مجله بانوان

عدم وجود حجاب در غرب یا وجود اختلاط بسیار آسیب ساز است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، برنامه «چراغ» شبکه پنج این هفته میزبان رکسانا الیزابت خواهد بود. اسعد جامعه شناس، محقق و پژوهشگر آرژانتینی در زمینه علوم اجتماعی و علوم اسلامی که تحقیقات گسترده ای در مورد انقلاب اسلامی در کشورمان انجام داده است. و. وقتی از آرژانتین به ایران آمد و مسلمان شد نام معصومه را برای خود انتخاب کرد. حالا هم خودشان و هم دخترانشان و هم همسرانشان مبلغ هستند بین المللی آنها دین اسلام هستند. مسلط به زبان های انگلیسی، عربی، فارسی و سالهای بسیاری در کشورهای مختلف اسپانیایی زبان به اسلام عمل کردند.

اسلامی شدن اروپا

اسعد وی با اشاره به مفهوم آزادی گفت: آزادی در غرب توهمی بیش نیست و با باورها و ادعاهای خودشان در تضاد است. نمی توان آزادی خواست و از طرفی عده ای از حضور در اجتماع و استفاده از امکانات اجتماعی برای سرپناه منع می شوند. می گویند روسری یک نماد تبلیغاتی است و مخالف این تبلیغات هستند، یعنی غلاف اسلامی در ظاهر تبلیغ است. یا در فرانسه که آزاد هستند نمی خواهند نماد دینی باشند زیرا می تواند اسلام را تبلیغ کند و حجاب زیادی را در آینده جذب کند. زیرا بسیاری از مسلمانان در فرانسه هستند که اگر به حجاب روی بیاورند، کشور اسلامی می شود و معتقدند زنان مسلمان با این تفکر محافظه کار هستند. صلیب و کلاه مسیحی او یهودیان را نهی نکردند، اما حجاب را حرام کردند; چون می گفتند مخالف اسلام هستند.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت حجاب یک موضوع رایج است. بی حجابی در غرب یا اختلاط در غرب بسیار مضر است; بسیاری از دختران باردار می شوند، پدران فرار می کنند و مسئولیت زن و فرزند خود را بر عهده نمی گیرند و همه اینها یک سری مشکلات است. و خواهد داشت. زیرا مادر باید فرزند را به تنهایی بزرگ کند و او را تامین کند. مشکل تنهایی و عدم تربیت صحیح والدین یا سقط جنین تنها بخشی از مشکلات است. یکی از منجر به جلوگیری از این روابط نامشروع، بی تفاوتی است که در اسلام نیز توصیه شده است، در واقع راه حل اسلام پیشگیرانه است. در کشورهای غربی ابتدا مخلوط کردن و سپس درمان توصیه می شود. یعنی ابزار و راهکار را به مردم ارائه می کنند. مثلاً سقط جنین یا همجنس گرایی را قانونی می کنند.

بی حجابی در غرب یا وجود بی نظمی در غرب بسیار مضر است

غرب و تبلیغات ضد اسلامی

اسعد وی افزود: بسیاری از مردم واقعیت اسلام را درک نمی کنند و فریب تبلیغات دروغین علیه اسلام را می خورند و بر این باورند که جرأت و جرأت روی آوردن به اسلام را ندارند و در برابر مشکلات نمی توانند آن را بپوشند و ترک کنند حجاب در ظاهر مثلاً مسخره می شوند یا مجبور می شوند حجاب را رها کنند تا شغل مناسبی پیدا کنند، اما اعتقاد قلبی دارند. بنابراین تا زمانی که ایمان و ایمان قلبی قوی نباشد و اعتماد به نفس نباشد، نمی توان مشکلات را تحمل کرد. الحمدلله به برکت انقلاب اسلامی و قانونی که خود مردم این قانون الهی را انتخاب کرده اند، حجاب اسلامی قانون کشور است. در ایران مردم خودشان حجاب اسلامی را انتخاب کردند. هر کس دین اسلام را قبول دارد باید به همه ابعاد آن مکلف و متعهد باشد، نه فقط به آن قسمتی که دوست دارد و از بخشی که دوست ندارد پیروی نکند. حجاب در اسلام مستحب است و مسلمانان باید از آن پیروی کنند. . چند سال بعد از مسلمان شدنم حجاب را هم انتخاب کردم. من در اوایل اسلام در رشته پزشکی تحصیل می کردم، اما بعد از اینکه با همسرم که یک روحانی مسلمان بود ازدواج کردم و برای تحصیل به قم آمدیم و برای تبلیغ اسلام به آرژانتین برگشتیم، به نیاز جامعه شناسی پی بردم زیرا دین بسیار زیاد است. . از اسلام پرسیدند. اوایل که به آرژانتین برگشتم می خواستم پزشکی بخوانم، بر اثر انفجار در یک مرکز یهودیان که گفته می شد کار مسلمانان ایرانی بود، ضربه سختی به ما وارد شد. سلام انجام شد و حتی برای حضور ما خطرناک بود. این برای من مهم شد زیرا فهمیدم اسلام چقدر بزرگ است که به آن حمله می کنند، بنابراین تصمیم گرفتم تمام وقت خود را وقف اسلام کنم. بنابراین من رشته پزشکی را رها کردم و جامعه شناسی خواندم. وقتی سعی کردم تصویر نقشه را تغییر دهم چون قبلا بی حجاب بود، عکس را با حجاب گرفتم. اما آنها موافقت نکردند و گفتند که در آرژانتین شرط عکس برای نقشه این است که نه کلاه باشد، نه موی صنعتی، نه عینک. اما با حجاب من مشکل داشتند و من گفتم حجابم جزو آن سه گزینه نیست اما باز هم اعتراض کردند. من بحث کردم که این حجاب از نظر راهبه معنای دینی و تعریفی دینی دارد آره مسیحیت متفاوت است و فقط برخی از زنان مسلمان نیستند که مانند راهبه هستند حجاب داشته باشید، اما همه زنان مسلمان از این روکش استفاده می کنند.

یهودیان برای دختران هم تکلیف دارند

یک محقق و پژوهشگر علوم اجتماعی و اسلامی در بخشی از سخنان خود گفت: در آرژانتین 15 سال از یک دختر جشن گرفته می شود، مانند جشن عروسی که در آن دختر لباس بلند و آرایش می کند، یعنی دختر بزرگ می شود. . گفتم ما در اسلام این را نداریم و باید جشن بگیرم. در آرژانتین، پوشیدن حجاب بسیار دشوار است، به خصوص برای دختران جوانی که هنوز قادر به تصمیم گیری نیستند. پس بیایید در کنار نماز و روزه و سایر مراسم مذهبی جشن و تبیین حجاب داشته باشیم تا بچه های مدرسه دخترانم را که قبلا بی حجاب بودند اکنون با حجاب ببینند. تشویق هم دختران خودم و هم دختران دیگر به حجاب. بنابراین ما یک مهمانی واقعا سرگرم کننده داشتیم و صحبت کردیم. این روند خیلی بهتر از این بود که بخواهیم خیلی سریع حجاب دختران را روز به روز عوض کنیم. مردم همیشه می پرسیدند و می گفتند دختران شما کوچک هستند، حیف است، برای بچه سخت است، آنهایی که نمی فهمند. هیچ چیزی نباید به بچه ها تحمیل شود، اما وقتی بزرگ شدند تحقیق می کنند و انتخاب می کنند. اما من گفتم که مسئولیت این بچه ها با من است و آنها تحت نظر من هستند. اتفاقاً متوجه می شوند. من همچنین کتابی از یک روانشناس یهودی خواندم “یهودیان برای دختران هم تکلیف دارند”؟ بنابراین باید به کودکان آگاهی داد. به همین دلیل است که ما موظف هستیم آنها را در حالی که فرزندان توسط خانواده ها بزرگ می شوند، تربیت کنیم. وقتی دخترانم به سن 14 سالگی رسیدند و دیدم اختلاط در مدرسه اجباری است، آن محیط را برای فرزندانم امن و مطمئن نمی دیدم، بنابراین برای آموزش فرزندانم به ایران آمدیم. نکته اینجاست که وقتی محیط اجتماعی سالم نیست و آرامش روانی وجود ندارد، چگونه افراد جامعه می توانند در این محیط ناسالم در برابر آن مقاومت کنند و بر ایمان خود چنگ بزنند؟ بنابراین محیط جامعه باید امنیت و سلامت افراد جامعه را تامین کند. قانون حجاب فرصت مغتنمی برای کشورهای خارجی و مستعمرات است، به قول خودشان – با اسکان الجزایر – هر چه برای زن مسلمان بیفتد یک قدم فراتر می رویم، وجود این قانون لازم و به نفع زنان است. .

ضروری است بذکر سریال چراغ در سری سوم، یکشنبه ها و سه شنبه ها ساعت 21:00 از شبکه 5 سیما پخش می شود و هر هفته به یک چالش می پردازد و هر هفته یک نظرسنجی برگزار می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا