قهرمان زندگی خود و دیگران شده اند.

پرگیر همچنین با اشاره به اینکه از 8 تا 14 آذرماه هفته معلولان و 12 آذر ماه روز جهانی معلولان نامگذاری شده است، گفت: پرداخت کنید. همچنین اکران «سینما سلامت» با موضوع آسیب های معلولان و همچنین فیلم های ایرانی و جهان بینی با دعوت از بهزیستی و افراد دارای معلولیت در روز جمعه از تلویزیون پخش می شود.

وی ادامه داد: برنامه «سیگنابیو» که جمعه ها در نظام سلامت پخش می شود در این هفته نیز به طور ویژه به مسائل معلولان می پردازد. فیلم خارجی «پای چپ من» که با تحلیل روانشناختی و انگیزشی نمایش داده می شود، داستان معلولی است که صلاحیت می شود و تنها با پای چپش نقاش می شود. این فیلم جوایز متعددی را در جشنواره های مختلف بین المللی کسب کرده است. یکی دیگر از ویژه برنامه های شبکه بهداشت در هفته معلولان «ایران فعال» است که جمعه به مدت 90 دقیقه پخش می شود. در این برنامه از ورزشکاران دارای معلولیت و افراد دارای معلولیت در حوزه ورزش به صورت حضوری دعوت شده و به صورت زنده مصاحبه می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گفت: «سلامت مثبت» در این هفته هر روز یک باکس 10 دقیقه‌ای دارد که به موضوعات معلولان می‌پردازد و شعار هفته را محور قرار می‌دهد. همچنین یک بخش 30 دقیقه ای در هفته در مورد مسائل معلولیت وجود دارد.

به گزارش کندوج، پرگیر با اشاره به شعار امسال «به سوی جهانی در دسترس و پایدار برای بیماری های عروق بیماری کرونا قلب با راهنمایی و مشارکت افراد دارای معلولیت» توضیح داد: شبکه در فواصل زمانی مناسب

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا