مجله ورزشی

مشکل من استخوان اضافه است نه زگیل!/ تا به حال ندیدم با کِرم استخوان اضافه پا درمان شود!/ تابع تصمیمات کمیته ملی المپیک هستم

احسان حدادی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا ، درباره مخالفت کمیسیون کمیته ملی المپیک و تمایل وی به حضور در آلمان اظهار داشت: چند روز پیش با رئیس کمیته ملی المپیک ملاقات داشتیم و او موافقت کرد که مرا به آلمان بفرستد؛ اما من نمی دانم وقتی کمیسیون اعتراض کرد چه اتفاقی افتاد. در حقیقت ، به هیچ وجه مورد نظر من نیست ، این یک سفر توریستی و تفریحی نیست بلکه موضوع جراحی اسکلت من است. این استخوان هم در قسمت پشت پا و هم در پایین تاندون آشیل و در کف پا قرار دارد که به آن مرحله پاشنه گفته می شود. برخی آن را استخوان اضافی می نامند.

مشکل من استخوان های اضافی است اما برخی می گویند زگیل!

تنها المپیک ایرانی در المپیک گفت: “برخی از دوستان نیز اگر زگیل ها از چربی ساخته شده و مشکل من استخوان های اضافی است ، آن را با زگیل اشتباه می گیرند.” اصولاً اگر بخواهم به مسافرت توریستی یا تفریحی بروم ، می گویم دوست دارم یا نه؛ اما این یک موضوع تجاری است. دبیرکل کمیته بین المللی المپیک احتمالاً می توانست مرا نادرست کند که من نمی دانم.

در ایران این عملیات به هیچ وجه انجام نمی شود

معاون رئیس جمهور پرتاب مباحثه المپیک درباره جراحی این مشکل در ایران گفت: ما پزشکان بسیار باهوش در ایران داریم؛ اما در داخل ایران ، این عملیات به هیچ وجه انجام نمی شود. بسیاری از متخصصان ، که بیشتر آنها پزشک نامیده می شوند و تعداد آنها محدود است ، بیشتر به حواشی توجه می کنند و در سخنان خود می گویند که این عمل بسیار ساده است و همه این عمل را انجام می دهند ، اما ما در ایران چنین جراحی نداریم که بتواند پا را برش دهد و استخوان را خارج کند. .

مشبک های پاشنه پا در اصل تعمیر می شوند. با یک دستگاه Shock-Wave که توسط دوستانم پیشنهاد شده ام ، این کار را بیش از 150 بار در یکی از تخصصی ترین مراکز فیزیوتراپی ورزشی در ایران انجام دادم که به طور موقت تعطیل شده است ، اما هر بار که از تمرین خسته می شوم ، دوباره اتفاق می افتد. پیداش کردم و اذیت شدم. بنابراین تصمیم گرفتم برای جراحی بروم. من همچنین بعد از المپیک ریو تحت عمل جراحی روی پای چپم قرار گرفتم و اکنون مشکلی با آن پا ندارم.

حسین توکلی احسان حدادی

چگونه برخی افراد خود را پزشک یا متخصص می نامند!

حدادی تأکید کرد: مکالمات این دوستان باعث می شود افراد به این فکر کنند که چگونه این افراد خود را پزشک یا متخصص می نامند و چه اتفاقی می افتد که این مکالمات بر تصمیمات کمیسیون تأثیر بگذارد. هیئت مدیره که بزرگترین و مهمترین تصمیم را برای ورزشکاران کشور اتخاذ می کند. اگر یک دوست یا داوری که پیر نیست و حتی اسم 24 مقاله را در انجمن من نمی داند از این انتقاد که من در سایت آنها گذاشته ام انتقاد می کند ، آنگاه اعضای هیئت مدیره نیز روی این نظرات تأثیر می گذارند ، فکر نمی کنم شما به تصمیماتی اعتماد کنید که زیاد گرفته می شوند .

آیا هزینه عملیات پاشنه بالا قرارداد است یا میلیارد ها دلار در قرارداد ؟!

پرتاب کننده دیسکو در کشور ما گفت: من در این کشور زندگی می کنم و اوضاع اقتصادی مردم را می فهمم و بخشی از این جامعه هستم. از طرف دیگر ، من وضعیت وزارت ورزش و کمیته المپیک را خیلی خوب می دانم ، اما سوال من این است که آیا هزینه درمان من به تنهایی زیاد است؟ هزینه میلیاردها دلار در قراردادهایی که تعطیل است قابل مشاهده نیست؟ دیروز هاشمی طبا در یک برنامه تلویزیونی گفت که ما میلیاردها تومان به مربیان خارجی می پردازیم ، اما اکنون هزینه قدم های احسان حدادی آنقدر واضح است که می گویند او باید در ایران باشد و روی پاهای او بماند. این هزینه بزرگی است که بدون توجه به آن می رود اما در مورد آن اختلاف نظر وجود دارد.

بعد از پاره شدن شانه ، آنها گفتند که احتمال بازگشت تمرین بیشتر است

اولین نماینده پیست و میدانی ایران در المپیک سال 2020 توکیو وی گفت: “این مهم نیست که کجا به جراحی رفتم.” در جهان متداول است كه همه ورزشكاران بدن خود را با جراح انجام دهند. من 20 سال است که حرفه ای ورزش می کنم و ندیده ام ورزشی که بدن او را به جراحان مختلف تحویل دهد. این را با منطق و عقل سلیم می گویم. هر ورزشکاری در جهان که تحت عمل جراحی قرار می گیرد ، معمولاً از جراح تیغ می گیرد. همچنین ایمان من به آن پزشک باعث شد تا در مورد جراحی فکر کنم. بعد از المپیک پکن ، شانه پاره کردم. شورای پزشکی در ایران برگزار شد و درصد بسیار کمی از احتمال بازگشت من به ورزش های حرفه ای وجود داشت ، اما وقتی به این پزشک در آلمان رفتم او به من گفت که من با این ضمانت کار می کنم که روی شانه ام کار کنم با این ضمانت که 99 درصد برگردی بازگشت به ورزش حرفه ای. شش ماه بعد از عمل جراحی شانه در مسابقات قهرمانی آسیا برنده شدم و یک سال و نیم بعد در المپیک برنده شدم. این اعتقاد که بین یک ورزشکار و پزشک ایجاد می شود باعث می شود که در صورت بروز هرگونه مشکلی به پزشک مراجعه کند.

من هرگز ندیده ام که کرمهایی فراتر از استخوانهای موجود در پای من باشند.

وی اظهار داشت: اکنون که دلار به 24000 تومان رسیده ، بحث ویژه و مهمانی است. آنها می توانند بگویند وضعیت کشور به این شکل است و شما نمی توانید برای انجام این کار به خارج از کشور اعزام شوید. من همچنین در ایران موافقم و تمرین می کنم و تنها درخواست من این است که به پزشک معرفی شوم که تضمین می کند تا دو ماه دیگر بتوانم آموزش ببینم ، نه صرف نظر از سرنوشت آینده ورزش حرفه ای من ، فقط روی جراحی تمرکز کنم. از طرف دیگر ، برخی از کارشناسان عزیز استفاده از کرم را توصیه می کنند؛ اگر کرم دارند ، به من بدهید تا استفاده کنم و مشکل پای من حل خواهد شد ، اگر این کار را نکنند ، به من خواهند گفت که کجا تهیه کنم تا پای اضافی من را با آن درمان کنم. چگونه می توان استخوانی را به اندازه سه سانتی متر با كرم درمان كرد ؟! من هیچ وقت نشنیده ام از کرم استخوانی که از طریق میز است و یا حتی از داروهای سنتی برای حل این مشکل استفاده کرده ام. متأسفانه ، این دیدگاه غالباً باعث می شود که وقتی زمان شروع یک پروژه است ، دستپاچه شویم. با این حال ، هر تصمیمی که کمیته المپیک بگیرد ، من ورزشکار آنها هستم و به هر ترتیبی که می دهند عمل خواهم کرد.

احسان حدادی

من در موقعیتی نیستم که آرزوهای زیادی داشته باشم

حدادی اظهار داشت: من قطعاً با پای خود کار خواهم کرد و پول در صورت امکان تأمین می شود. خدا را شکر ، دوستان بسیاری در این کشور وجود دارند که عاشق پرچم این کشور و ورزشکاران هستند و حاضرند میلیارد ها دلار برای پرچم ایران بپردازند و اگر خارهای کنار احسان حدادی باید درمان المپیک را از او بگیرند ، قطعاً آنها هستند که آنها کمک می کنند. من هیچ تمایلی به شرکت در اردوگاه های مختلف خارجی ندارم. من بارها این مسئله را مطرح کرده ام؛ اما بسیاری از دوستان به نوعی اوضاع را بدتر کردند ، خصوصاً در ایالت فدرال پیشین ، و من را به عنوان یک ورزشکار مجبور کردند که اگر همه چیز آماده نبود یا بهترین ماشین وجود نداشت ، در اردو شرکت نمی کردم ، یا اگر می خواستند بهترین پرواز را برای من رزرو می کردند. انجام نمیدهد. این مورد نیست. من قادر به درخواست بسیاری نیستم. حتی اگر یک ورزشکار در ثبت نام خود 10 مدال طلای المپیک داشته باشد ، بسیار منطقی رفتار می کند.

همسالانم مشکل جسمی ندارند

پرتاب کننده دیسکو کشورمان گفت: اگر پاشنه پا یا استخوانی در پای خود دارم یا باید 6 عمل جراحی انجام دهم ، این همه به این دلیل است که در این کشور ورزشکار هستم. من بارها پرچم ایران را در سطح آسیا و بین المللی مطرح کردم که البته این وظیفه من بوده است. هر اتفاقی برای من افتاد ، در واقع از سنین جوانی ضربه خوردم. شما سن من را هم می بینید که مشکلی با پاها ، کمر یا شانه های خود ندارد. وقتی 35 ساله بودم ، چندین عمل جراحی بزرگ انجام شدم و بیهوشی طولانی مدت بر حافظه طولانی مدت من تأثیر گذاشته بود.

وی یادآور شد: هیچ کس این مسائل را نمی بیند و مهم نیست که آنها آگاهی داشته باشند و فقط هنگام دریافت جایزه به ورزشکار توجه کنند. گفته می شود احسان حدادی چهار مدال طلای آسیا کسب کرده است ، او ارزیابی کرده است ، او جایزه ایران را به مثلث تبدیل کرده است ، آفرین ، او پسر خوبی است! اما هیچ کس نمی بیند که من اکنون آن را فراموش کرده ام و هزاران مشکل دیگر دارم.

آیا منتقدین از همه مشکلات من آگاه هستند ؟!

المپیک کشورهای ما گفت: البته من خودم این دوره را انتخاب کردم و آن را دوست داشتم. من زیر تیغ تیغ رفتم و مدال گرفتم. موفق باشید به خودم و مردمم! با تشکر از همه افرادی که همیشه حمایت می کردند. اما مسخره است که چنین چیزهایی به دلیل پاشنه اتفاق می افتد و هر کجا که ما آن را بالا می بریم به ما می خندند. فردی که تحت معالجه المپیک قرار گرفته است ، تحت عمل جراحی قرار می گیرد ، اگر شرایط در ایران مناسب باشد مشکلی نیست و من می خواهم در اینجا جراحی داشته باشم تا همه بتوانند بعد از عمل به من در دوره بهبودی مراجعه کنند. در آلمان 6 عمل جراحی داشتم و هیچ کس نزد من نیامد. اینها موضوعات بسیار دشواری است و من هنوز درباره آنها صحبت نکرده ام. کسانی که از من انتقاد می کنند ، چرا باید برای انجام این کار به آلمان بروم ، آیا از همه مسائل آگاه هستند؟

رابطه فضای خوبی دارد

حدادی پس از انقباض ویروس بیماری عروق ویروس کرونا قلب گفت: “خدا را شکر ، من الان در حال خوبی هستم.” من بعد از اردو در کیش شرایط بهتری دارم. من برای سازماندهی اردوی خود در کیش بسیار ممنونم از انجمن ورزشی. خوشبختانه ، دولت فدرال در حال حاضر بسیار آرام است. حروم مبین یک ورزشکار سابق است. من از او و هم تیمی هایش تشکر می کنم و امیدوارم اسپرینترهای ما روزهای خوبی را پشت سر بگذارند.

انتهای پیام / 4057 / پ

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا