مجله بانوان

لزوم توجه به اهمیت حجاب و عفاف – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

مینا بیابانی، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان در گفتگو با خبرنگار آنلاین، درباره اهمیت حجاب در جامعه امروزی گفت: عفاف و حجاب یکی از ارزش های معنوی و دینی است که در همه ادیان بر آن تاکید شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور افزود: عفاف و حجاب از ابتدای خلقت انسان تا به امروز از نظر تأثیر فردی و اجتماعی جایگاه ویژه ای در جامعه بشری داشته است چرا که رعایت آن به عنوان یک نظام دینی موجب تعالی می شود. . از نظر روحی و روانی و همچنین از نظر موقعیت اجتماعی.» از انحرافات در جامعه جلوگیری می کند و سلامت جامعه را تضمین می کند و با ایجاد فضایی شیرین. باعث رشد انسان در جهت های مثبت و در زمینه های مختلف فکری و علمی می شود.

وی بیان کرد: زمانی که فردی با سرپناهی مناسب و بر اساس شرع و آداب و رسوم در جامعه ظاهر می شود، این فکر را به اعضای جامعه و کسانی که با آن مرتبط هستند، منتقل می کند که برای افکارم ارزش خاصی قائل هستم. ، عقاید، داشته ها و استعدادها. و من به کرامت انسانی معتقدم و دیگران باید بر این اساس ارتباط برقرار کنند نه در ظاهر و کشش جنسی، نشان دادن روحیه متعالی و کرامت عظیم انسانی.

بیابانی با اشاره به اینکه عفاف و حجاب در جامعه ما از جایگاه دینی و جایگاه طبیعی و انسانی برخوردار است، اظهار کرد: هزاران سال است که موضوع حجاب و عفاف بین زن و مرد از جایگاه ویژه ای برخوردار است. و اساساً حجاب بود. بیشتر مورد استقبال خانواده های اشرافی قرار گرفت زیرا آنها جایگاه ویژه ای در جامعه داشتند.

مسئول بسیج جامعه زنان گفت: امروز با گذشت 40 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شاهد تحرکات و رفتارهای نامناسب در جامعه ناشی از بی توجهی متولیان فرهنگی کشور هستیم. نده.

وی خاطرنشان کرد: اگر رفتار مطابق با ادراکات و رفتار جامعه باشد، افراد، زنان، مردان، دختران و پسران نسبت به این مهم آگاهی و شناخت مناسبی پیدا می کنند که هم ریشه در مبانی دینی و هم در ایران ثروتمند ما دارد. فرهنگ ملی و برخی ناهنجاری های رفتاری به زودی برطرف خواهد شد.

بیابانی با اشاره به اینکه افزایش آگاهی اجتماعی مستلزم همکاری و هماهنگی همه نهادهای مسئول است، افزود: با هر نوع مفاسد اخلاقی.

وی گفت: به نظر من این رفتار نابهنجار و یا در واقع عدم پوشش مناسب در اماکن عمومی و برخی نقاط کشور ناشی از عدم شناخت و آگاهی کامل از فلسفه حقوق و تمدن ملی ماست و در به نظر من اگر این آگاهی به درستی برای اعضای انجمن ارسال شود، همه عزیزان برای رعایت این قوانین و دستورات دینی احتیاط لازم را به عمل خواهند آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا