مجله علمی و سلامت

مشکل ترخیص شیرخشک دارویی حل شد/صاحب‌کالا اقدام کند

به گفته معاون گمرک ایران، مراحل تایید ثبت سفارش 19 محموله شیر خشک نوزاد طی روزهای اخیر انجام شده و به محض ورود صاحب کالا به اظهارنامه، گمرک نسبت به رسیدگی و تحویل محموله اقدام می کند. با حداقل مدارک

فرود عسکری، نماینده فنی و گمرک گمرک ایران در گفت وگو با کندوج، درباره اطلاعیه اخیر سازمان غذا و دارو درباره ترخیص شیر خشک و زمان بندی آن توضیح داد.

وی با بیان اینکه ترخیص محموله هایی مانند شیرخشک از گمرک با حداقل مدارک و تاییدیه وزارت بهداشت صورت می گیرد، گفت: واردکننده شیرخشک مورد نظر اما در زمان مشخص شده توسط Matvælastofnun به تعهدات خود در مورد برخی محموله های قبلی عمل نکرد و Matvælastofnun مهلت را تا امروز تمدید نکرد، با این حال گمرک تصمیم گرفت ادامه یابد. در صورتی که حداقل داده را با ضمانت خود ارائه کرده باشد.
عسگری با بیان اینکه صاحب این محصول 19 محموله شیرخشک رژیمی وارد کرده است که از این تعداد سه محموله در بهمن ماه، 6 محموله در اسفند سال گذشته و 10 محموله دیگر در فروردین ماه امسال وارد کشور شده است، افزود: مشکل این است که این شیرخشک انجام شده است. ثبت نام نکردن . سفارش به سازمان غذا و دارو منتقل نکنید، آنها نمی توانند گمرک و ترخیص کالا از گمرک را اعلام کنند. اما در حالی که اقدامات انجام شده در پایان هفته گذشته انجام شده بود، بخشی از این محموله ثبت سفارش دریافت کرد و امروز (یکشنبه) برای مابقی محموله ها ثبت سفارش صادر شده و کنترل کیفیت و گزارش محصول آغاز شده است. .

وی گفت: قرار شده بود وزارت بهداشت نامه ای مبنی بر تمدید اجرای تعهد ارسال کند. وی یادآور شد: از این رو با اقدامات انجام شده امکان ترخیص تمامی محموله های شیرخشک مخصوص کودکان در این هفته وجود دارد مشروط بر اینکه صاحب محصول و سازمان غذا به موقع اقدام کنند.

لازم به ذکر است در روزهای اخیر صحبت از انبار یک میلیون قوطی شیرخشک دارویی برای نوزادان و لزوم تهیه آن شده است.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا