مجله فرهنگ

فروش ۲۱۱ میلیارد تومانی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب

کندوج/ قم معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ذکر این نکته ضروری است که در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب که اخیراً با فروش 211 میلیارد تومانی به پایان رسید، طی تلاش های صورت گرفته با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم مواجه شدیم. . برای تمامی ناشران از جمله نشریات ساخته شد.«کوچک برای استفاده از امکانات حضوری و مجازی این نمایش.

مراسم تودیع و معارفه دبیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ناحیه قم با حضور دکتر سید محمد هاشمی، وکیل دادگستری، وزیر مجلس و ارشاد منطقه.

در این مراسم ضمن تشکر و تجلیل از سید موسی حسینی کاشانی مدیر سابق اداره فرهنگ و ارشاد ناحیه قم، امیرعلی عموزاده به عنوان مدیرعامل جدید معرفی شد.

سید محمد هاشمی با تاکید بر بند دوازده گانه بخشنامه و دستورالعمل اداره کل فرهنگ اسلامی استان قم یکی از بندهای آن را به صورت ویژه تبیین کرد و گفت: همه ابعاد حکمرانی در حال ظهور است. یکی از مهمترین مصادیق نیاز به کمک، راهنمایی و مداخله مکتب انقلاب، مسائل فرهنگی است.

وکیل امور مجلس و حوزه های وزارت آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه ستاد فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نه تنها یک مجموعه حوزه ای نیست بلکه نقش آن بین المللی است، در جهان اسلام، جهان تشیع و عقبه دانشگاهی. باید نظام باشد وی افزود: وظیفه ویژه ستاد فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم این است که وزارت آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی را به عرصه انقلابی پیوند دهد و از عقبه به وزارت ارشاد در بازسازی نظام کمک کند. این مهم را از اداره فرهنگ و ارشاد ناحیه قم داریم.

نماینده وزیر آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی افزود: همانطور که دولت آیت الله رئیسی یک دولت انقلابی و متعهد به حفظ ارزش ها است، وزارت آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی نیز حفظ ادیان، انقلابیون و بومی ها را مد نظر دارند. مردم ارزش به عنوان خط قرمز آن است.” البته همه می دانند که رسیدن به این امر دشوار است، اما اراده ما در وزارت آموزش و پرورش برای رسیدن به این مهم مهم است. از این نظر در مدت کوتاهی کارهای بسیار خوبی انجام شده است، مثلاً در جشنواره فیلم فجر، سال اولی که وزارت آموزش و پرورش و ارشاد قاعدتاً فقط برنامه ریز بود و هیچ تولیدی متعلق به آن نبود. دولت سیزدهم

سپس دکتر سید محمد هاشمی: گفتنی است در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب که به تازگی با فروش 211 میلیارد تومانی به کار خود پایان داد، ضمن آزمون همه ناشران از جمله انتشارات کوچک، استقبال بسیار خوبی از سوی مردم داشتیم. از امکانات حضوری و مجازی این نمایش بهره ببرید.

معاون وزیر ارشاد ضمن اهتمام دقیق به پالایش کتاب و ارائه حیات فرهنگی سالم در نمایشگاه کتاب، تاکید کرد: نمایشگاه کتاب برای ایجاد فضای سالم‌تر اما متأسفانه، در دنیای آنلاین، که گاهی اوقات یک قاب عکس می‌تواند حقایق را تحریف کند، ما دچار بی‌عدالتی شدیم.

معاون وزیر دادگستری، مجلس و وزارت آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی افزود: رسانه های انقلاب موظفند بررسی کامل و همه جانبه پرونده ها را داشته باشند و قبل از پاسخگویی، بررسی های مقتضی و ثانیاً پیشاپیش انجام دهند. که در وزارت آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی، نیروهای انقلاب در حال تصمیم گیری و اقدام، بررسی مسائل و ثالثاً شناسایی کاستی ها در ارتباط با سایر اقدامات مثبت هستند.

سید محمد هاشمی به نقطه نظرات برخی از سخنرانان این نشست اشاره کرد و تاکید کرد: دفتر اشعار آیینی که در سخنرانی مجاهد بزرگوار به آن اشاره شد، موضوع بسیار مهمی است که وزارت آموزش و پرورش و رهنمودهای اسلامی – که وزیر آموزش و پرورش به آن اشاره کردند. قبلا اعلام کرده است – خواهد رسید.

وکیل دادگستری وزارت ارشاد در پایان با سلام خدمت وزیر آموزش و پرورش و اهالی فرهنگ و هنر استان قم بار دیگر از زحمات موفق دبیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر کرد. بخشدار قم و برای مدیر عامل جدید آرزوی موفقیت کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا