مجله بانوان

هورمون درمانی احتمال زوال عقل را در زنان کاهش می دهد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از ثلث ژانویه تادمحققان می گویند این نتایج می تواند زمینه را برای درمان های جدید برای چنین بیماری هایی فراهم کند.

«روبرتا دیاز برینتونرئیس تیم تحقیقاتی در دانشگاه آریزونا ، در این مورد ام وی گفت: “این مطالعه از آن جهت اهمیت دارد که مزایای بالقوه این درمان های هورمونی را مورد بررسی قرار می دهد.” sem “این یک اقدام پیشگیرانه برای بهبود سلامت مغز است تا درمان بیماری.”

این مطالعه حدود 400000 زن را پس از یائسگی در 45 سالگی و بالاتر شامل شد. این زنان از نظر سلامتی اختلالات عصبی آنها حدود 5 سال تحت نظارت بودند.

این مطالعه نشان داد زنانی که قبلاً به مدت 6 سال یا بیشتر یائسه شده بودند 79 درصد کمتر در معرض ابتلا به آلزایمر و 77 درصد کمتر در معرض خطر قرار داشتند. عفونت در هر بیماری ، تخریب عصبی دنبال می شد.

به گفته محققان ، این خطر را کاهش دهید ساخته شده بر پایه ی نوع و روش هورمون درمانی و مدت زمان استفاده متفاوت است.

مطابق با برینتون، “استفاده كردن استروئیدها معمولی استرادیول پروژسترون با کاهش خطر بیشتری نسبت به استفاده از هورمون های مصنوعی همراه است. “

محققان دریافتند که خطر کلی در بیماران 65 سال به بالا به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

محققان همچنین دریافتند که هورمون درمانی بیش از یک سال محافظت بیشتری در برابر آلزایمر ، بیماری پارکینسون و زوال عقل نسبت به درمان کمتر از یک سال ایجاد می کند.

به گفته محققان ، نکته اصلی این است که هورمون درمانی یک روش درمانی نیست ، بلکه عملکرد مغز و کل سیستم را حفظ می کند و با حفظ سلامت مغز به پیشگیری و پیشگیری از بیماری ها منجر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا