مجله عمومی

لطفا وزارت نیرو را نابود نکنید

به عنوان مثال: فولاد نی ریز (فارس) در یکی از خشک ترین مناطق استان فارس ، فولاد اردکان یزد ، فولاد سبزوار و …

مکان یابی و ایجاد 7 پروژه بزرگ فولادی 800000 تنی در مناطق بدون تامین آب “رکورد” چیزی است که امروزه مدیریت و کنترل اقتصادی ملی کشور را در دست می گیرد.

صنعت فولاد به آب وابسته است. آب در آن توزیع شده و حدود 35000 متر مکعب در ساعت پمپاژ می کند تا آب را پمپ کند و پس از گذراندن یک چرخه (بیشتر آن) این آب تبخیر می شود. سوء مدیریت علی اکبر محرابیان بر آب و محیط زیست که منجر به خشکسالی در برخی از دشت ها و مناطق اطراف مجتمع های صنعت فولاد کشور شد ، این صنعت را با مشکل بیش از پیش روبرو کرد.

فردی که واحدهای صنعت فولاد (که از صنایع “پر آب” محسوب می شوند) در مناطق خشک کشور احداث کرده است ، چگونه می تواند برای حل مشکلات آب کشور مسئول وزارت نیرو باشد؟

(مصرف آب در هر تن فولاد تولید شده حدود 28 متر مکعب است که کمتر از 2 درصد آن بازیافت می شود و بقیه دور ریخته می شود

در بحبوحه قطع برق اخیر و کمبود آب ، مدیریت یکی از تخصصی ترین وزارتخانه های کشور را باید به فردی سپرد که دارای کمترین تخصص و تجربه در این زمینه باشد.

برق هسته اصلی فناوری مدرن است و امروزه به دلیل مشکلات تحریم / سرمایه گذاری با مشکل تامین برق واحدهای صنعتی روبرو هستیم. در کنار مشکل برق ، مسئله آب ، به عنوان یکی از مشکلات اصلی کشور ، چیزی نیست که بتوان آن را به شخصی واگذار کرد که هیچ تجربه علمی / عملی با یک تصمیم سیاسی ندارد.

این امر در میان ده ها مدیر باتجربه در وزارت نیرو و در میان صدها کارشناس که از صنعت برق و چالش های مدیریت آب در وزارت نیرو مطلع هستند ، به چه معناست؟

انتصاب علی اکبر محرابیان به وزارت نیرو به دلیل قطع برق و خشکسالی باعث ضعف وزارت نیرو شده است.

تا کی باید فکر کنیم که با انتصاب “افراد سیاسی” می توانیم “مشکلات فنی” را حل کنیم؟

تا کی باید فکر کنیم که مدیریت ارشد یک “وزارت تخصصی” می تواند کاملاً “بیگانه” امور آن وزارتخانه باشد؟

چرا ما به دنبال “حل مشکل” با “نظم سیاسی” در کشوری هستیم که به دلیل مشکلات سرمایه گذاری خارجی با قطع برق مواجه است؟

وقتی انتظار داریم پیچیده ترین مسائل صنعت آب و برق را به یک نابغه بی تجربه بسپاریم ، یک انسان چقدر می تواند “نابغه” باشد؟ و آیا می توان با “فرضیه نابغه” ریسک کرد و زیرساخت های آب و برق یک کشور را به دست افراد “بی تجربه” سپرد؟
و اساساً ، “نشانه های نبوغ” در محرابها چیست که ما امروز وزارت نیرو را به این شکل بیزار می دانیم؟

یکی از اعضای وزارت نیرو یکی از وزارتخانه های داخلی است که باید توسط “منابع انسانی مجرب” اداره شود. در لیست ارائه شده از سوی دولت سیزدهم به مجلس نیز افراد محاکمه و دارای صلاحیت وجود دارد ، اما آقایان ، نمایندگان مجلس! لطفا وزارت نیرو را تخریب نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا