مجله فرهنگ

صداوسیما با حضور وزیر ارشاد برای حداد عادل نکوداشت گرفت

مراسم نکوداشت غلامعلی حداد عادل امروز سه شنبه 20 اردیبهشت با حضور وزیر آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی، معاون صدا و سیما و جمعی از مدیران فرهنگی کشور برگزار شد.

به گزارش کندوج، به نقل از روابط عمومی معاونت صداوسیما، علی بخشی زاده معاون صدا غلامعلی حداد عادل در مراسم ازدواج گفت: حداد عادل مرد انقلابی و عرصه جهاد فرهنگی است. او یک چهره ملی و نامدار ایرانی است که نزدیک به نیم قرن در فرهنگ و ادب ایران حضور دارد. وی در تاریخ فرهنگی خود سابقه همکاری و همکاری با علامه شهید مرتضی مطهری و بسیاری از چهره های برجسته تاریخ معاصر ایران را دارد.

وی افزود: تدریس فلسفه و کتاب هایی در این زمینه در دانشگاه تهران نیز ترجمه شده است. لازم به ذکر است که ترجمه Dr. کتاب آمادگی امانوئل کانت اثر حداد عادل برنده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شد.

صداوسیما با حضور وزیر ارشاد با حداد عادل ازدواج کرد

بخشی زاده به نقش قرآنی حداد عادل اشاره کرد و گفت: وی از مترجمان و قرآن پژوهان است که ترجمه قرآن را از سال 1361 آغاز و در سال 1369 به پایان رساند. استاد به ا… خرمشاهی این ترجمه ارزشمند را یکی از سه ترجمه برگزیده قرآن به فارسی می داند. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل فعالیت های سیاسی به زندان محکوم شد. پس از انقلاب و در دهه شصت نقش اساسی در تعریف کتاب های درسی جدید برای مدارس ایفا کرد. وی در سال 1372 نشان جهاد فرهنگ و هنر را دریافت کرد. موضع آنها در قبال قیام 88 نیز مشخص است، در حالی که بسیاری از شخصیت ها و افراد خاص موضع گرفته بودند یا سکوت اختیار کرده بودند.

صدای پشتیبان نیز خاطرنشان کرد: Dr. حدادعادل در جریان انقلاب همواره خود را در معرض هجمه های مختلف قرار می داد و همواره منافع ملی را بر منافع شخصی مقدم می داشت. وی یکی دیگر از اعضای شورای انقلاب فرهنگی، نویسنده، شاعر، نویسنده، استاد فلسفه، مشاور عالی رهبر معظم انقلاب، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و ناظر دانشنامه جهان اسلام. . به همین دلیل او مرد انقلابی و محفلی برای جهاد فرهنگی است.

****
در ادامه مطلب علیرضا حبیبی، مدیرعامل رادیو فرهنگ وی در سخنانی با اشاره به اینکه رادیو فرهنگ با نقش فطری خود برای تبیین و ترویج فرهنگ و تمدن ایران اسلامی دست دوستی به سوی علما و مفاخر عرصه فرهنگ، هنر و ادب ایران دراز کرد، گفت: راهنمای جامعه و مرکز پیشرفت و هدایت، عناصر مختلفی در رادیو فرهنگ دارند.

حبیبی گفت: رادیو فرهنگ با مخاطبان فرهیخته خود ساعت 23 روز پنجشنبه دروس مثنوی معنوی مولانا را به روایت استاد فرهیخته شهیر دکتر دکتر مولوی به مدت تقریبا یک دهه پخش می کند. غلامعلی حداد عادل. حالا این مجموعه برنامه 500 شده که همگی در قالب 10 سی دی طراحی شده اند.

مجری رادیو فرهنگ سپس با تشریح کیش حکمای فرهنگی گفت: تاکنون از علامه مهدی محقق و زحمات ایشان در عرصه فرهنگ و ادب قدردانی کرده ایم. همچنین رادیو فرهنگ پس از این همه سال با شریف مثنوی همسفر و گفتگو کرده و این مجموعه گرانبها و فاخر را در قالب یک کتاب صوتی و یک کتاب درسی رادیو در قالب فرزانگان فرهنگ به قلم دکتر دکتر تنظیم کرده است. حداد عادل.

****

در بخش دوم این مراسم، محمدمهدی اسماعیلی وزیر آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی وی گفت: دکتر حداد عادل همواره راه دفاع از ولایت و انقلاب را با پاسداری مثال زدنی ادامه داده است. وی به عنوان یک فرد دانشمند و فرهنگی سالیان متمادی در عرصه های مختلف راهی را که به آن اعتقاد داشت با کوچکترین لرزه ای استوار پیموده است و این عالم حقیر همچنان در راه روشن آن برای دفاع از ولایت و انقلاب اسلامی تلاش می کند. می دهد.

وی در ادامه سخنان خود به ذکر خاطره ای از حداد عادل پرداخت و افزود: در دوران دانشجویی وقتی دکتر. حدادعادل با مقام معظم رهبری شهید مطهری، شیفته بیان و تسلط ایشان بر مسائل مطرح شده در آن مصاحبه شدم.

صداوسیما با حضور وزیر ارشاد با حداد عادل ازدواج کرد

اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: در عرصه سیاست راه زیادی را پیموده است اما وجه فرهنگی شخصیت او همواره برجسته و برجسته بوده است. در واقع، دکتر. آرمان های حدادعادل انقلاب اسلامی با شجاعت مثال زدنی و هجوم یک شخصیت فرهنگی به قیمت فداکاری های سیاسی او تمام شد.

در ادامه مطلب غلامعلی حداد عادل وی در سخنانی خطاب به جوانان و با اشاره به نقش مهم آنها در آینده کشور گفت: در ذهن من، فکر، قلب و روح من دو چیز بسیار اساسی است که به عنوان پشتوانه در کار، تلاش و زندگی من ساخته شده است. . بوده است. یکی ایمان اسلامی و دیگری علاقه به ایران که نمی دانم در ذهن من دو جدا از هم و در هم تنیده است. در 50 سال گذشته در تمام فعالیت ها، مدیریت نهادهای فرهنگی و حتی کار سیاسی انقلاب، انگیزه من بر این دو معنا و هدف بوده است.

وی با اشاره به نقش مهم نیروی انسانی کارآمد در پیشرفت کشور گفت: قبل از پیروزی انقلاب متوجه شدم مشکل ما در اداره کشور کمبود نیروی انسانی لازم است. امروز مشکل ما نه اقتصادی است و نه سیاسی، بلکه در درجه اول مشکل مدیریت داریم و در بین مدیران حوزه مدیریت فرهنگی بدترین است. اگرچه فرهنگ مانند هوا برای مردم لازم است و ما بیش از هر چیز به مدیر فرهنگی شایسته نیاز داریم. بلافاصله پس از پیروزی انقلاب و با وجود تعهد به کار دانشگاهی، پژوهش فلسفی و امثال آن، با هدف تربیت نیروی انسانی به ویژه مدیر فرهنگ وارد وزارت آموزش و پرورش شدم. همین انگیزه منجر به تأسیس دبیرستانی در امور فرهنگی شد. در شرایط فعلی که به صورت عمومی در دانشگاه تدریس نمی کنم، افتخار می کنم که معلم دبیرستان هستم و امروز در رادیو فرهنگ به همه ایرانیان می گویم که در سن 77 سالگی هفتم، هشتم و نهم تدریس می کنم. همکلاسی های مدرسه و همراهی آنها. . وقتی در کلاس ها به چهره همه نگاه می کنم، دانشمند تحصیل کرده ای را می بینم که به آینده کشور خدمت می کند.

حداد عادل سپس با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش و نقش آن در آینده کشور خاطرنشان کرد: توصیه می کنم همه برای آینده ایران مهدکودک، دبستان و راهنمایی تاسیس کنند و نیروی انسانی تربیت کنند. عشق من خواندن، نوشتن و علم است، پس دو انتخاب داشتم. اول اینکه از توانایی مختصری که خداوند به من داده استفاده کنم و در گوشه ای کتاب بخوانم و بنویسم. این راهی بود که خیلی ها رفتند، اما این راه دیگری بود که بیشتر وقتم را صرف جوان شدن می کردم و به جای اینکه تنها باشم و فقط به خودم فکر کنم، کاری انجام دادم که جوانان و نسل بعدی در گروه بزرگ شوند. و وارد میدان شوید.

وی ادامه داد: راه دیگر را بیشتر به نفع کشورم می‌دانستم و با بی‌توجهی به سرنوشت دیگران این راه را انتخاب کردم که بسیار خوشحالم. همت ما باید در جهت پرورش نسل آینده باشد. لازم است در کنار تشکر از اساتیدم از مرحوم پدرم یاد کنم، زیرا ایشان چیزهای زیادی به من آموخت. کار پدرم با فرهنگ و ادب همخوانی نداشت. وقتی 10 ساله بودم، پدرم در شهر راننده کامیون بود، اما در 10 سالگی اغلب پای او می نشستم و شعرهایش را می خواندم و به اشعار مورد علاقه هاتف اصفهانی گوش می دادم. همچنین می خواهم از محبت مادرم، همسرم و خانواده ام که همه باعث افتخار و دوست داشتن من هستند تشکر ویژه داشته باشم.

***

دکتر. خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه: وی همچنین در این مراسم گفت: حضور در اینجا به عنوان دانشجوی علاقه مند به زبان و ادبیات فارسی و یکی از دیپلمات های فعال در عرصه فرهنگ ایران برای من باعث افتخار است. همچنین به عنوان نماینده وزارت امور خارجه از زحمات جناب آقای دکتر تشکر می کنم. حداد عادل که گام های مهمی برای اعتلای نام ایران، فرهنگ و تمدن در پهنه «ایران فرهنگی» و نه فقط منطقه جغرافیایی که همه می شناسیم، برداشت.

وی با اشاره به نقش حداد عادل گفت: جایگاه معلمی بسیار بالاست و هرکسی نمی تواند به این مقام برسد. دکتر. حداد عادل از نسلی است که در ادبیات، فرهنگ، سیاست، علم، هنر و علوم زحمت کشیده است. نبوغ او در حکمت ایرانی منعکس شده است. او فرزند جانشین حکما و سنت حکمت در ایران است، به همین دلیل است که قرآن می‌خوانند، فیزیک خوانده‌اند، مثنوی را تفسیر می‌کنند و فلسفه کانت را به بهترین شکل ممکن برای شما می‌گویند که همه نشان از خرد و شخصیت بزرگ ایرانی.

خطیب زاده همچنین با اشاره به آثار مهم ادبی و نقش تاثیرگذار آن ها اظهار داشت: آنچه دکتر. حداد عادل نشان داد که نه تنها تشکیلات سازمان سعدی است، بلکه حرکتی برای زبان فارسی برای یافتن جایگاه خود در جهان و معیارهای آن است. fá ایران تلاش های خود را مدیون دکتر حداد عادل و فرهنگ و ادب فارسی را به کار خود می برد.

****

در قسمت دوم مراسم عقد حداد عادل بهاءالدین خرمشاهی، دستیار فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی وی با اشاره به حضور و خلاقیت حدادعادل در چندین نهاد و نهاد علمی، فرهنگی و ادبی از جمله بنیاد سعدی، فرهنگستان زبان و ادب فارسی و شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: ایشان نهادهایی را انتخاب نکردند. و سازمان ها اما مؤسسات و سازمان های علمی و فرهنگی «و هنری را با افتخار انتخاب کردند.

وی همچنین مثنوی های حدا عادل را «یادداشت های توضیحی» یکی از ارزشمندترین و بزرگ ترین آثار او دانست و گفت: حدادعادل اگرچه فیلسوف است، اما نظرات مثنوی ها را فوق فلسفی نکرده و کارهای عرفانی و صوفیانه انجام نداده است. ادبیات نمی نویسد و همیشه متواضع و متواضع است. همه فهمیدند، یعنی برای کسانی که در دلشان میل دارند، یک آدم با قلب و متخصص مثل استاد حداد عادل درس ها را به 500 جلسه رساند و گفت.

****
سپس علیرضا مرندی، رئیس دانشکده پزشکی وی همچنین در سخنانی کوتاه تاکید کرد: دکتر. حداد عادل صاحب نظر در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و فعالیت گسترده وی در زمینه های مختلف و آراستگی وی با صفات ارزشمند و جذابیت در ذهن گروه های علمی، سیاسی و جوانان است. آنها در گروه های مختلف موثر واقع شوند. او فردی مومن، متعهد، انقلابی، میهن پرست، بسیار امیدوار، خوشبین به آینده و صاحب نظر در همه زمینه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.

****

مجتهد حسینی، دبیر فرهنگستان زبان و ادب فارسی آخرین سخنران مراسم عروسی حداد عادل بود.

وی گفت: بصیرت و آینده نگری در عرصه علم و ادب از ویژگی های بارز دکتر دکتر است. حداد عادل. 35 سال پیش، در زمانی که فیلمبرداری ممنوع بود و یک پدیده ناگوار و رایانه ناشناخته بود، دکتر حداد عادل تمام تلاش خود را کرد تا همه را متقاعد کند که آموزش کامپیوتر در آینده امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. در جنگ اجباری سعی کرد همه را متقاعد کند که برای رسیدن به فردا، تربیت انسان های فردا واجب است و برای برافروختن مشعل علم و دانش باید المپیک علم و ادب در مدارس آغاز شود. او همواره تربیت فرزندان متخصص و مذهبی برای ایران را رسالت اصلی خود برای آبادانی و شهرت بیشتر ایران و الگویی برای جهان اسلام دانسته است.

مجتهد حسینی در پایان با اشاره به ساخت و فروش بیش از 300 اثر مرجع و بیش از 60 هزار واژه فارسی در دوره سوم حیات فرهنگستان در زبان و ادبیات فارسی گفت: این فهرست جز به کمک علم دو بال . حداد عادل.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا