مجله علمی و سلامت

شرایط ناپایدار کرونا در تهران / رشد ۱۵ درصدی مراجعات سرپایی کووید در استان

رئیس عملیات کرونا استان تهران در تشریح وضعیت بیماری در این استان گفت: ۲۲ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر در تهران واکسن کرونا دریافت کردند.

به گزارش کندوج، دکتر علیرضا زالی در جلسه مرکز عملیات کرونا در تهران که با حضور شهردار تهران برگزار شد، گفت: با حضور شهردار جدید شاهد تغییر سرعت هستیم. اولین وسیله ای که قرارگاه توضیح داد شهرداری تهران بود در واکسیناسیون شاهد دخالت شبانه روزی شهرداری بودیم.

وی افزود: یکی از مناطق مورد غفلت تهران در بین آسیب دیدگان آسیب های اجتماعی بود که جزو اولین کسانی بودند که واکسینه شدند.

زالی با بیان اینکه تهران ویژگی های متفاوتی دارد و هر بار باید برنامه جدیدی برای مقابله با کرونا در نظر گرفت، گفت: شرایط مطلوبی در کشور به ویژه تهران داریم. تعداد کل بیماران بستری در یکی از بیمارستان های استان تهران 758 بیمار مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب است که از این تعداد 236 نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند. دیروز 240 بیمار جدید بستری شدند که 39 نفر آنها در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند که نسبت به دوره قبل آمار خوبی است.

زالی با بیان اینکه روز گذشته هزار و 400 بیمار سرپایی داشتیم، گفت: آمار بیماران نسبت به هفته گذشته 10 تا 15 درصد افزایش مراجعه سرپایی را نشان می دهد، الگوی ارجاع این بار بسیار خفیف است و بیماری کوتاه مدت دارند اما باید مراقب بود. گرفته شده.

وی گفت: تعداد فوتی ها در 24 ساعت گذشته 7 نفر بود که تنها 3 نفر از آنها PCR مثبت داشتند و در کل تهران دیروز فقط 6 مورد داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت تهران متزلزل و شکننده است، گفت: در تهران تعداد زیادی از مشتریان به بخش خصوصی و کلینیک ها مراجعه می کنند و معمولا در آمار کلی لحاظ نمی شوند و باید در تحلیل دقت کنیم. آمار. «به طور کلی، وضعیت مطلوب اما شکننده است.

زالی همچنین به آمار واکسیناسیون در تهران اشاره کرد و افزود: در تهران 22 میلیون و 750 هزار نفر واکسن دریافت کردند که از این تعداد 10 میلیون و 500 هزار نفر نوبت اول و 9 میلیون و 129 هزار نفر نوبت دوم و 2 میلیون نفر دریافت کردند. و 220 هزار نفر دوز سوم را دریافت کردند. 75 هزار واکسن دیروز در تهران تزریق شد که 60 هزار واکسن سومین نوبت بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا