مجله عمومی

نهادهای دولتی زیرساخت‌های هم‌اندیشی هنرمندان را فراهم کنند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین مجید عسگری یکشنبه شب در مراسم بزرگداشت شهید سید مرتضی. وینی وی در فرهنگسرای سیمرغ گفت: حوزه هنری محل تفکر، برگزاری کارگاه ها و پاتوق های هنری است.

وی افزود: موضوع تربیت هنرمند در سنین نوجوانی باید برای ما در اولویت باشد و از این رو باید به فضای دانش آموزی توجه کنیم و در این حوزه کارگاه ها و پاتوق های تخصصی هنری طراحی شده است که گسترش آن در این مراکز آموزشی ضروری است.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: طرحی را با عنوان «شهید سلیمانی» آغاز کرده ایم که محتوای آن در راستای همدلی جوانان با یکدیگر است تا بتوانند با هم آثار هنری تولید کنند. نگاه فرهنگی و مذهبی».

وی گفت: حمایت از تشکل های هنری به عنوان هسته اصلی هنر در موزه های هنری کمتر دیده می شود و معمولا حمایت از افراد یا هنرمندان است.

عسگری گفت: وظیفه حوزه هنری تشکیل موزه هنر است که خوشبختانه در استان خراسان رضوی موزه های هنری از جمله نهضت پوستر انقلاب داریم که بدون حمایت مستقیم دولت افتخار بزرگی را برای استان به دست آورده اند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه های دولتی باید زیرساخت های لازم را برای هنرمندان در راستای وظایف خود فراهم کنند تا این قشر با هم همفکری کنند.

حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی امام جمعه نیشابور نیز در این مراسم گفت: همه هستی سرشار از توانایی هنری است و در این دنیا جز هنر و هنرمندان ما چیزی نمی بیند. باهوش آنها کسانی هستند که شکنندگی و شکنندگی این دنیا را احساس می کنند.

وی افزود: نگاه هنرمندان به نقاطی از جهان متفاوت است و این چیزی است که این گروه را از بقیه متمایز می کند.

عشای جمعه نیشابور گفت: این نظام شگفت انگیز وجود، نشانه آن است که مستعدان و مستعدان دارای دل ها و ذهن هایی هستند که عظمت خداوند را می بینند.

فرمود: رمضان ماه قرآن و هنر است پربازده ترین و بزرگترین شاهکار کتاب قرآن کریم است و قرآن بهترین منبع برای همه مقولات است. قرآن به همه موضوعات نگاه هنرمندانه و عمیقی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا