مجله عمومی

مجلس انقلابی، دنا پلاس و باقی قضایا!

در نتیجه این انتظار ، تخصیص 600 میلیون تومان از دناپلاس به قیمت كارخانه – 300 میلیون تومان – به نمایندگان به طور گسترده و گسترده ای در جامعه و دنیای آنلاین بازتاب یافت.

اما واکنش به این بازتاب غیر منتظره بود. اینکه یک نماینده مجلس که در ماه های اخیر در مورد آب شرب گیزانیه بحث کرده است ، باید این انتقاد را در توییتر مسخره کند – آن را در توییتر فیلتر کنید – و بنویسد: “نمایندگان مجلس! لطفا از این به بعد لباس پاره بپوشید. و وضعیت نابسامان ، به دنبال نیسان آبی بروید. هر شب اگر نان خشک و کپک زده دارید ، داستان را تعریف کنید تا متهم به اجاره نشوید. واقعاً صندلی های حیاط باز را جمع کنید! روی زمین بنشینید ، صندلی ها بسیار نجیب هستند! مدفوع! “و نماینده دیگری برخلاف اینکه شاسی بلند سابق گرفت ، دنا پلاس را در نظر نگرفت و خواستار شاسی بلند شد ، برخلاف انتظارات مردم بود.

البته نمایندگان نیز اعلام کرده اند که از پذیرش دناپلاس خودداری کرده اند. اما متأسفانه توجیه رئیس هیئت رئیسه که اولاً به عرف مجمع اشاره کرده و ثانیاً با گفتن شماره گذاری خودروها به نام مجمع ، سعی در توجیه رانت ناشی از این هدیه داشت ، برای همه تعجب آور بود.

در مورد این مسئله باید چند نکته را بخاطر بسپارید:
1- اگر بخواهیم تخصیص خودرو به نمایندگان را با رویه فعلی دوره انتخابات توجیه کنیم ، تفاوت “پارلمان انقلابی” با سایر دوره های مجلس چیست؟

2- جدیدترین ، مدرن ترین و بدترین اتومبیل را چه زمانی انتخاب می کنید که قرار باشد به نمایندگی اتومبیل اختصاص یابد؟ چرا در این خط – که اکنون تقریباً طبیعی است – پژو پارس یا اتومبیل اختصاص داده نشده است؟

3- به گفته سخنگوی هیئت رئیسه ، از آنجا که مقامات سطح پایین دولت صاحب اتومبیل های متنوع و متنوعی هستند ، نمایندگان مجلس باید دفع شوند. نخست ، اگر چنین موضوعی صحیح باشد ، نمایندگان مجلس باید از نظر نظارت به آن بپردازند. ثانیا ، این اتومبیل ها متعلق به دولت و در اختیار مدیریت است و هیچ کس اختصاص نیافته است.

4- هدیه 300 میلیون تومانی – اختلاف قیمت کارخانه با بازار آزاد دنا پلاس – و وام 300 میلیون تومانی – انتقال اقساط – در حالی که در حالیکه ملت از سخت ترین معیشت اقتصادی و معیشتی رنج می برند ، به اعضای مجمع انقلاب ارائه شد. منافع این سیستم خرد کردن استخوان های مردم به دلیل گرانی است. نارضایتی مردم از این بی نظمی و هزینه های بالای خودرو در پی قول خودروسازان برای انجام تعهداتشان در اوج است.

5- بارها شاهد بوده ایم که نمایندگان حوزه انتخابیه خود از وسایل نقلیه دستگاه های دولتی برای بازدیدها و پروژه ها استفاده می کنند و همچنین گفته می شود که نمایندگان علاوه بر حقوق ، هزینه های اداری ، کارمندان ادارات و حمل و نقل و غیره را نیز دریافت می کنند. آیا مجلس انقلابی تصمیم ندارد یک بار برای همیشه همه استقبال نمایندگان را به صورت شفاف به جامعه ارائه دهد؟

6- سالهاست که در مورد ساختن ساختمان برنامه ریزی برای نمایندگان مجلس صحبت شده است آیا در 40 سال گذشته مجلس در ساخت 300 ساختمان برنامه ریزی برای نمایندگان مجلس ناکام بوده است؟ یا همانطور که برخی از نمایندگان سابق و سابق می گویند! آنها محل شرکت خود را تخلیه نمی کنند!

و نکته آخر اینکه اگر اقساط 4 ساله 200 میلیون ودیعه مسکن نمایندگان 4 میلیون تومان باشد و اقساط 36 ماهه 300 میلیون دنا پلاس 8 میلیون تومانی را محاسبه کنیم ، با توجه به حقوق 11 میلیون تومانی گزارش شده توسط نمایندگان معتبر ، پرتقال های فروش را پیدا خواهید کرد ؟!

* منتشر شده در روزنامه قدس. ۳ آنلاین ۱۳۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا