مجله عمومی

«شب‌های قدر» پر رمز و رازترین لحظه‌ها در گردونه زمان است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استان ها، فاطمه سعادتیان نیک: «شب های قدر» اسرارآمیزترین و اسرارآمیزترین لحظه در زمان است که قلم در وصفش می شکند، زبان ها از وصف آن عاجز می شوند و عقل از درک آن شگفت زده می شود. شبی که به فرموده امام صادق (ع) قلب ماه رمضان است.

امشب پاهایم را بر پله توبه می گذارم و به آستان عشق تو که واسطه عشق و محبت توست می آیم و به امید تو از همه غرور و گناهان دور می گردم. بخشش

«شب قدر» شبی است که قرآن بر پیامبر بزرگ اسلام نازل شده و فضیلت عبادت در این شب از همه شب ها بیشتر است.

امام رضا جانم، حضرت خوبم، با خود فرموده ای: «خداوند در شب قدر تصمیم می گیرد که از امسال تا سال آینده چه شود، از زندگی یا مرگ، از خوب یا بد یا روز. «پس آنچه خدا امشب دستور می دهد قطعاً محقق خواهد شد».

در محبوب ترین و عجیب ترین شب سال، فرشتگان زیادی به زمین می آیند. به طوری که زمین بر آنها تنگ شود. به همین دلیل به آن «شب قدر» می گویند; زیرا یکی از معانی «قدر» به معنای تنگ و باریک است و در این شب قرآن توسط فرشته قدر با تمام ارزش و منزلتش بر پیامبر (ص) نازل شد.

امشب در زمزمه دل چهره های گریان و خیس حسرت آرامش چشمان بیدار در دل خواب نیمه شب با سرود فرشتگان عرش به علم نازل شده به شب قدر. .

پارک حرم امام رضا (ع) مملو از زائرانی است که این بیست و یک شب را روزه گرفته اند و امشب با دلی پر از امید می گویند یا زود می آیم آهای که به زودی می آیم. راضی.

باران نور از آسمان می بارد و در وجود من سوراخ دهان باز می کند تا نورها را جذب کند. من آماده ام. من تشنه و گرسنه عشق هستم. حاضرم در این عصر عزیز سال در کنار بارگاه نورانی شما که مجموع محبت و مهربانی است بر سر سفره شما بنشینم و دعا کنم.

و در تمام زمزمه هایم بیشتر از همیشه به درگاه خداوند فریاد می زنم و از او نور می خواهم.

خداوند! پنجره ای که برای شما باز می شود همیشه روشن است. بیا و امشب حضور مرا پر کن! خداوند! پله هایت را پایین بیاور تا به بام ملکوت بالا بروی و با خضوع و دعای خود باز بندگی را انجام دهی.

خدا تو را حفظ کند! دستانم را به سوی تو دراز کردم ای خدای مهربانم. دست هایم را جواب بده و با بخشش سخاوتمندانه گناهانم، امشب راه خوشبختی را به من نشان بده.

امشب بارگاه در میان زائران و مجاورانی که آن را برمی دارند متبلور می شود. به اندازه حسرت و گذشتی که کشیده اند گرفته می شود.

امشب ستارگان در دستانی که از نجاست گناه سیاه شده اند و در دلهایی که تاکنون از رحمت الهی دور شده اند، فردا گناهکاران را ثبت می کنند. پس بشتاب تا قلم مغفرت در دست خدا بدرخشد و از گناه چیزی باقی نماند.

برادران و خواهرانم، اگر در این شب عزیز به صفای دل و عهد استوار خود پیروی کنید که حضرت محمد (ص) می فرمایند: ان شاء الله ما آمرزیده می شویم.

به غمگین ترین شب نزدیک می شویم، دلمان نظاره گر کبوتران حرم و حتی کودکان معصومی است که گویا قدر عصر را در معصومیت خود فهمیده اند و برای یافتن گمشده خود به این سو و آن سو می روند و زمزمه «بخشش» می خوانند. . و باید با قرآن ادامه دهیم. «کسی که شب قدر را احیا کند تا سال آینده عذاب از او ساقط می شود.

در جوشن کبیر و صدها رکعت تقلب کردن در آستانه غیر متحرک الوهیت به چشمان خود حس بیداری می دهیم.

امشب یادآور ناسپاسی های بی شمار است. اما در اقیانوس امواج خیس مردمی که قرار است از روی سخاوت دل در بارگاه منور رضوی عزاداری کنند و به فرموده امام صادق (ع) قرآن کریم را می خوانیم و می گوییم:

لطفا توجه داشته باشید که این مورد نیست

خداوند در این قرآن حق دارد

امکان پیکربندی آن وجود دارد

و درست است، شما او را فرستادید

مطمئن شوید که فایل خوبی دارید

و به همه مؤمنانی که در این قرآن وعده داده ای

و اگر در وهله اول آن را پیدا نکردید، لطفا با ما تماس بگیرید.

و حقی که بر آنها داری زیرا کسی نیست که حق تو را بهتر از خودت بداند

پروردگارا، در این شب بی گناه، این آغاز دوباره سرنوشت، به تو سوگند آنقدر بالا که بر رویش این شب دوخته شده ای، دستهای توبه من را اجابت کن و بار دیگر در بخشش حتمی کمکم کن تا خود را بهبود بخشم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا