مجله حوادث

هشدار هواشناسی نسبت به نفوذ سامانه هوای سرد به کشور

پست الکترونیک:

سازمان هواشناسی هشدار زرد صادر کرده است: با وجود سیستم هوای سرد در هوا از امروز (28 اکتبر) ، میانگین دما در استانهای اردبیل ، زنجان ، قزوین ، البرز ، تهران ، همدان ، مرکزی 6 تا 8 درجه کاهش می یابد و قسمت شرقی اصفهان. یزد ، قم ، شمال سیستان و بلوچستان ، کرمان و کردستان پیش بینی می شود. این هوا تا صبح چهارشنبه (30 اکتبر) ادامه دارد.

با توجه به شرایط جوی غالب ، احتمال سرمازدگی در محصولات کشاورزی و باغی وجود دارد و بنابراین توصیه می شود برای جلوگیری از سرمازدگی و جلوگیری از کشت کلزا ، سرعت برداشت سیب و انگور تسریع شود.

ادامه این هشدار آب و هوا به ادغام سیستم بارشی در کشور اشاره دارد: رگبار باران و رعد و برق همراه با طوفان امروز (7 آنلاین) برای مناطق گیلان و سمنان ، سه شنبه (28 آنلاین) برای برخی مناطق در کرمان ، شمال و غرب هرمزگان ، جنوب شرقی فارس ، شرق بوشهر ، یزد ، شمال شرقی تهران ، جنوب اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد و چهارشنبه (30 آنلاین) شمال خوزستان ، جنوب اصفهان ، کهگیلویه و بویراحمد ، شمال فارس ، برخی مناطق کرمان. و پیش بینی جنوب لرستان است.

در این شرایط جوی احتمال طغیان در جاده ها و طغیان رودخانه ها وجود دارد ، بنابراین موسسه هواشناسی توصیه می کند از تجمع زیتون ، تخلیه دقیق در کنار رودخانه ها و اقدامات لازم در مورد کوهنوردی جلوگیری شود.

در قسمت دوم این هشدار ، با اشاره به تغییر در توده هوا ، آمده است: وزش باد شدید با سرعت متوسط ​​60 تا 90 کیلومتر در ساعت ، که امروز (28 آنلاین) برای استان های سمنان ، خراسان جنوبی ، شرقی همراه با گرد و غبار همراه است. نوار خراسان. رضوی ، شمال اصفهان ، شمال سیستان و بلوچستان ، برخی مناطق یزد ، شرق کرمان ، قزوین ، شمال مرکز ، قم ، البرز و تهران و سه شنبه (29 آنلاین) شرق خراسان رضوی ، جنوب خراسان و شمال سیستان و بلوچستان بینی خواهد بود.

با توجه به شرایط جوی غالب ، کاهش دید و کیفیت هوا ، احتمال آسیب به سازه های موقت ، ریزش اشیا from از کف ، به ویژه در کارگاه های ساختمانی و احتمال اختلال در ترافیک وجود دارد. توصیه می شود سازه های موقت ، بیلبوردها و گلخانه ها را پوشانده و اقدامات پیشگیرانه دیگری نیز انجام دهید.

وقتی اداره هواشناسی هشدار زرد صادر می کند ، به این معنی است که پدیده هایی در جو رخ می دهد که می تواند سفر و فعالیت های روزمره را مختل کند. این هشدار برای جلب توجه عموم صادر شده است تا بتواند آنها را برای مقابله با پدیده های جوی که کمی جدی تر از حد معمول هستند آماده کند. از طرف دیگر ، مقامات از این هشدارها مطلع هستند تا در صورت لزوم تدابیری اندیشیده شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا