مجله عمومی

فرمول غذایی برای سفیدکردن دندان‌ها

شما می توانید بدون استفاده از مواد شیمیایی به دنبال روش های طبیعی برای سفید کردن دندان های خود باشید. برخی از غذاها می توانند به دندان های شما کمک کنند تا به طور طبیعی فریب دهند.

به گزارش کندوج ، عصر ایران وی به نقل از Healthline نوشت: “رنگ آمیزی دندان معمول است.” این شرایط زمانی اتفاق می افتد که لایه بیرونی دندان که به آن زرق و برق دندان معروف است تغییر رنگ می دهد. محصولات سفید کننده دندان بسیاری در بازار وجود دارد. می توانید خمیر دندان ، پودر ، نوارها یا ژل سفید کننده را انتخاب کنید. دندانپزشک شما همچنین می تواند در این زمینه خدمات حرفه ای ارائه دهد. اما این مزایا می تواند هزینه بر باشد. آنها همچنین حاوی موادی هستند که می توانند دندان و لثه باشند.

شما می توانید بدون استفاده از مواد شیمیایی به دنبال روش های طبیعی برای سفید کردن دندان های خود باشید. برخی غذاها می توانند به سفید شدن دندان های شما به طور طبیعی کمک کنند.

اگرچه شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این غذاها در سفید کردن دندانها مثر هستند ، اما تأثیرات آنها بسیار گویا و نظری است. با این حال ، آزمایشی آنها به شما آسیب نمی رساند.

توت فرنگی

توت فرنگی حاوی اسید مالیک است. گفته می شود این اسید دارای خاصیت سفید کنندگی است که می تواند به روشن شدن دندانهای رنگی کمک کند.

اسید مالیک همچنین می تواند باعث افزایش بزاق در افراد مبتلا به خشکی دهان شود. بزاق با تمیز کردن مواد غذایی و سایر مواد زائد ، که دلیل اصلی تغییر رنگ دندان است ، شما را از پوسیدگی دندان محافظت می کند.

هندوانه

محتوای اسید مالیک هندوانه بیشتر از توت فرنگی است. اسید مالیک می تواند در روشن شدن دندان ها و افزایش تولید بزاق نقش داشته باشد.

برخی همچنین اشاره می کنند که بافت الیاف هندوانه دندان ها را فرسوده می کند که به از بین بردن لکه ها کمک می کند. البته هیچ مدرک علمی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.

آناناس

دندان های انسان با یک لایه نازک از پروتئین های بزاقی به نام سلول های چند سلولی پوشانده شده است. لایه پلی پلی از دندانهای انسان محافظت می کند اما همچنین باعث جذب رنگ از مواد غذایی می شود. این شرایط می تواند باعث ایجاد لکه بر روی دندان ها شود.

همچنین ، لایه پلی کلای اجازه می دهد باکتری ها به دندان ها بچسبند. در صورت تجمع باکتری ها ، باعث تشکیل پلاک و لک شدن دندان می شوند.

آناناس می تواند به طور طبیعی لایه سرباره را حل کند. آناناس حاوی آنزیمی توصیف کننده پروتئین به نام بروملین است. آنزیم های سلول پروتئینی می توانند پروتئین ها ، از جمله لایه چند لایه را تجزیه کنند.

پاپایا

پاپایا مانند آناناس حاوی آنزیم های پروتئولیتیک است.

این آنزیم به عنوان پاپائین در پاپایا شناخته می شود. پاپائین همچنین پروتئین هایی را تجزیه می کند که به تجزیه لایه plycle کمک می کنند. این به کاهش لکه ها کمک می کند و از تشکیل پلاک محافظت می کند.

شیر نر

اسید لاکتیک موجود در شیر می تواند به پاکسازی لثه کمک کند. همچنین ثابت شده است که اسید لاکتیک باعث تحریک تولید بزاق می شود ، که می تواند به پاکسازی باکتری های ایجاد کننده پوسیدگی دندان کمک کند.

کازئین ، پروتئینی که در شیر یافت می شود ، از لکه های دندان نیز جلوگیری می کند. کازئین برای ترمیم پوسیدگی دندان و جلوگیری از تشکیل پلاک به جذب فسفات کلسیم کمک می کند.

همچنین مطالعه ای در سال 2014 نشان داد که کازئین به پلی فنول های موجود در چای متصل می شود که از چسبیدن تانن به دندان و ایجاد لکه روی آن جلوگیری می کند.

سایر محصولات لبنی مانند پنیر و ماست نیز حاوی اسید لاکتیک و کازئین هستند و می توانند اثرات مشابهی داشته باشند.

چه مدت طول می کشد تا غذا دندان های خود را سفید کند؟

مشخص نیست که چه مدت طول می کشد تا این مواد غذایی رنگ دندان را روشن کنند. هیچ تحقیقی در مورد بازه زمانی تخمینی در این زمینه انجام نشده است. اما در مقایسه با کالاها ، تأثیر روش های طبیعی معمولاً طولانی تر است.

همچنین به رنگ اصلی دندان ها نیز بستگی دارد. اگر دندان ها به شدت لکه دار باشند ، دیدن نتایج احتمالاً بیشتر طول می کشد. اگر مقدار زیادی غذا بخورید که دندان های شما را لکه دار می کند ، وضعیت مشابهی انتظار می رود.

آیا روش های دیگری برای خیساندن طبیعی دندان های خود در خانه وجود دارد؟

علاوه بر خوردن غذایی که قبلاً ذکر شد ، می توانید روش های طبیعی زیر را برای سفید کردن دندان های خود در خانه نیز در نظر بگیرید:

به طور مرتب مسواک بزنید و نخ دندان بکشید

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به طور منظم یکی از بهترین راه ها برای سالم و سفید نگه داشتن دندان ها است.

توصیه می شود دو بار در روز و هر بار دو دقیقه مسواک بزنید. این می تواند به پاک سازی لکه ها و همچنین از بین بردن بقایای مواد غذایی و باکتری هایی که باعث پوسیدگی دندان می شوند کمک کند.

از نخ دندان نیز می توان یک بار در روز جلوگیری کرد تا از پوسیدگی دندان و تجمع باکتری جلوگیری شود.

با جوش شیرین مسواک زده می شود

جوش شیرین یک گزینه محبوب برای سفید شدن دندان است. این ماده دارای خاصیت سایشی است ، بنابراین می تواند به پاکسازی لکه های دندان کمک کند. جوش شیرین نیز یکی از مواد رایج در خمیر دندان است.

برای استفاده از جوش شیرین برای روشن شدن رنگ دندان ها ، مقادیر مساوی آب و جوش شیرین را با هم ترکیب کرده و به شکل خمیر در آورید. از این خمیر برای مسواک زدن به مدت یک دقیقه استفاده کنید و سپس آن را تف کنید.

با روغن خردل و نمک مسواک بزنید

روغن خردل و نمک یک داروی طبیعی در داروهای سنتی سفیدکننده دندان هند است.

ایده این روش این است که روغن خردل لکه های پلاک و دندان را از بین می برد. این کار به تنهایی و با روشی به نام یدک کش روغن انجام می شود. طرفداران این روش می گویند استخراج روغن به کاهش پوسیدگی دندان و باکتری های دهان کمک می کند.

نمک را می توان به روغن خردل اضافه کرد تا اثر سفید شدن دندان را افزایش دهد. گفته می شود که بافت سایشی نمک به پاکسازی لکه های دندان کمک می کند. نمک همچنین باعث افزایش PH بزاق می شود که می تواند آنتی بیوتیک داشته باشد.

می توانید ترکیب یک قسمت نمک و سه قسمت روغن خردل را در نظر بگیرید. این مخلوط را به مدت یک دقیقه روی دندان های خود بمالید و سپس آن را تف کنید.

دهان را با پراکسید هیدروژن بشویید

پراکسید هیدروژن یک ماده سفید کننده طبیعی است. این ماده اغلب در محصولات سفید کننده دندان استفاده می شود.

برای استفاده از آن به عنوان ماده سفید کننده دندان ، می توانید قسمتهای مساوی پراکسید هیدروژن و آب را ترکیب کنید. محلول را به مدت 30 ثانیه در دهان خود اسپری کنید و سپس آن را تف کنید.

گزینه دیگر تهیه خمیر جوش شیرین به جای آب با پراکسید هیدروژن است.

غذایی که باعث لک شدن دندان می شود را محدود کنید

با محدود کردن مواد غذایی و نوشیدنی هایی که دندان های شما را لکه دار می کنند ، می توانید از تغییر رنگ بیش از حد جلوگیری کنید. این غذاها شامل موارد زیر است:

– Dökk ber

– سس های گوجه فرنگی

– کار کن

– قهوه

– چای سیاه

– نوشیدنی های گازدار تیره

– آب میوه

– نوشیدنی های انرژی زا

اگر قصد دارید نوشیدنی بنوشید که می تواند دندان های شما را لکه دار کند ، می تواند خطر استفاده از کاه را کاهش دهد. همچنین می توانید شیر را به قهوه یا چای اضافه کنید تا احتمال ایجاد لکه روی دندان ها به حداقل برسد. “

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا