قبل از سفر به دبی بخوانید

آب و هوای دبی در طول سال چگونه است؟

تابستان‌های دبی، هوا به‌شدت گرم و  تحمل‌ناپذیر و میانگین دما در جولای و آگوست، حدود ۴۸درجه سانتی‌گراد است. در این زمان، گرمای هوا مخصوصا برای گردشگرانی که در نواحی خنک و کوهستانی زندگی کرده و با چنین آب‌وهوایی بیگانه‌اند، بسیار آزاردهنده است چرا که رطوبت زیاد و گرمای شدید باعث ایجاد احساس تعریق دائمی می‌شود.

قبل از سفر به دبی پیداکردن هتلی مناسب با شرایطتان، یکی از اولین نیازهایی است که باید برطرف شود. باتوجه‌به اینکه در شهر زیبایی دبی، انواع و اقسام هتل‌ها با قیمت و امکانات متنوع وجود دارد، جای نگرانی نیست چون میتوان از واچر دبی استفاده کرد. با این حال خوب است با این هتل‌ها آشنا شوید تا بتوانید، را بشناسید و از بین آن‌ها متناسب‌ترین گزینه با شرایط خودتان را انتخاب کنید. از هتل‌های لوکس و ۷ ستاره دبی شروع می‌کنیم تا به هتل‌های ۲ ستاره برسیم.۱- هتل برج العرب به‌سراغ هتلی برویم که اصطلاح هتل ۷ ستاره، با وجود آن خلق و جان گرف. روزنامه‌نگار بریتانیایی که در سفر به دبی، در این هتل اقامت داشت معتقد بود که استفاده از واژه ۵ ستاره برای آن در مقایسه با سایر هتل‌های لوکس که در سایت safarname به نقد و بررسی دقیق آنها پرداخته ایم، منصفانه نیست.

با سفر به دبی وارد شهری می‌شوید که آب‌وهوایی گرم و خشک و مکان تفریحی به نام پارک آبی آتلانتیس دارد. شاید در طول سال و به تناسب شرایط جوی، کمی این وضعیت تغییر کند؛ اما شرایط کلی ثابت است. به این معنی که در اکثر روزهای سال در دبی، آسمانِ آبی، آفتابی است و فقط گاهی ابری می‌شود که در آن شرایط می‌توان انتظار بارش را داشت. ببینیم وضعیت آب‌وهوای این عروس خاورمیانه در طول سال چگونه است. به همین خاطر برای جلوه‌دادن به ویژگی‌های خاص این هتل، از تیتر ۷ ستاره استفاده کرد و این موضوع ماندگار شد؛ البته با در نظرگرفتن جذابیت‌های این هتل، این انتخاب بیراه هم نبوده است.

کنار تابستان‌های گرم، در زمستان‌های معتدل و دلپذیر دبی، میانگین دمای هوا در روز ۲۳ و در شب ۱۴ درجه سانتی‌گراد است. در واقع در فاصله زمانی دسامبر تا فوریه و گاه در مارس، آب‌وهوایی خوب و متعادل در دبی حاکم می‌شود که می‌تواند بهترین زمان سفر به دبی باشد. به طور کلی در دبی میزان بارش محدود و در بهترین شرایط، حدود ۱۵۰میلی‌لیتر در سال است. بیشترین میزان بارندگی هم در ماه‌های دسامبر تا مارس یا آپریل، به صورت بارش‌های سنگین ولی کوتاه‌مدت اتفاق می‌افتد. نکته آخر در مورد آب‌وهوای دبی، وزش دائمی بادها، مخصوصا در زمستان و بهار است که گاهی تبدیل به بادهای شدید و طوفان شن می‌شوند.

بهترین زمان سفر به دبی چه وقت است؟

وقتی درباره صحبت می‌کنیم، باید اول تکلیف واژه بهترین را مشخص کنیم. بهترین زمان برای هر کسی متناسب با شرایطش معنی می‌شود. شاید برای شما بهترین زمان سفر به دبی، زمانی است که تمام برایتان به صرفه و ارزان تمام شود. اگر با این هدف بخواهیم بهترین زمان سفر به دبی را مشخص کنیم، باید بگوییم که تابستان‌های گرم و طاقت‌فرسای دبی بهترین زمان است. در واقع در این بازه زمانی به‌دلیل شرایط جوی، مسافران کمتری به این شهر، سفر می‌کنند. به همین خاطر هزینه‌های اقامت، بازدید از جاذبه‌های گردشگری و… کاهش پیدا می‌کند.

در مورد چقدر اطلاعات دارید؟ شاید هم از علاقه‌مندان خرید و بازارگردی باشید. در این حالت، بهترین زمان سفر، موقع حراجی‌هاست که حدود ۶۰۰۰ فروشگاه مختلف در جشنواره‌های فروش شرکت می‌کنند و شما می‌توانید خریدهای جذاب با قیمت‌های مناسب را تجربه کنید. همچنین می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری حاضر در فستیوال‌ها هم استفاده کنید. تاریخ دقیق این جشنواره‌ها خیلی مشخص نیست و باید پیگیر اطلاعیه‌های مربوط به آن‌ها باشید.

از نظر آب‌وهوایی هم، بهترین زمان سفر به دبی، زمستان است که این شهر، پررونق‌ترین روزهایش را سپری می‌کند. در این زمان، می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. در کنار لذت‌بردن از آب‌وهوای دلپذیر این شهر ساحلی، از جشنواره‌های زمستانه، که معمولا از ۲۶ دسامبر تا ۲۷ ژانویه است، استفاده کنید. البته حساب جیبتان را هم داشته باشید؛ چرا که گران‌ترین زمان سفر به دبی هم در زمستان است. البته قبل از آن بهتر است در مورد اطلاعات داشته باشید.

بهترین مسیرهای هوایی ایران برای سفر به دبی کدام‌ است؟

بیشترین پروازهای ایران به دبی توسط شرکت‌های هواپیمایی معتبر مانند ماهان، ایران‌ایر و امارات انجام می‌شود. شرکت هواپیمایی ماهان به‌عنوان ایمن‌ترین ایرلاین خاورمیانه در کنار شرکت ایران‌ایر، بهترین پروازهای مستقیم تهران- دبی را به‌صورت روزانه پوشش می‌دهند. شرکت هواپیمایی امارات با ۴ پرواز روزانه، از تهران به فرودگاه آل‌مکتوم امارات، بیشترین پروازها را دارد. اگر تصمیم گرفتید که برای سفر به دبی، از این شرکت بلیط رزرو کنید، این را در نظر داشته باشید که باید توقف‌های زیادی را در طول مسیر تحمل کنید.

پروازهای دیگری هم به‌صورت مستقیم از برخی از شهرهای ایران مانند ، شیراز، اصفهان، اهواز، لار و بندرعباس، توسط شرکت هواپیمایی فلای‌دبی انجام می‌شود. البته شرکت‌های هواپیمایی دیگری هم مانند قشم‌ایر، ترکیش و… پروازهایی دارند. درنهایت این که تصمیم‌گیری درباره بهترین مسیر هوایی برای سفر به دبی، به‌عهده شماست؛ چرا که بسته به موقعیت جغرافیایی‌تان، می‌توانید نزدیک‌ترین گزینه را از شهرهایی که پرواز دارند و یا یکی از شرکت‌های هواپیمایی دلخواهتان، انتخاب کنید.

فاصله تهران تا دبی چقدر است؟

خوب است بدانید که برای سفر به دبی، فاصله هوایی بین تهران تا دبی در ۷۴۴مایل یا ۱۱۹۷کیلومتر است که طی کردن آن حدود ۲ و ساعت و ۱۰ دقیقه، زمان نیاز دارد تا به برسید. همان‌ جا هم می‌توانید برای اقدام کنید. برای جابه‌جایی، بهتر است با آشنا شوید.

بهترین هتل های دبی کدام هتل‌هاست؟

وقتی در مورد تعداد ستاره‌های هتل‌ها صحبت می‌کنیم، می‌دانیم که  تفاوت یک هتل ۷ ستاره با ۵ ستاره در امکانات، خدمات، تجملات و شگفتی‌هایی است که در دل معماری آن قرار دارد. با این وجود باید بگوییم که هیچ چیز رسمی تحت عنوان هتل ۷ ستاره در دنیا وجود ندارد.این واژه اولین بار توسط یک روزنامه‌نگار برای توصیف هتل برج‌العرب به کار برده شد و بعد از آن کم کم در دنیا باب شد. در واقع منظور از هتل ۷ ستاره، هتلی است که به لحاظ لوکیشن، معماری و برخی از ویژگی‌ها و خدمات، منحصربه‌فرد و خاص باشد.

هتل ، در سال ۱۹۹۹ در یک جزیره ساختگی در فاصله ۲۸۰متری و مشرف به خلیج فارس، به شکل بادبان کشتی، ساخته شد. این جزیره مصنوعی به وسیله یک پل به ساحل جمیرا وصل می‌شود. ازجمله برخی امکانات این هتل لوکس می‌توان به خودرهای رولزرویسِ افتخاری برای ورود به هتل، رستوران‌های با کیفیت، تخت‌های گردان در بعضی اتاق‌ها و زمین تنیس، روی سکوی فرود هلی‌کوپتر، اشاره کرد.

دوتا از بهترین رستوران های این هتل، رستوران المنتهی در طبقه ۲۷ هتل و رستوران غذاهای دریایی المهاراست. یکی از رویایی‌ترین بخش‌های هتل در رستوران المهاراست که یک آکواریوم غول‌پیکر از کف تا سقف رستوران وجود دارد و می‌توان آبزیان خلیج فارس را از نزدیک دید. آدرس هتل برج العرب دبی امارات، دبی، خیابان ام سقیم ۳، خیابان جمیرا، جزیره اختصاصی هتل برج‌العرب هتل برج العرب دبی در گوگل مپ

هتل های ۵ ستاره دبی زمانی یک هتل عنوان ۵ ستاره را از آن خود می‌کند که ایده‌‌ئال‌ترین شرایط و امکانات را داشته باشد. در واقع هتل‌های ۵ ستاره دبی، اغلب هتل‌های لوکسی هستند که امکانات و خدمات‌شان در سطح استانداردهای جهانی است. در سفر به دبی و رفتن به هتل های ۵ ستاره، حداقل امکاناتی مانند تنوع رستوران‌ها با غذاهای خوش‌مزه، اتاق‌های تمیز و زیبا، سالن ورزشی، استخر، سونا و … را می‌بینید که در همه این هتل‌ها در دسترس است.

در ادامه با برخی از این هتل‌های لوکس و جذاب آشنا می‌شوید. اگر از آن دست افرادی هستید که انتظارتان از یک هتل لوکس، معماری کلاسیک و پرزرق و برق نیست ، یکی از بهترین گزینه‌هاست. این هتل زیبا با معماری معاصر و جذابش، در نهایت سادگی، یکی از لوکس‌ترین هتل‌های دبی در خیابان شیخ زاید است. این هتل در کنار همه امکانات خوبی که ارائه می‌دهد، در نزدیکی مراکز خرید و گردشگری شهر دبی قرار دارد که می‌تواند امتیاز خوبی برای علاقه‌مندان بازار باشد. آدرس: امارات، دبی، خیابان خیابان شیخ زاید

اگر عاشق خرید هستید و دوست دارید ساعت‌های زیادی را در مراکز خرید سپری کنید، یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید برای اقامت‌تان در سفر به دبی انتخاب کنید. این هتل لوکس ۵ ستاره، در سال ۲۰۱۱ با ساختمانی ۲۰ طبقه، به گونه‌ای ساخته شد که به یکی از مراکز خرید دبی به نام الغریر متصل باشد. آدرس: امارات، دبی، دیره، خیابان عمربن خطاب یکی از لوکس‌ترین هتل‌های دبی است که با امکانات فوق‌العاده‌ای که ارائه می‌دهد، توانسته در لیست هتل‌های ۵ ستاره این شهر قرار گیرد. این هتل در منطقه دیره بنا شده و چشم‌اندازی زیبا از شهر و مراکز خرید دارد. آدرس: امارات، دبی، دیره، شارع الصفا

دکمه بازگشت به بالا