مجله عمومی

طرح طلایه داران صلح و سازش در قزوین اجرا می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش آنلاین خبرنگار ، جلسه دولت ناحیه روز پنجشنبه با حضور آیت الله عبدالکریم عابدینی ، رهبر عالی قزوین و امام جمعه ، آیت الله مجید طاقبی ، معاون جدید دبیرکل منطقه ، هدایاتول ارشد یازدهمین جلسه ارتش.

حجت الاسلام نورالله قدری در این جلسه گفت: “در این روزها کارهای خوبی انجام شده است ، مانند کمک وفادار و آزادی زندانیان ، که قابل ستایش است.”

وی افزود: در جشنها گلریزان ما موفق شدیم زندانیان را از جرایم غیر عمدی رهایی دهیم ، از این نظر در مجموع یک میلیارد و 200 میلیون تومان همراه شوید بود.

قدری اظهار داشت: امروز تشکیل 18 میلیون پرونده در دادگاههای کشور و 300 هزار پرونده در ولسوالی به دور از فرهنگ دینی و روحیه بخشش قرار دارد.

وی اظهار داشت: امروز اختلافات با کمترین هزینه موفقیت آمیز بوده و باید تقویت شود و با ورود آقای رئیسی به دستگاه قضایی ، جرقه امید ایجاد شده است تا عدالت را از مظلوم بدست آوریم و با ظلم مبارزه کنیم.

دادستان کل منطقه قزوین گفت: بیشترین تعداد پرونده ها مربوط به زندانیان است اما پرونده شوراها هیچ زندانی ندارد.

وی اظهار داشت: با اجرای برنامه صلح و آشتی قزوین ، اقدامی مؤثر در جهت کاهش تعداد مددجویان در دادگاه انجام خواهد شد.

قدری یادآور شد: این طرح در کشور مطرح و توسط قوه قضاییه در کشور تصویب شد و مقرر شد چهار ماه آن را به عنوان پایلوت اجرا کنیم.

دادستان ناحیه قزوین افزود: این طرح از 6 ژوئن اجرا می شود. در مرحله اول ، کلیه امور حقوقی در سیستم قضایی مجاز به بررسی و بررسی در چارچوب این برنامه بودند. “

وی اظهار داشت: از طریق اجرای این طرح می خواهیم روند صلح و هماهنگی را پشت سر بگذاریم اما باید از بروز آن نیز جلوگیری کنیم تا جرمی رخ ندهد و در صورت جرم تلاش کنیم که منجر به سازش شود. “

قدری اظهار داشت: ما 36 شعبه داریم که در استان اختلاف نظر داریم و اختیارات نیمه قضایی تنظیم شده است و معاونان برای دستیابی به سازش کمک کرده اند ، اما به نظر می رسد ما از ظرفیت شوراها استفاده نکرده ایم.

دادستان کل منطقه قزوین یادآور شد: ما در استان 13 هزار پرونده بازداشت داشتیم که از این تعداد 6 هزار و 700 پرونده رسیدگی شده است.

وی اظهار داشت: با اجرای این طرح قبل از اینکه به دستگاه قضایی برسد ، می توان اختلاف بین واحدهای آشتی را که در دفاتر ، اصناف ، خانه های صنعتی و روستاها تشکیل می شود ، جلب کرد تا به دادگاه نرسند.

دادستان ناحیه قزوین افزود: اجرای این طرح زمینه ای برای تسریع در امور حقوقی و کیفری اشخاص فراهم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا