مجله فرهنگ

علاقه ای به حضور در تلویزیون ندارم

مریم واعظپور یکی از پخش کنندگان قدیمی است که بیش از سه دهه با نمایش های مختلف مهمان خانه بوده است. دخترش نسیم رفیعی نیز سخنران مشهوری است که صدای بسیار محبوبی دارد. اگر صدای او برای بسیاری از ایرانیان با عباراتی مانند “مشترک مورد نظر در دسترس نیست” و “مشترک مورد نظر خاموش است” آشنا است ، در آستانه هشتاد و یکمین سالگرد انتشار این رسانه باستانی ، مریم واعظ پور از عشقی صحبت می کند که همراه آن است بلندگوها در رادیو.

واعظ پور رادیو را توصیف کرد و به کندوج گفت: “رادیو یک شریک ، صمیمی و عاشق است. افرادی که در رادیو کار می کنند اگر عاشق نباشند نمی توانند آن را ادامه دهند. اگر عاشق نباشید ، نمی توانید در رادیو کار کنید. رادیو فقط عشق است. “کسانی که در رادیو کار می کنند قلب دارند.”

واعظ پور با بیان اینکه 33 سال است که از رادیو صحبت می کند ، درباره حضور خود در اپیزود “با کاروان شعر و موسیقی” که اکنون ارائه می دهد ، می گوید: این برنامه سابقه طولانی ندارد. من از زمان شروع برنامه حدود یک یا دو سال ناشر این برنامه هستم. البته این برنامه با برنامه دیگری به نام “همگام سازی با موسیقی” همخوانی دارد که من ناشر آن بودم.

وی در پاسخ به این س ،ال که آیا این سخنران تاکنون به فکر حضور در تلویزیون و ارائه پیشنهادی در این زمینه افتاده است؟ وی توضیح می دهد: بله ، من پیشنهادی داشتم اما علاقه ای به حضور در تلویزیون ندارم. رادیو صمیمیت دیگری دارد. من حاضر نیستم این اصالت و صمیمیت را از دست بدهم.

واعظ پور در مورد وضعیت رادیو در حال حاضر در بین ملت می گوید: “من فکر می کنم رادیو اکنون از اهمیت کمتری نسبت به گذشته برخوردار است ، اما هنوز هم پیر و جوان مخاطبان خاص خود را دارد و مهم نیست.” من جوانان بسیاری را دیده ام که ترجیح می دهند رادیو گوش دهند تا تلویزیون تماشا کنند ، یا ترجیح می دهند هنگام نشستن در ماشین به رادیو گوش دهند. که هم کلمه باشد و هم موسیقی.

گوینده باتجربه همچنین امیدوار است که بینندگان بیشتری را به رادیو جذب کند و وضعیت فعلی رسانه های قدیمی را بهبود بخشد و می داند که دستیابی به این امر به تصمیم مدیران برای جذب بینندگان بیشتر بستگی دارد.

مریم واعظ پور و دخترش نسیم رفیعی

وی همچنین به تأثیرات بیماری بیماری کرونا قلب در کار رادیویی اشاره می کند: ما باید کارهایی انجام دهیم. یعنی ما در خانه ضبط می کنیم و از طریق رادیو ایمیل می فرستیم ، اما این برای برخی از نمایش ها امکان پذیر نیست. برای برنامه های زنده مانند برنامه های آنلاین پیام ، ما باید نیز حضور داشته باشیم و همچنین برنامه هایی که باید با یک متخصص در میان بگذارید.

مریم واعظپور در پایان مصاحبه خود با کندوج می گوید: “کار در این شرایط کمی دشوار و نگران کننده است.” مانند همه مشاغل دیگر که اکنون در کرونا مشکل است ، ما هم سخت کار می کنیم اما این کار را با احترام انجام می دهیم. بعضی اوقات وقتی می بینم اوضاع خیلی سخت می شود ، سراغ کار نمی روم. با این وجود ، ما پیر و شکننده هستیم. بنابراین ، ما سعی می کنیم برجسته تر باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا