مجله عمومی

نمک طول عمر را افزایش می‌دهد؟

“توصیه آن دشوار است. نمی دانم آیا می توان گفت که مصرف نمک باعث افزایش امید به زندگی می شود یا خیر. “اما نتایج تحقیقات ما این را نشان می دهد.”

به گزارش کندوج ، فارادی وی نوشت: “توصیه های رسمی نمک به وضوح بیان می کند که نمک زیاد برای سلامتی شما مضر است.” این توصیه ها می گویند که نمک فشار خون و خطر بیماری های قلبی عروقی و حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد.

یک نظریه این است که نمک زیاد باعث جمع شدن مایعات در جریان خون می شود ، به عروق خونی فشار وارد می کند و فشار خون را بالا می برد. بنابراین ، به بزرگسالان توصیه می شود که روزانه کمتر از 60 گرم نمک مصرف کنند که معادل یک قاشق چای خوری در هر سر است. رعایت این قانون آسان نیست وقتی می فهمید که مثلاً 2 برش نان به تنهایی حاوی 10 گرم نمک است.

سازمان بهداشت جهانی می گوید که کاهش نمک به کمتر از 50 گرم در روز می تواند از 2.5 میلیون مرگ در سال در سراسر جهان جلوگیری کند. بسیاری از کشورها خود را متعهد کرده اند که تا سال 2025 به این هدف دست یابند. کشورهایی مانند انگلیس برای جلوگیری از مصرف نمک ، 60 درصد مالیات بر غذاهای شور مانند گوشت های فرآوری شده اضافه کرده اند.

اما اکنون سوالاتی در مورد اینکه آیا نمک واقعاً برای همه ما مضر است وجود دارد. این سوions ظن ها با مقاله اخیر در European Heart بیشتر شده است. نویسنده این مقاله ، که قبلا از طرفداران کاهش مصرف نمک بوده است. وی می گوید نتایج این مطالعه نیز “شگفت آور” بوده است.

به طور خلاصه ، این مطالعه نتیجه گرفت که مصرف روزانه 10 تا 12 گرم نمک می تواند امید به زندگی را افزایش دهد.

وی همچنین از این مطالعه به سرپرستی پروفسور فرانتس مسرلی ، متخصص قلب در قلب قلب سوئیس در دانشگاه برن متعجب شد.

وی می گوید: “در طول زندگی به عنوان مبلغ ، توصیه کرده ام که میزان نمک را کاهش دهم.” “من همیشه این موضوع را به بیماران خود گفته ام و مقالاتی را منتشر كرده ام كه ​​در آنها گفته ام برای كاهش فشار خون و فشار خون طبیعی ، باید نمك دریافتی خود را كاهش دهید.”

در سال 2018 ، از مصرلی برای نوشتن سرمقاله ای در لانست دعوت شد كه در مورد مقاله ای كه محققان كانادایی پس از هشت سال مشاهده 94378 بزرگسال 35 تا 70 ساله در 18 كشور نوشتند ، نظر داد.

محققان نتیجه گرفتند که مصرف نمک با بیماری های قلبی عروقی و سکته مغزی در ارتباط است ، اما فقط در جوامعی که مصرف نمک به بیش از 12.5 گرم در روز می رسد.

آنها نتیجه گرفتند که “روشهایی که مصرف نمک را در این جوامع و نه همه جوامع کاهش می دهند ، ممکن است مناسب باشند”.

مصرلی گفت که نتایج تحقیقات ایمان وی را به چالش می کشد. “از خودم پرسیدم: توصیه به قطع نمك از كجا آمده است؟ من هیچ مدرکی برای متقاعد کردن من در صحت این ایده پیدا نکردم. بنابراین به همکارانم گفتم: “خوب ، اگر نمک باعث بیماری های قلبی عروقی و مرگ شود ، مصرف زیاد آن می تواند خطرناک باشد. “بنابراین بیایید به رابطه بین امید به زندگی ، مرگ و میر و مصرف نمک در سراسر جهان نگاهی بیندازیم.”

Masrly و همکارانش در لهستان ، سوئیس و ایالات متحده مصرف نمک و امید به زندگی را در 810 کشور بررسی کردند. ارقام مصرف نمک از مطالعه منتشر شده در سال 2013 در مجله Biomage بدست آمده است.

از آنجا که مصرف زیاد نمک به عنوان یک عامل خطر برای بیماری های قلبی عروقی و مرگ زودرس در نظر گرفته می شود ، پیش بینی می شود رژیم غذایی با نمک امید به زندگی را کوتاه کند.

مصرلی می گوید: “اما برای ما تعجب آور بود که مصرف نمک بیشتر امید به زندگی افراد را افزایش می دهد.”

این مطالعه دلیل این امر را بیان نمی کند. با این حال ، پروفسور مصرلی و همکارانش به این نتیجه رسیدند که “یافته های آنها با این ایده که مصرف سدیم برای مدت کوتاه زندگی یا مرگ همسر را کوتاه می کند” مغایرت دارد.

مصرلی می گوید: “توصیه آن دشوار است.” نمی دانم آیا می توان گفت که مصرف نمک باعث افزایش امید به زندگی می شود یا خیر. “اما نتایج تحقیقات ما این را نشان می دهد.”

وی اضافه می کند که برخی از واقعیت ها را نمی توان نادیده گرفت. “زنان در هنگ کنگ بیشترین امید به زندگی در جهان را دارند. “آنها به طور متوسط ​​87 سال عمر می کنند و وزن این زنان به طور متوسط ​​56 کیلوگرم است و 90 گرم نمک در روز مصرف می کنند.”

“اگر نمک دریافتی روزانه آنها را با وزن تنظیم کنیم ، میزان نمک مصرفی آنها 25 برابر بیشتر از متوسط ​​آمریکایی ها است.” آنها هنوز حتی بیشتر از یک آمریکایی متوسط ​​زندگی می کنند. »

به نظر می رسد این مطالعه از ادعای دکتر پشتیبانی می کند. جیمز دینکولانتونیو ، متخصص قلب و عروق در ایالات متحده در سال 2017. پس از بررسی 500 مقاله در مورد مصرف نمک ، فشار خون و بیماری های قلبی ، به این نتیجه رسید: “بسیاری از ما نیازی به کاهش مصرف نمک نداریم. “در واقع ، برای بسیاری از ما ، مصرف نمک بیشتر یک فواید سلامتی است.”

DiniColantonio دریافت که “تقریباً 80٪ افراد فشار خون طبیعی دارند [برای مثال کمتر از ۸۰/۱۲۰ mmHg]به دلیل مصرف نمک فشار خون بالا ندارند. وی ادامه داد: حتی در میان افراد مبتلا به فشار خون ، 55٪ کاملاً در مقابل تأثیرات نمک بر فشار خون ایمن هستند.

“بسیاری از موارد مانند ورزش ، کافئین ، برخی داروها و تعدادی بیماری توده نمک را تخلیه می کند. “ارائه توصیه های عمومی ، از جمله اینکه همه باید از یک رژیم غذایی نمکی استفاده کنند ، مفید نیست.”

وی افزود: ما برای بهبود سلامتی خود ورزش می كنیم ، بنابراین اگر در حین ورزش عرق می كنیم و نمك از طریق عرق دفع می شود ، نباید به افرادی كه ورزش می كنند بگوییم كه میزان مصرف نمك را به اندازه دیگران كم كنند. “این می تواند نمک را در بدن کاهش دهد.”

“علاوه بر این ، کمبود نمک می تواند ضربان قلب ، هورمون های استرس و سطح هورمون انسولین را افزایش دهد. “بنابراین کاهش نمک می تواند برای بدن خطرناک تر باشد.”

این ایده که بخش کوچکی از ملت “به نمک حساس هستند” و اغلب از تأثیرات منفی آن در امان هستند ، دهه هاست که وجود دارد.

تیم اسپکتور ، اپیدمیولوژیست مشهور انگلیسی ، می گوید آنچه در مورد مصرف بسیاری از غذاها گفته می شود این است که این مقدار توسط یک فرد متوسط ​​اندازه گیری می شود. “هیچ کس متوسط ​​نیست و با این وجود تمام داروها و غذاهای زنان و مردان متوسط ​​محسوب می شوند و میزان غذای مصرفی آنها بر اساس نیاز آنها تعیین می شود. نمک هم همینطور. “بخش کوچکی از مردم به نمک حساس هستند ، اما بقیه به آن حساس نیستند.”

وی می گوید: “بدن همه نسبت به نمک واکنش متفاوتی دارد.” “مطالعات زیادی وجود دارد که نشان می دهد برخی از مردم واکنش جدی تری به نمک دارند و در واقع به نمک حساس هستند.”

انجمن قلب آمریکا مقاله ای را در سال 2016 منتشر کرد مبنی بر اینکه حساسیت نمک با ژن ها ارتباط دارد. مطالعه ای که در سال 2011 روی 74000 اروپایی انجام شد و در مجله Genetics Nature منتشر شد ، نشان داد که شش جهش ژنتیکی جداگانه در فشار خون بالا نقش دارند.

اما مسئله این است که شناسایی افرادی که به نمک حساس هستند دشوار است. پروفسور اسپکتور می گوید: “آنچه ما نیاز داریم روش هایی است که رژیم های غذایی فردی را تهیه می کند و رژیم غذایی پسر عموی پسر را برای یک فرد تجویز نمی کند.”

اسپکتور با استناد به 185 مقاله ای که در سال 2017 در رابطه با فشار خون پایین و فشار خون منتشر شده است ، می گوید: “در افراد با فشار خون طبیعی ، نمک یک چهارم تا یک قاشق چای خوری در روز کاهش می یابد.” [معادل ۷‌گرم] این تنها در 20٪ فشار خون سیستولیک کاهش می یابد – فشار خون در قلب در هنگام انقباض.

اسپکتور نتیجه گیری می کند که “چنین کاهش اندکی این سال را ایجاد می کند که آیا واقعاً ارزش مصرف نمک از رژیم غذایی و پیروی از یک رژیم غذایی غیر نمکی است”.

بنابراین آیا باید از یک رژیم غذایی نمکی پیروی کنیم؟

“بدون عنوان!” این را پروفسور گراهام مک گرگور ، متخصص قلب در لندن و یکی از بنیانگذاران اقدام برای کاهش مصرف نمک بیان کرد. وی طی دو دهه گذشته کمپین های موفقی را برای کاهش مصرف نمک در انگلیس اجرا کرده است.

وی اظهار داشت: این جمله که کاهش مصرف نمک فشار خون را تا حدودی در جمعیت کاهش می دهد ، بیانگر وجود سو mis تفاهم در مورد اپیدمی است.

“جدا از اینکه برخی افراد ممکن است به نمک حساسیت داشته باشند ، نجات جان بسیاری از افراد می تواند مصرف نمک را در بین عموم مردم کاهش دهد.”

پروفسور مک گرگور گفت: “شکی نیست که” تغییرات اندک در مصرف نمک عمومی می تواند تأثیر عمده ای داشته باشد. “

پروفسور جافری روز ، متخصص اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت و طب گرمسیری لندن ، ابتدا نشان داد که کاهش مصرف نمک در مقادیر کم برای کل مردم بسیار مفید است. در سال 1998 ، او نمونه ادرار 10 هزار نفر را در 52 مرکز در سراسر جهان آزمایش کرد تا میزان دفع نمک روزانه را اندازه گیری کند. وی در مقاله ای که در Biomaggi منتشر شد ، گفت: “مطالعات نشان داده است که افت فشار خون 25 میلی متری در عموم مردم نسبت به داروهای ضد فشار خون در کاهش سکته و حملات قلبی تأثیر بیشتری دارد.”

مطالعه مشابه دیگر توسط پروفسور مک گرگور و همکارانش ، با حضور 12000 نفر و 133 آزمایش ، نشان داد که کاهش مصرف نمک ، حتی در کسانی که فشار خون طبیعی دارند ، فشار خون را کاهش می دهد. و هرچه میزان نمک کمتر باشد ، فشار خون پایین می آید.

“یک مطالعه 2008 در انگلیس همچنین نشان داد که کاهش مصرف نمک 6000 مرگ در سال را از بیماری های قلبی عروقی کاهش می دهد.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا