مجله فرهنگ

مخاطب سریال مذهبی شعاری را تماشا نمی کند

فلورا سام می گوید نگرانی اصلی او این است که اگر چیزی در مورد مطالب مذهبی می نویسد ، نباید یک گفتمان باشد و کار او باید مردم باشد. او همچنین معتقد است که محدودیت های مالی مهمترین مانع برای سازندگان برای ساخت آثار بزرگ تاریخی-مذهبی است.

فلورا سام – بازیگر ، نویسنده و کارگردان – می گوید از زمانی که کرونا آمده است تا بتواند همکارانش را سالم نگه دارد ، بازی نکرده است. این بازیگر که این فصل یکی از داوران برنامه تلویزیونی «محک» بوده است ، از سهل انگاری بازیگران در تزریق موم تاج و نگرانی از سلامت هنرمندان کشور گلایه می کند.

وی به کندوج گفت که چرا سریالهای مذهبی-تاریخی کوچکتری در تلویزیون ساخته می شود و می بینیم که در گذشته سریال های موفقی پخش شده است: “در جهان ، تعدادی نمایش معاصر وجود دارد که بیشتر از مجلات تاریخی و مذهبی ساخته می شوند.” دلایل متعددی وجود دارد ؛ اگر بخواهیم دلیل این امر را در کشور خود بررسی کنیم ، این محدودیت هزینه ای است که ما با آن روبرو هستیم و دشواری کار. البته بسیاری از هنرمندان ما از این سختی ها و بودجه می توانند مهمتر از مشکلات ساختمانی باشند و اگر بودجه ای وجود داشته باشد ، می توانید راه حل مشکلات را نیز بیابید.

وی در عین حال تأکید می کند: ساخت سریال تاریخی به اندازه ساخت سریال معاصر ضروری نیست. اما لازم است دوره های مختلف تاریخی و مذهبی خود را در قالب مجلات جالب نشان دهیم تا مردم از طریق این مجلات بیشتر از تاریخ ما مطلع شوند.

این کارگردان در پاسخ به این سوال که آیا موزه های تاریخی بیشتر برای انتقال مفاهیم دینی استفاده می شوند یا آثار معاصر؟ وی گفت: مجلات تاریخی به همراه نظریه ها و توصیه های خود ، بیشتر به ما نشان می دهند که در مورد آنها چه رویدادهای تاریخی شنیده ایم. این مجموعه ها بیشتر آموزنده و تاریخی هستند ، اما در زمینه دین ، ​​اگر ترتیب زمان به درستی انجام شود ، زیرا ما جنسیت افرادی مانند خودمان را می بینیم و درد و مشکلات آنها با درد و مشکلات خود ما یکی است ، پس ما خودمان را می شناسیم و حتی م moreثرتر است.

وی ادامه داد: “وقتی ما یک سریال معاصر می بینیم زیرا می توانیم شخصیت های مشابه داستان را در زندگی خود پیدا کنیم ، بنابراین مشکلات آنها مشکلات ما هستند و راه حل هایی که آنها می توانند راه حل های زندگی ما باشند.” اما برای دستیابی به این هدف مستلزم آن است که موزه های مذهبی به درستی پرداخت شوند و به شعارها و پیامهای اخلاقی مستقیم کشانده نشوند.

فلورا سام ، نویسنده و کارگردان سریال “مرضیه” برای محرم 98 ، درباره سختی ساخت قسمت های مذهبی اظهار داشت: در واقع در سریال “مرضیه” ادیان وجود دارد. طرف او و درباره او صحبت کرد.

وی گفت: “وقتی در مورد یک مناسبت خاص صحبت می کنیم ، باید بسیار مراقب باشیم تا از لفاظی جلوگیری کنیم.” به محض اینکه کار پر حرف و سفارشی شود ، مخاطب را از خود دور می کند. بر این اساس ، بزرگترین تلاش و دغدغه من این است که وقتی چنین آثاری را می نویسم ، کاملاً توسط مردم باشد ، و اگر چیزی گفته می شود ، باید درون داستان و درون مایه داستان بیان شود. نه این که شخصیت این جمله را بارها و بارها بگوید. پیام باید در موضوع داستان گنجانده شود و بیننده باید خودش تصمیم بگیرد و محتوا را درک کند.

چهره خلیلی را در سریال “مرضیه” به خاطر بسپارید

این کارگردان در مورد تاثیر احتمالی کرونا بر کیفیت برنامه های تلویزیونی گفت: “کرونا نمی تواند دلیل اصلی کاهش کیفیت سالها قبل از کرونا باشد ، نه تنها در آثار مذهبی بلکه در کل نمایشها. دلایل متعددی وجود دارد ؛ اما به همان اندازه که کرونا بر همه مشاغل و همه جوامع تأثیر گذاشته است ، مطمئناً بر شغل ما و مشاغل ما نیز تأثیر گذاشته است و نمی توان گفت بی تاثیر نبوده است ، اما مسائل مهمتری وجود دارد که کیفیت سریال را تحت الشعاع قرار می دهد.

در نهایت فلورا سام به کندوج گفت: من شخصاً هیچ کار بزرگی در این مدت انجام نداده ام زیرا درصد بازیگران و بازیگران روی صحنه بسیار زیاد است و متأسفانه از زمان شروع واکسیناسیون برای این گروه و بازیگران به آن فکر نشده است. تنها گروه کاری هستند “آنها باید بدون ماسک به سر کار بروند. بازیگری تنها شغلی است که در فهرست رتبه بندی وزارت بهداشت گنجانده نشده است. مشاغلی مانند بانکداران ، رانندگان ، معلمان و اساتید دانشگاه به عنوان افرادی که باید واکسینه می شدند شناخته می شدند ، اما در عین حال بازیگران بدون ماسک مورد توجه قرار نگرفتند. ما بازیگران زیادی را در آن دو سال از دست دادیم و یکی از دلایل اصلی این بود که آنها مجبور بودند بدون ماسک سر کار حاضر شوند و از زمان شروع واکسیناسیون هیچکس به آنها اهمیت نمی داد.

فلورا سام نویسنده و کارگردان نمایش هایی مانند “مرضیه” ، “باغ سرهنگ” و “راز پنهان” است و در نمایش هایی مانند “همسایه ها” و “روزهای زندگی” ایفای نقش کرده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا