مجله حوادث

هزار اما و اگر در شهید محسوب شدن یا نشدن نیروهای امدادی

برای کسانی که به آنها نگاه می کنید ، همانطور که می بینید شجاعت با ترس نشسته است. این مانند یک قربانی انسانی است که در شعله های آتش ، خون و زخم ها به مردم کمک می کند. حال در مورد فداکاری کسانی که به جز شهادت برای نجات جان و مال مردم تلاش کردند ، چه می توان گفت؟ آیا شغل آتش نشانان ، امدادگران اورژانس و دیگر امدادگران چیزی جز ایثارگری نیست؟

به گزارش کندوج ، هزاران نفر وجود دارد که آیا این است که آیا نیروهای امدادی شهید محسوب می شوند یا خیر. اما حتی اگر با شهدای حادثه پلاسکو حتی پس از چهار سال برخورد نشده و آتش نشانان جان خود را در حادثه پلاسکو از دست داده باشند ، هنوز به طور رسمی شهید محسوب نمی شوند.

به بیان ساده ، اگر آتش نشانی و نیروهای اورژانس بین حوادث و در حین عملیات جان خود را از دست بدهند ، طبق “مقررات تصمیمات شهدا و سایر قربانیان” شهید محسوب نمی شوند. حتی این حق پس از مبارزات چهار ساله آتش نشانی تهران و خانواده های شهدای پلاسکو محقق نشد و آتش نشانان پلاسکو هنوز به طور رسمی شهید نشده اند. از این آتش نشانان وفادار فقط به عنوان شهدای خدمت یاد می شود که یک نام سازمانی است و توسط آتش نشانی تهران و شهرداری به رسمیت شناخته شده است. عنوان هر چند عالی ؛ اما تحت تأسیس شهدا و رفاه حیوانات قرار نمی گیرد.

این مورد در مورد شهدای بهداشت پایین تهران تکرار شد؛ بنابراین حتی چهار تکنسین اورژانس در تهران که 19 نفر را به دلیل بیماری کووید جان خود را از دست داده اند ، هنوز شهید محسوب نمی شوند. به گفته رئیس اورژانس کشور ، پرونده این افراد یا بازگردانده شده یا در جریان است. اقدامی که مشخص نیست منجر به شهادت این قربانیان می شود یا خیر؟

به نظر نمی رسد نتیجه این خواسته عمومی ، که آتش نشانی و اورژانس با پیگیریهای متعدد مواجه شده اند ، کی محقق شود. با این حال ، هم اورژانس و هم آتش نشانی اعلام کردند که در حال تمرین شهادت برای امدادگران خود هستند ، که جان خود را در حوادث ، بلایا و حوادث به خطر انداخته اند.

بر این اساس مهدی داوری – مدیر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران – وی در مورد درخواست آتش نشانی برای شهدای آتش نشانانی که در این عملیات جان خود را از دست داده اند ، می گوید که در خصوص پیگیری های آتش نشانی تهران در خصوص آتش نشانان شهدا توسط سازمان شهدا ، مبنای اقدام سازمان انجمن آتش نشانان اعلام شد

وی ادامه می دهد: مصوبه ای در شورای شهر تهران وجود دارد که برای قربانیان و بزرگان تسهیلات در نظر گرفته است. طبق این فرمان ، امتیازاتی به این افراد تعلق می گیرد. اما این فقط در چارچوب شورای شهر است.

داوری می گوید: «شهرداران و آتش نشانی نیز سازمان شهدا را پیگیری کرده اند. با این حال ، سازمان شهدا هنوز موافقت نکرده است که آتش نشانان جان خود را در این خدمت از دست داده اند ، شهید بدانند. آتش نشانی در حال نظارت است و با او مشورت شده است. اخیراً یک نماینده شهر در این باره هشدار داد.

او می افزاید: «هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است. اما امیدواریم این هم افزایی باعث شود سازمان شهدا این امر را بپذیرد. ما هنوز پاسخ روشنی دریافت نکرده ایم و تغییرات مدیریتی که منجر به نتایج مطلوب شده است را پیگیری می کنیم.

به گزارش کندوج ، داوری می گوید: واقعیت این است که موضوع برخورد نکردن شهدا با آتش نشانان در این حادثه تنها یکی از مواردی است که آتش نشانی تهران به آن عمل می کند. مشکلات معیشتی و سخت کوشی آتش نشانان از دیگر مسائلی است که مسئولان باید در اولویت قرار دهند. نیاز به توجه بیشتر به معیشت آتش نشانان و توجه بیشتر به مسائلی مانند مسکن وجود دارد.

همچنین دکتر پیمان صابریان – رئیس مرکز واکنش اضطراری – وی گفت: متأسفانه در سال های اخیر شاهد مرگ برخی از تکنسین های اورژانس بوده ایم و بسیاری از این عزیزان هنگام خدمت در حوادث و مواقع ضروری و یا مبارزه با بیماری کووید 19 جان خود را از دست داده اند. به

وی می گوید: متأسفانه این عزیزانی که در این خدمت جان خود را از دست داده اند از سوی نهادهای مربوطه شهید محسوب نمی شوند و ما خواهان بررسی جدی این امر هستیم.

رئیس اورژانس کشور با اشاره به تعداد زیاد تکنسین های اورژانس مبتلا به کووید 19 ادامه می دهد: تعدادی از تکنسین های اورژانس نیز بر اثر بیماری کرونا قلب جان خود را از دست دادند. متأسفانه چهار نفر از کارگران اورژانس تهران که در خدمت جان خود را از دست داده اند ، شهید محسوب نمی شوند ، اما ما همچنان در حال پیگیری این موضوع هستیم و پرونده این چهار نفر یا تأیید نشده ، یا بازگردانده شده ، یا در حال رسیدگی است. به

وی می گوید: تکنسین های اورژانس تهران نیز جزو پزشکان هستند و هیچ توجیهی وجود ندارد که 19 شهید پس از مرگ را در حین خدمت و به خاطر سپردن جان خود را بر اثر بیماری کووید شمارش نکنیم. در این شرایط ، شهید یکی از خواسته های اورژانس و خانواده این عزیزان است.

اگرچه تقاضای جدی دو آتش نشانی در تهران و اورژانس کشور این است که به شهدایی نگاه کنند که هر روز جان خود را فدا می کنند ؛ En مهدی ایزدی – معاون حقوقی و پارلمانی سازمان تنظیم مقررات شهدا و سلاح – وی در مورد چگونگی تعیین و استقرار نمونه های عملی شهادت ، در شهادت و دیگر نمونه های ایثار ، گفت: “به عنوان کسانی که در حین انجام وظیفه جان خود را از دست می دهند ، توسط کمیته امور اجتماعی دولت تحت عنوان” ایثار خدمات “تأیید شد ، که به خدا پس از تصویب دولت و سایر موارد ذکر شده در بنیاد اعلام می شود. ” شهدای شهدا و مسائل شهدا شامل نمی شود. ”

به گزارش کندوج ، در حالی که این اظهارات توسط وکیل و نماینده مجلس در دفتر شهدا و نیروهای مسلح در اتاق خبرهای عمومی بیان شده است ، ابعاد برنامه “ایثار خدمت” مشخص نیست و این موضوع برجسته نشده است و جزئیات دیگر مشخص نیست آنچه واضح است این است که سازمان های امدادی از جمله آتش نشانی و اورژانس کشور به طور جدی خواستار آن هستند که کارگرانی که در رابطه با شغل خود جان خود را از دست می دهند زیر نظر سازمان شهدا قرار گیرند.

در این رابطه مهدی داوری – مدیر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران – در گفت وگو با کندوج آیا در مورد برنامه “قربانی خدمت” با سازمان مددکاری مشورت شده است؟ وی گفت: “ما از این مقررات مطلع هستیم و نیروهای آتش نشانی در تصویب این آیین نامه حضور داشتند.” البته افراد خدماتی نیز داوطلب در بحران هستند.

می گوید از سایر جزئیات این آیین نامه بی اطلاع است و می گوید: من نمی دانم معتادان خدمات تحت آژانس شهادت قرار می گیرند یا نه؟ اما من می دانم که امتیازاتی به عزیزانی که جان خود را از دست داده اند تعلق می گیرد.

به گفته رئیس اورژانس کشور و مدیر آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در تهران ، تقاضای زیادی وجود دارد که از کارکنان سخت کوش این دو سازمان تخلف نشود. اینها خدمات نجات هستند که بارها و بارها در معرض خطرات مختلف در حوادث و بلایا قرار گرفته اند و ثابت کرده اند که حفاظت از جان و مال شهروندان در اولویت قرار دارد. کارکنانی که در اقدامات مهم مردم بارها مورد ضرب و شتم و آزار قرار گرفته اند ، اما همیشه “جان” را در اولویت قرار داده اند.

طبیعی است که مسئولان مربوطه باید به دقت بر این خواسته مهم مدیران این دو سازمان ، کارکنان سازمان و بازماندگان شهدایی که جان خود را فدا کردند ، نظارت کنند. زیرا اگر این مهم محقق نشود ، می تواند باعث ناامیدی و نارضایتی افرادی شود که به عشق بشر قربانی شده اند و آنها بارها در پلاسکو ، حادثه سینا اطهر ، حادثه تصفیه خانه تهران و به زودی. آ. بی تردید اگر غفلت از این موضوع و مطالبه مهم ادامه پیدا کند ، باعث یاس و نارضایتی شهدایی می شود که حتی در شرایط سخت و خطرناک نیز پاسخی نداده اند و من دوست دارم این بار مسئولان قسم بخورند که به حق اینها پی ببرند. فداکاری ها Eiður که اینگونه شروع می شود:

“پروردگار

“من به شما و به کتاب آسمان قسم می خورم که خون در رگهای من جاری خواهد شد تا جان ، مال و ناموس دیگران را در برابر شیطان حفظ کند.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا