مجله عمومی

واکنش جهانپور به اظهارات زالی: کم‌لطفی است

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، ساعاتی پس از اظهارات بی سابقه علیرضا زالی ، مدیر عملیات در دفتر مرکزی کرونا در تهران ، در مورد کمبود منابع و عدم واردات مناسب واکسن تاج ، گفت: به دیپلمات ها و واکسن های داخلی داده شد. وی گفت: ما حدود 15 روز فرصت داریم تا واکسن کرونا را ذخیره کنیم.

به گزارش کندوج به نقل از صداوسیما ، کیانوش جهانپور گفت: مقداری مهربانی و کم لطفی از طریق دیپلماسی و تولید واکسن حاصل می شود. فرایند واکسیناسیون و همچنین تلاش متخصصان مراقبت های بهداشتی ما ، مطمئناً ناشی از تلاش بسیاری از عزیزان است.

وی افزود: ابزارهای دیپلماتیک در مراحل اولیه واکسیناسیون بوده است. نمایندگان جمهوری اسلامی و سفیران ایران در کشورهایی مانند ژاپن ، روسیه ، چین و کوبا مشغول به کار بوده اند و امروز نتیجه این امر منجر به روند مداوم تهیه واکسن تاج شده است.

جهانپور همچنین گفت: بیش از 20 درصد گروه هدف ما حداقل اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی افزود: برخلاف شایعات ، ما عرضه مناسبی از واکسن ها داریم و اکنون حدود 15 روز ذخیره سازی برای واکسن تاج داریم. روند تجویز واکسن ها از منابع خارجی و داخلی مستمر است. انتظار می رود ترتیبی برای بیش از 120 میلیون دوز واکسن وارداتی اجرا شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت نیز گفت: ظرفیت تولید محصولات داخلی هفته به هفته در حال افزایش است و بخشی از نیازهای ما توسط واکسن های داخلی تامین می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا